Image
Image
  • MUZYKA – MEDIA – PRAWO – MARKETING

    MUZYKA – MEDIA – PRAWO – MARKETING

    red. Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska
    Łódź 2020
    ISBN: 978-83-60929-78-0
    objętość: 376 stron
    cena: 35 zł

    ZAWARTOŚĆ

      • Wstęp
    Muzyka w perspektywie muzykologicznej, medialnej i marketingowej
      • Małgorzata Sułek (AM Łódź)
        Wokół autobiografizmu i ilustracyjności – muzyka Witolda Lutosławskiego w słuchowisku radiowym „Bracia” Jerzego Pytlakowskiego
      • Arleta Nawrocka-Wysocka (AM Łódź)
        Nepalskie saarangi i koreańskie p’ansori. Muzyczna podróż do mniej znanych zakątków Azji
      • Piotr Deptuch (AM Łódź)
        Evita – tytułowa bohaterka musicalu Andrew Lloyda Webbera i Tima Rice’a. Charakterystyka postaci w perspektywie dramatyczno-muzycznej
      • Beata Stróżyńska (AM Łódź)
        Zabytki XVIII-wiecznego niemieckojęzycznego piśmiennictwa muzycznego w zbiorach Juliusa Augusta Philippa Spitty zachowanych w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Historia kolekcji oraz jej krótka charakterystyka
      • Roman I. Drozd (AM Łódź)
        Piękno uosobione. Personalizm filokaloniczny w pracy twórcy
      • Aleksandra Bęben (AM Łódź)
        Prelekcja muzyczna w kontekście teorii wywierania wpływu na ludzi Roberta Cialdiniego
      • Krzysztof Grzegorzewski (UŁ/AM Łódź)
        Jak pisać o brzmieniu? Wykorzystywanie narzędzi retorycznych do opisu jakości dźwięku w tekstach dziennikarskich
      • Robert Kamyk (AM Łódź)
        Budowanie marki muzyka, na przykładzie absolwentów uczelni muzycznych
      • Kinga Ścieszko (AM Łódź)
        Zróżnicowanie stylów muzycznych w musicalu „Hamilton” Lina Manuela Mirandy jako jedna z przyczyn sukcesu dzieła
    Prawne aspekty działalności kulturalnej i artystycznej
    • Maciej Rakowski (UŁ)
      O muzyce w konstytucjach – dawnych i współczesnych
    • Maria Karcz-Kaczmarek (UŁ)
      Działalność kulturalna w świetle doktryny i orzecznictwa sądowego
    • Marcin Głuszak (UŁ), Magdalena Kuba (ALK, UŁ)
      Zasady przetwarzania danych osobowych w działalności kulturalnej
    • Ewa Staszewska (UŁ)
      Dopuszczalność i warunki pracy dzieci na rzecz podmiotów prowadzących działalność kulturalną i artystyczną
    • Anna Piszczek (UŁ)
      Cywilnoprawne podstawy zatrudnienia muzyków
    • Magdalena Paluszkiewicz (UŁ)
      Ubezpieczenie społeczne twórców i artystów – analiza najnowszych propozycji zmian na tle jego rozwoju
    • Agnieszka Rabiega-Przyłęcka (UŁ)
      Prawne wymogi organizacji imprezy masowej artystyczno-rozrywkowej
    • Anna Chmielarz-Grochal (UŁ)
      Bezpłatne imprezy organizowane przez publiczne instytucje kultury a podatek VAT (uwagi de lege lata)
    • Biogramy autorów

     

    ZE WSTĘPU

    Oddajemy do Państwa rąk książkę będącą owocem działalności Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Niniejsza publikacja jest oryginalnym – można wręcz pokusić się o twierdzenie, że pionierskim, wysoce interdyscyplinarnym dziełem, łączącym zagadnienia ze świata muzyki z zagadnieniami z obszaru nauk prawnych. Choć mogłoby wydawać się, że te dwie – jakże dalekie od siebie dziedziny nie mają ze sobą zbyt wielu punktów stycznych, to okazuje się, że właśnie w obszarze mediów i produkcji muzycznej zagadnienia prawne zajmują ważne miejsce.
    Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej, zatytułowanej Muzyka w perspektywie muzykologicznej, medialnej i marketingowej, znalazły się artykuły muzykologów, teoretyków muzyki, wykonawców, konferansjerów, dziennikarzy i producentów muzycznych. Omawiają oni bardzo szerokie spektrum zagadnień, dzięki czemu można dostrzec, jak rozległe są zainteresowania osób, które współtworzą Pracownię Muzyki w Mediach oraz Pracownię Produkcji Muzycznej AM w Łodzi.
    Druga część prezentowanej publikacji została poświęcona prawnym aspektom działalności kulturalnej i artystycznej. (...) Duża część niniejszej publikacji ma wymiar niezwykle praktyczny, choć nie brakuje też rozważań ściśle teoretycznych. Badania naukowe i ich wyniki, opublikowane w niniejszej książce, mogą w pewnej mierze stanowić przewodnik po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną - zarówno w wymiarze artystycznym, jak i prawnym.

    Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska

  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events