Łódź 2017
oprac. Dorota Cegielska i Mirosław Kłys
cena: 20 zł
Sfinansowano ze środków finansowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
ZAWIERA:
- Piotr Czajkowski – V Symfonia e-moll
Łódź 2017
oprac. Dorota Cegielska i Mirosław Kłys
cena: 20 zł
Sfinansowano ze środków finansowych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
ZAWIERA:
Dorota Brolik-Bekrycht
Łódź 2017
Publikacja zawiera płytę CD z nagraniami pieśni.
Cena: 20 zł
Olga Hans
Łódź 2017
red. Maciej Kabza
cena: 20 zł
Sławomir Kaczorowski
Łódź 2017
red. Maciej Kabza
cena: 20 zł
Utwór dedykowany Akademickiemu Chórowi Politechniki Łódzkiej z okazji jubileuszu 50-lecia oraz jego wieloletniemu dyrygentowi Jerzemu Rachubińskiemu.
Leszek Kołodziejski
Łódź 2018
red. Maciej Kabza
cena: 20 zł
Utwór z 2016 roku dedykowany Malwinie i Krzysztofowi Lustrzykowskim (Vio-dion Duo).
Publikacja sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Leszek Kołodziejski
Łódź 2018
red. Maciej Kabza
cena: 20 zł
Utwór z 2017 roku dedykowany Kołu Naukowemu Akordeonistów Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
Publikacja sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Dorota Brolik-Bekrycht
Łódź 2020
cena: 20 zł
Publikacja sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom I
Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom II
cena pakietu: 65 zł
red. Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska
Łódź 2020
ISBN: 978-83-60929-78-0
objętość: 376 stron
cena: 35 zł
Oddajemy do Państwa rąk książkę będącą owocem działalności Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Niniejsza publikacja jest oryginalnym – można wręcz pokusić się o twierdzenie, że pionierskim, wysoce interdyscyplinarnym dziełem, łączącym zagadnienia ze świata muzyki z zagadnieniami z obszaru nauk prawnych. Choć mogłoby wydawać się, że te dwie – jakże dalekie od siebie dziedziny nie mają ze sobą zbyt wielu punktów stycznych, to okazuje się, że właśnie w obszarze mediów i produkcji muzycznej zagadnienia prawne zajmują ważne miejsce.
Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej, zatytułowanej Muzyka w perspektywie muzykologicznej, medialnej i marketingowej, znalazły się artykuły muzykologów, teoretyków muzyki, wykonawców, konferansjerów, dziennikarzy i producentów muzycznych. Omawiają oni bardzo szerokie spektrum zagadnień, dzięki czemu można dostrzec, jak rozległe są zainteresowania osób, które współtworzą Pracownię Muzyki w Mediach oraz Pracownię Produkcji Muzycznej AM w Łodzi.
Druga część prezentowanej publikacji została poświęcona prawnym aspektom działalności kulturalnej i artystycznej. (...) Duża część niniejszej publikacji ma wymiar niezwykle praktyczny, choć nie brakuje też rozważań ściśle teoretycznych. Badania naukowe i ich wyniki, opublikowane w niniejszej książce, mogą w pewnej mierze stanowić przewodnik po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną - zarówno w wymiarze artystycznym, jak i prawnym.
Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska
red. Beata Stróżyńska
Łódź 2022
ISBN 978-83-60929-85-8
objętość: 328 strony
cena: 40 zł
Niniejsza publikacja, podobnie jak poprzednia, otwierająca serię książek Muzyka – Media – Prawo – Marketing, obejmuje zarówno rozważania teoretyczne, jak i porady praktyczne; wszystkie one są zaprezentowane w formie opracowań naukowych. Szerokie spektrum zagadnień, jakimi się zajmujemy, nieograniczanie się do jednego zakresu tematycznego, stanowi odzwierciedlenie wyjątkowo interdyscyplinarnego charakteru Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej.
W pierwszym tomie naszym głównym założeniem było stworzenie pewnego rodzaju przewodnika po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną. Jednak od momentu, kiedy prowadziliśmy badania i pisaliśmy artykuły do poprzedniej książki z tej serii, świat bardzo się zmienił. Trudne doświadczenia ostatnich lat, wciąż trwająca pandemia, wojna za nasza wschodnią granicą, sprawiły, iż tym razem staramy się, aby niniejsza książka była nie tylko użyteczna dla środowiska muzycznego oraz melomanów, ale nade wszystko – by skłaniała do refleksji w sprawach związanych z najpoważniejszymi wyzwaniami współczesności. Uważny Czytelnik dostrzeże, iż obok problematyki związanej z migracjami, multikulturalizmem, powszechną dostępnością do dóbr kultury czy zmianą relacji między dyrygentem a muzykami orkiestry na bardziej partnerskie, oparte na wzajemnym poszanowaniu swoich wysokich kompetencji zawodowych, poruszyliśmy też inne wątki związane z uwarunkowaniami polityczno-społecznymi i ich wpływem na losy osób związanych z muzyką.
Beata Stróżyńska
Pianistyka łódzka.
Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”
90 lat Filharmonii Łódzkiej.
Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”
Łódzka scena operowa.
Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”
cena pakietu: 60 zł
red. Krystyna Juszyńska
Łódź 2007
ISBN: 978-83-60929-12-4
objętość: 348 stron
Celem tej publikacji jest przedstawienie historii rozwoju pianistyki łódzkiej, skupionej w początkach XX wieku wokół licznych szkół muzycznych, szczególnie Konserwatorium Heleny Kijeńskiej, a następnie Akademii Muzycznej w Łodzi oraz ukazanie – poprzez pryzmat ich działalności artystycznej często o zasięgu światowym – jak wielu znakomitych pianistów wywodzi się z Łodzi. Niewątpliwie do wielkich łodzian w dziedzinie pianistyki zaliczyć można: Artura Rubinsteina, Władysława Kędrę, Miłosza Magina, Marię Wiłkomirską, Emmę Altberg, Zbigniewa Szymonowicza i wielu innych, którzy swą sztuką rozsławiali Łódź i byli niewątpliwię ambasadorami kultury polskiej na świecie.
red. Krystyna Juszyńska
Łódź 2006
objętość: 360 stron
[…] Publikacja 90 lat Filharmonii Łódzkiej jest trzecią pracą z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”, zawierającą artykuły siedemnastu autorów - pracowników naukowych Akademii Muzycznej i Uniwersytetu Łódzkiego, a także Filharmonii i Towarzystwa Przyjaciół Łodzi – którzy od dłuższego czasu prowadzili wnikliwe badania nad wybranymi aspektami działalności łódzkiej Filharmonii, bądź pewnymi okresami jej historii, analizując zachowaną w archiwach dokumentację, programy i afisze koncertów, prasę łódzką, wspomnienia i wywiady muzyków i naocznych świadków, nagrania radiowe i telewizyjne itp. Inspiracją tych badań była niewątpliwie wspomniana konferencja, ale prezentowany w publikacji materiał został znacznie poszerzony i wzbogacony licznymi fotografiami, tabelami, wykazami i cytatami, oddając możliwie pełny obraz funkcjonowania Filharmonii Łódzkiej w krajobrazie kulturalnym naszego miasta i regionu. […]
Celem niniejszej publikacji jest ukazanie genezy i historii Filharmonii Łódzkiej obejmującej lata 1915-2005 oraz prezentacja bogatej działalności artystycznej, sylwetek dyrygentów i solistów, a także innych osiągnięć Filharmonii m.in. wyjazdy zagraniczne, osiągnięcia chóru, cykle koncertowe, działalność edukacyjna.
Krystyna Juszyńska
red. Krystyna Juszyńska
Łódź 2005
objętość: 342 strony
Oddajemy do rąk Czytelników pracę zbiorową Łódzka scena operowa, która stanowi kontynuację planowanego cyklu publikacji na temat „Kultura muzyczna Łodzi”. Zawiera ona poszerzone w wielu wypadkach wersje referatów wygłoszonych na Konferencji Naukowej zorganizowanej przez Katedrę Teorii Muzyki i Katedrę Wokalistyki Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w dniach 21-22 października 2004 roku z okazji przypadającego w tym właśnie roku jubileuszu 50-lecia istnienia stałej sceny operowej w Łodzi. [...] Należy podkreślić, że autorzy wszelkich starań, aby dotrzeć do materiałów archiwalnych, niekiedy rozproszonych, nie opracowanych i trudno dostępnych. Zdarzało się, że niektórzy autorzy napotykali na olbrzymią, trudną do ogarnięcia ilość materiałów źródłowych, których opracowanie wymagałoby kilkuletniej pracy i napisania oddzielnej dysertacji; inni natomiast z braku jakichkolwiek materiałów czy dokumentacji, byli zmuszeni do szkicowego przedstawienia podjętego tematu. Zdajemy sobie sprawę, iż publikacja ta nie wyczerpuje wszystkich wątków bogatej historii Opery Łódzkiej i Teatru Wielkiego, nie mniej wydaje się, że realizacja wybranych tematów, skupionych wokół trzech zagadnień – historii, osiągnięć i artystów – przybliży zainteresowanym Czytelnikom działalność tak znaczącej instytucji, jaką jest łódzki Teatr Wielki – wizytówka naszego miasta. Wzbogaceniem publikacji są liczne fotografie, które udostępnił artysta fotografik Chwalisław Zieliński, od 30 lat dokumentujący kolejne premiery, koncerty i inne wydarzenia w Teatrze Wielkim w Łodzi. Ponadto zamieszczono afisze, programy i zdjęcia, pochodzące ze zbiorów prywatnych artystów. [...]
Krystyna Juszyńska