Image
Image
  • Znaczenie transkrypcji i aranżacji muzycznej dla artystyczno-instrumentalnego rozwoju flecisty na przykładzie wybranych utworów

    Znaczenie transkrypcji i aranżacji muzycznej dla artystyczno-instrumentalnego rozwoju flecisty na przykładzie wybranych utworów

    Ewelina Agata Zawiślak
    Wydawnictwo Muzyczne POLIHYMNIA Sp. z o.o.
    Lublin 2020
    ISBN: 978-83-7847-702-0
    objętość: 216 stron
    materiał promocyjny

    ZAWARTOŚĆ

     
    Wstęp

    Rozdział I Podstawy teorii transkrypcji i aranżacji muzycznej

    1. Geneza i pojęcie transkrypcji muzycznej
    2. Rodzaje transkrypcji muzycznej
    3. Pojęcie aranżacji muzycznej

    Rozdział II Teoriopoznawcze zasady analizy dzieła muzycznego

    1. Pojęcie estetyki muzycznej
    2. Pojęcie inspiracji muzycznej oraz koncepcja twórczości muzycznej
    3. Pojęcie ekspresji muzycznej

    Rozdział III Transkrypcja Sarabande et Cortège Henri Dutilleux

    1. Sylwetka Henri Dutilleux
    2. Analiza miniatury Sarabande et Cortège na fagot i fortepian
    3. Walory artystyczno-instrumentalne transkrypcji miniatury Sarabande et Cortège Henri Dutilleux na flet i fortepian

    Rozdział IV Transkrypcja Sonaty a-moll „Arpeggione” D 821 Franciszka Schuberta

    1. Geneza powstawania Sonaty „Arpeggione” oraz charakterystyka instrumentu
    2. Analiza urtekstu Sonaty a-moll „Arpeggione”
    3. Walory artystyczno-instrumentalne transkrypcji Sonaty a-moll „Arpeggione” na flet i fortepian Franciszka Schuberta

    Rozdział V Transkrypcja Sonaty na skrzypce i fortepian Claude’a Debussy’ego

    1. Claude Debussy – impresjonista czy symbolista
    2. Analiza Sonaty g-moll na skrzypce i fortepian Claude’a Debussy’ego
    3. Walory artystyczno-instrumentalne transkrypcji sonaty g-moll na flet i fortepian Claude’a Debussy’ego

    Rozdział VI Aranżacja Sonatiny fortepianowej Maurice’a Ravela

    1. Język muzyczny Maurice’a Ravela
    2. Analiza Sonatiny fortepianowej Maurice’a Ravela
    3. Walory artystyczno-instrumentalne aranżacji Sonatiny na flet i kwartet smyczkowy Maurice’a Ravela

    Zakończenie
    Bibliografia
    Spis ilustracji
    Spis przykładów nutowych
    Streszczenie w języku angielskim (Abstract)

     

    ZE WSTĘPU

    Całość podjętych w tytule rozważań, zostanie wyrażona w sześciu rozdziałach. Wartym podkreślenia wydaje się jednak, że pozycja zasadniczo składa się z dwóch części, z których pierwsza obejmuje dwa początkowe rozdziały, a druga cztery pozostałe. W pierwszej części podjęte zostaną zagadnienia terminologiczne i teoriopoznawcze, których znajomość wydaje się konieczna dla przejrzystości spostrzeżeń i wniosków zawartych dalej. Część druga natomiast, zawierać będzie próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie o istotę ważniejszych walorów artystyczno-instrumentalnych, zawartych w tytułach, z uwzględnieniem niektórych danych odnoszących się m.in. do: materiału źródłowego, cech kompozytora, specyfiki instrumentu itp. Biorąc pod uwagę zasadnicze różnice pomiędzy tymi dwiema częściami, zarówno co do kolejności przedstawienia, jak i istoty treści w odniesieniu do fletowej praktyki wykonawczej można stwierdzić, iż pierwsza ma charakter teoretyczny, natomiast druga praktyczny.

  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events