Image
Image
  • O zasadach gry na flecie poprzecznym

    O zasadach gry na flecie poprzecznym

    Johann Joachim Quantz
     
    Łódź 2014
    wydanie II
    ISBN: 978-83-60929-44-5
    tłumaczenie: Marek Nahajowski
    redakcja: Marta Szoka
     
    cena: 60 zł

    ZAWARTOŚĆ

    • Wstęp
    • Zasady przekładu
    • Uwagi terminologiczne
    • Podziękowania
    • Dedykacja
    • Przedmowa
    • Wprowadzenie. O cechach, jakie powinny posiadać osoby, które pragną poświęcić się muzyce
    • Rozdział I. Krótka historia i opis fletu poprzecznego
    • Rozdział II. O trzymaniu fletu i rozmieszczeniu palców
    • Rozdział III. O aplikaturze i skali fletu
    • Rozdział IV. O zadęciu
    • Rozdział V. O nutach, ich wartościach, metrum, pauzach i innych muzycznych oznaczeniach
    • Rozdział VI. O użyciu języka w grze na flecie
      Część I. O użyciu języka na sylabach ti lub di
      Część II. O użyciu języka na słowie tiri
      Część. III. O użyciu języka na słowie did’ll lub tak zwanym „podwójnym języku”
      Dodatek. Kilka uwag ku pożytkowi oboistów i fagocistów
    • Rozdział VII. O braniu oddechu w grze na flecie
    • Rozdział VIII. O przednutkach i innych niewielkich ozdobnikach
    • Rozdział IX. O trylach
    • Rozdział X. O tym, czego powinien przestrzegać muzyk początkujący podczas samodzielnego ćwiczenia
    • Rozdział XI. Ogólne uwagi o dobrym wykonaniu muzyki głosem i na instrumencie
    • Rozdział XII. O sposobach wykonywania Allegro
    • Rozdział XIII. O ornamentacji w stylu swobodnym
    • Rozdział XIV. O sposobach wykonywania Adagio
    • Rozdział XV. O kadencjach
    • Rozdział XVI. O czym flecista powinien pamiętać podczas publicznych występów
    • Rozdział XVII. O powinnościach tych, którzy akompaniują albo wykonują partie towarzyszące lub ripieno związane z partią koncertującą
      Część I. O cechach, którymi powinna wyróżniać się osoba prowadząca zespół muzycznych
      Część II. O skrzypkach orkiestrowych
      Część III. O altowiolistach
      Część IV. O wiolonczelistach
      Część V. O kontrabasistach
      Cześć VI. O klawesyniście
      Część VII. O powinnościach wszystkich instrumentalistów wykonujących partie akompaniujące
    • Rozdział XVIII. O tym, jak oceniać muzyków i kompozycje muzyczne
    • Bibliografia

     

    FRAGMENT WSTĘPU

    Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen autorstwa Johanna Joachima Quantza, niemieckiego flecisty, kompozytora i teoretyka muzyki, należy do najważniejszych źródel dokumentujących praktykę wykonawczą muzyki XVIII wieku. Traktat ten ukazał się po raz pierwszy w 1752 roku w Berlinie i niemal natychmiast uzyskał znaczną popularność. Aż do końca XVIII wieku rozprawa Quantza była wielokrotnie wznawiana i tłumaczona, w całości bądź we fragmentach, na większość języków Zachodniej Europy, miedzy innymi: angielski, francuski, włoski i niderlandzki. […] Uniwersalny charakter dzieła Quantza sprawia, że stanowi ono znakomity punkt wyjścia dla wszystkich osób zainteresowanych zgłębianiem wiedzy na temat stylu i estetyki muzyki późnego baroku oraz stylu galant.

  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events