red. Marta Szoka
Łódź 1999
objętość: 216 stron
cena: 30 zł
NAKŁAD WYCZERPANY
ZAWARTOŚĆ
- Słowo o Profesorze Franciszku Wesołowskim (opracowanie – Beata Gutkowska)
- Jerzy Bauer (Łódź) – Dwie strony jubileuszu
- Jan Chwałek (Lublin) – Interwały w systemie pitagorejskim
- Andrzej Wolański (Wrocław) – Wprowadzenie do teorii i historii dramatu liturgicznego
- Mirosław Pietkiewicz (Łódź) – Czy należy poprawiać Johanna Sebastiana Bacha?
- Lech Kucharski (Gdańsk) – Rozwój formy fugi u Bacha na przykładzie jego dzieł organowych
- Maria Zduniak (Wrocław) – Carl Ditters von Dittersdorf - Ślązak z wyboru
- Mieczysław Tomaszewski (Kraków) – O ekspresji w pieśniach lirycznych Schuberta
- Ryszard Daniel Golianek (Poznań) – O poszukiwaniach formy sonatowej w poematach symfonicznych Franciszka Liszta
- Witold Rudziński (Warszawa) – Kultura literacka Stanisława Moniuszki
- Bruno Oherhammer (Bregenz, Austria) – Einstieg in die Praxis der Orgelimprovisation – ein Beitrag zur Methodologie der Orgel-Improvisationslehre [Wprowadzenie do praktyki improwizacji organowej]
- Barbara Ostrowska (Łódź) – Wykorzystanie harmonii strukturalnej w nauczaniu improwizacji fortepianowej
- Tadeusz Przybylski (Kraków) – Z dziejów towarzyszeń organowych do pieśni kościelnych w Polsce
- Joachim Gudel (Gdańsk) – Organy w Stegnej w świetle najnowszych badań
- Eugeniusz Sąsiadek (Wrocław) – Wysokie głosy męskie w praktyce wykonawczej drugiej połowy XX wieku
- Krystyna Juszyńska (Łódź) – Amerykański debiut Józefa Hofmanna
- Jacek Szerszenowicz (Łódź) – MUSICA HUMANA. Wariacje i fuga na temat Boecjusza
Wykłady i referaty (Łódź 14-16 grudnia 2000 r.)
Łódź 2001
objętość: 124 strony
cena: 10 zł
ZAWARTOŚĆ
- Wstęp
- Sławomir Wiśniewski – Łódzkie początki gitarystyki polskiej
- Andrzej Wendland – Segovia XIX wieku – rzecz o Marku Konradzie Sokołowskim
- Franciszek Wieczorek – Transkrypcja gitarowa 36 tańców z tabulatury organowej Jana z Lublina (ok. 1540)
- Emilia Majewska – Mario Castelnuovo-Tedesco – Appunti Preludi e Studi per chitarra op. 210 cz. 1-2-3-4 – wartości dydaktyczne utworów
- Krzysztof Komarnicki – Gran Sonata Eroica op. 150 Mauro Giulianiego jako „poemat symfoniczny”
- Marcin Zalewski – Gitara klasyczna w Warszawie, spojrzenie z perspektywy ćwierćwiecza
- Zbigniew Dubiella – Dyskografia polskiej gitarystyki – część II
- Małgorzata Dowlasz – Kształcenie słuchu gitarzystów – specyfika i wynikające problemy
- Wojciech Mandzyn – Dydaktyczne aspekty nauczania gry na gitarze klasycznej
- Zbigniew Dubiella – Muzyka gitarowa Argentyny i innych krajów Ameryki Łacińskiej od etnicznej do współczesnej
FRAGMENT WSTĘPU
[...] Część naukowa sesji to bardzo ważny jej element. Żałować należy, że ze względów organizacyjnych nie było można zaprezentować wszystkich zgłoszonych do przedstawienia wykładów. Dlatego organizatorzy postanowili niektóre przygotowane a nie wygłoszone tematy zamieścić w niniejszym zeszycie.