Image
Image
  • NOWE PRYZMATY. 40-lecie Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej w Łodzi

    NOWE PRYZMATY. 40-lecie Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej w Łodzi

    Pracownicy, współpracownicy, studenci i goście Katedry Instrumentów Dętych
     
    Ars Sonora | ARSO-CD-220
    Łódź, 2022
     
    materiał promocyjny

    Nagrania zrealizowano w Sali Balowej Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi, w czasie koncertów Międzynarodowego Kongresu Instrumentów Dętych NOWE PRYZMATY w ramach obchodów 40-lecia Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

    Zadanie „Międzynarodowy Kongres Instrumentów Dętych NOWE PRYZMATY” jest realizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi.

    Wydawca – Fundacja „Muzyka do Potęgi”

     
    Z książeczki płytowej:

    Kompozycje powstałe w naszym stuleciu stały się przedmiotem uwagi członków Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, czego dowodem jest prezentacja podczas Kongresu sześciu prawykonań, w tym pięciu interpretacji artystów-pedagogów z tejże Katedry. Idee wyrażone poprzez te utwory oraz zauważalne w nich koncepcje formalne determinują wiele zagadnień badawczych, wynikających z wcześniejszej analizy przedstawionego materiału twórczego. Charakter tych dzieł inspiruje artystów do indywidualnych odkryć i kreowania nowych, własnych interpretacji z wykorzystaniem możliwości technicznych, estetyki brzmieniowej i ekspresji swojej osobowości. Ważnym elementem rejestracji prezentowanych dzieł był kontakt muzyków z publicznością, która uległa swoistej hipnozie, urzeczona pięknem muzyki połączona z artystami wspólną emocją. Wierzę, że zaproponowany nowy materiał muzyczny pomoże Państwu lepiej zrozumieć złożoność problematyki wykonawczej instrumentów dętych, pozwoli głębiej doświadczyć muzyki w wielu jej wymiarach, a także otworzyć się na nowe doświadczenia, które oferuje sztuka i kultura.

    dr hab. Ewelina Zawiślak, prof. AM
    Kierownik Katedry Instrumentów Dętych

     

    Zawartość wydawnictwa
    1. Krzysztof GrzeszczakAria na flet altowy i klawesyn
      Ewelina Zawiślak – flet altowy, Ewa Rzetecka-Niewiadomska – klawesyn
    2. Krzysztof GrzeszczakImpresja na klarnet i fortepian
      Mariusz Barszcz – klarnet, Piotr Saciuk – fortepian
    3. Jan PawlakFar Beyond na flügelhorn i wibrafon
      Konrad Boniński – flügelhorn, Jan Pawlak – wibrafon
    4. Sławomir CichorSlavish Tales na flügelhorn solo
      Sławomir Cichor – trąbka
    5. Antoni StolpeNokturn na flügelhorn i fortepian (opr. Mirosław Gąsieniec)
      Igor Cecocho – trąbka, Piotr Cłapiński – fortepian
    6. Maciej KabzaQuasi Toccata na tubę solo
      Michał Walczak – tuba
    7. Charles-Marie WidorIntroduction et Rondo op. 72 na klarnet i fortepian
      Julian Paprocki – klarnet basowy, Agnieszka Sucheniak-Wójcicka – fortepian
    8. Tsutomu NaritaPlace where wind blows op. 24b na saksofon altowy i fortepian
      Łukasz Wójcicki – saksofon altowy, Agnieszka Sucheniak-Wójcicka – fortepian
    9. Béla KovácsSholem-alekhem, rov Feidman! na klarnet i akordeon
      Robert Stefański – klarnet, Leszek Kołodziejski – akordeon
    10. Russell PetersonTrio #2 na flet, saksofon altowy i fortepian
      I. Slowly, Rubato, Allegro | II. Moderato
      Ewelina Zawiślak – flet, Paweł Gusnar – saksofon, Agnieszka Przybylska – fortepian
    11. Henri TomasiEtre Ou Ne Pas Etre (Być albo nie być) na kwartet puzonowy
      Dariusz Sprawka – puzon basowy (partia solowa)
      Michał Mazurkiewicz – puzon tenorowy, Robert Żelazko – puzon tenorowy, Maciej Łakomy – puzon basowy
    12. Antonín DvořákSerenade d-moll na zespół kameralny
      II. Minuetto
      Agata Piotrowska-Bartoszek – obój, Natalia Kok – obój, Roman Pryliński – klarnet, Mariusz Barszcz – klarnet, Michał Owczarek – fagot, Anna Szwedzka – fagot, Dorota Cegielska – kontrafagot, Wiktoria Krawczyk – róg, Jakub Zygmunt – róg, Katarzyna Karpińska – róg, Konrad Bukowian – wiolonczela, Grzegorz Wieczorek – kontrabas
      Krzysztof Kamiński – dyrygent
  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events