Image
Image
  • Gitara w polskich akademiach muzycznych

    Gitara w polskich akademiach muzycznych

    Czwarta Ogólnopolska Sesja Naukowo-Artystyczna Gitarystyki Polskiej. Wykłady i referaty (Łódź, 18-21 grudnia 2002 r.)
     
    red. Jerzy Zamuszko
    Łódź 2002
    objętość: 114 stron
    cena: 10 zł

    NAKŁAD WYCZERPANY

    ZAWARTOŚĆ
    • Wstęp
    • Iwona BodziakGitara klasyczna w Państwowych Szkotach Muzycznych I stopnia – analiza stopnia realizacji założeń zawartych w obowiązującym Programie Nauczania z 1996 r. oraz Rozporządzeniu Ministra Kultury z dn. 19 sierpnia 2002 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego
    • Tatiana StachakDuety gitarowe w szkołach muzycznych I stopnia
    • Marcin ZalewskiWykorzystywanie zapisu tabulaturowego w grze na gitarze klasycznej
    • Emilia MajewskaManuel Maria Ponce – 24 Preludia na gitarę – wartości dydaktyczne utworów
    • Krzysztof KomarnickiPrzydatność metody Leimera-Giesekinga dla gitarystyki współczesnej
    • Jacek Dulikowski„Szkoła gry na gitarze hiszpańskiej” Fernando Sora – prezentacja wybranych idei pedagogicznych autora
    • Zbigniew DubiellaTrendy współczesnego repertuaru gitarowego
    • Janusz PopławskiRynek muzyczny – co oferuje i czego oczekuje od studentów i absolwentów uczelni muzycznych

     

    FRAGMENT WSTĘPU

    Każda z czterech Sesji Gitarystyki Polskiej przebiegała dwutorowo: jako wykonawcza i teoretyczna. W pierwszych sesjach zdecydowanie większe zainteresowanie wzbudzała część artystyczno-wykonawcza. Jednak paziom, zakres tematyczny i sposoby prezentowania wykładów stopniowo przyciągały coraz szersze grono obserwatorów i słuchaczy. [...] na IV Sesji wykłady i prelekcje wygłaszane były wobec kompletu słuchaczy.
    [...] Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom i potrzebom pedagogów przedstawiamy IV Zeszyt Naukowy, zawierający materiały z ostatniej sesji.

  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events