Image
Image
  • MUZYKA – MEDIA – PRAWO – MARKETING, tom II

    MUZYKA – MEDIA – PRAWO – MARKETING, tom II

    red. Beata Stróżyńska
    Łódź 2022
    ISBN 978-83-60929-85-8
    objętość: 328 strony
     
    cena: 40 zł

     

    ZAWARTOŚĆ

    • Wstęp
    • Introduction
    • Arleta Nawrocka-Wysocka
      Muzyka i migracje jako przedmiot badań etnomuzykologii w XX i XXI wieku
    • Hanna Jocek
      Repertuar muzyczny uchodźców w Europie w XXI wieku
    • Beata Stróżyńska
      Wątek beduińskiej legendy z VII w. o szalonym poecie Madżnunie i jego ukochanej Lajli w wybranych muzycznych projektach międzykulturowych XX i XXI w.
    • Anita Grzegorzewska, Krzysztof Grzegorzewski
      Ramiona matki. Intencja komunikacyjna ludowych kołysanek z Ciechanowskiego
    • Aleksandra Bęben
      Polskie rozdziały w życiu i twórczości Romana Ryterbanda (1914-1979)
    • Małgorzata Sułek
      Radiowe brzmienie Olimpu – Opowieść o kulawym bogu Hefajstosie Anny Świrszczyńskiej i Witolda Lutosławskiego
    • Piotr Mika
      „Redaktor Wielki”. O stylu pisania i spojrzeniu na krytykę muzyczną Ludwika Erhardta
    • Agnieszka Szynk
      Twórczość filmowa Aleksandra Tansmana
    • Małgorzata Kaczmarek
      Cicho znaczy dyskretnie – rola zarządzania w pracy dyrygenta z orkiestrą
    • Klaudia Stępień
      Charakterystyka i działalność wybranych platform audiowizualnych promujących muzykę
    • Ewa Staszewska
      Odrębności w zatrudnieniu pracowników instytucji kultury ze szczególnym uwzględnieniem statusu prawnego pracowników artystycznych
    • Maria Karcz-Kaczmarek
      Muzyka jako przedmiot regulacji publicznoprawnych – przegląd problematyki
    • Anna Franik, Regina Mynarska
      Wydarzenie muzyczne dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
    • Biogramy autorów

     

    ZE WSTĘPU

    Niniejsza publikacja, podobnie jak poprzednia, otwierająca serię książek Muzyka – Media – Prawo – Marketing, obejmuje zarówno rozważania teoretyczne, jak i porady praktyczne; wszystkie one są zaprezentowane w formie opracowań naukowych. Szerokie spektrum zagadnień, jakimi się zajmujemy, nieograniczanie się do jednego zakresu tematycznego, stanowi odzwierciedlenie wyjątkowo interdyscyplinarnego charakteru Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej.
    W pierwszym tomie naszym głównym założeniem było stworzenie pewnego rodzaju przewodnika po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną. Jednak od momentu, kiedy prowadziliśmy badania i pisaliśmy artykuły do poprzedniej książki z tej serii, świat bardzo się zmienił. Trudne doświadczenia ostatnich lat, wciąż trwająca pandemia, wojna za nasza wschodnią granicą, sprawiły, iż tym razem staramy się, aby niniejsza książka była nie tylko użyteczna dla środowiska muzycznego oraz melomanów, ale nade wszystko – by skłaniała do refleksji w sprawach związanych z najpoważniejszymi wyzwaniami współczesności. Uważny Czytelnik dostrzeże, iż obok problematyki związanej z migracjami, multikulturalizmem, powszechną dostępnością do dóbr kultury czy zmianą relacji między dyrygentem a muzykami orkiestry na bardziej partnerskie, oparte na wzajemnym poszanowaniu swoich wysokich kompetencji zawodowych, poruszyliśmy też inne wątki związane z uwarunkowaniami polityczno-społecznymi i ich wpływem na losy osób związanych z muzyką.

    Beata Stróżyńska

  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events