Image
Image
  • Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji, tom VII

    Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji, tom VII

    red. Ewa Wojtyga
    Łódź 2018
    ISBN: ISBN 978-83-60929-63-6
    objętość: 122 strony
    cena: 30 zł

    Dofinansowano ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Urzędu Miasta Łodzi

     

    ZAWARTOŚĆ

    • Od Redakcji
    • Note from the Editor
    • Anetta Pasternak
      INSPIRACJE ANTYKIEM W DALCOZE’OWSKIEJ KONCEPCJI RYTMIKI
    • Barbara Ostrowska
      UTWÓR MUZYCZNY „PARTYTURĄ” DZIAŁAŃ SCENICZNYCH. ETIUDY AKTORSKIE EWOKOWANE MUZYKĄ SKOMPONOWANĄ.
    • Anetta Pasternak, Agata Trzepierczyńska
      ZAGINIONE OGNIWO? ROZWAŻANIA O SOLFEŻU DALCROZE’OWSKIM
    • Barbara Ostrowska
      SPECYFIKA KSZTAŁCENIA SŁUCHU MUZYCZNEGO NA POTRZEBY IMPROWIZACJI FORTEPIANOWEJ
    • Barbara Ostrowska
      PRZYKŁADY Z KSIĄŻKI PROF. FRANCISZKA WESOŁOWSKIEGO MATERIAŁY DO NAUKI O SKALACH MUZYCZNYCH INSPIRACJĄ DO TWORZENIA WYPOWIEDZI MUZYCZNYCH ZDETERMINOWANYCH MATERIAŁEM DŹWIĘKOWYM
    • Agnieszka Widlarz
      WYBRANE ĆWICZENIA SOLFEŻU DALCROZOWSKIEGO W NAUCZANIU IMPROWIZACJI FORTEPIANU
    • Ewa Wojtyga
      HUMOR W INTERPRETACJI MUZYKI RUCHEM (NA PRZYKŁADZIE FOTOGRAFII Z PRZYJĘCIA URODZINOWEGO PAWŁA SZYMAŃSKIEGO)
    • Magdalena Owczarek
      TWORZENIE POLIMETRII POPRZEZ DODANIE GRUPY LUB WARTOŚCI RYTMICZNEJ W PRZEBIEGACH JEDNORODNYCH METRYCZNIE
    • Piotr Winczewski
      WYBRANE UWARUNKOWANIA AKTYWIZOWANIA OSÓB Z RÓŻNYM RODZAJEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI Z WYKORZYSTANIEM ĆWICZEŃ MUZYCZNO-RUCHOWYCH
    • Grażyna Durlow
      DROGA KU „BYCIU W SZTUCE” – RYTMIKA W OLIGOFRENOPEDAGOGICE
    • Grażyna Enzinger, Bożena Raszke
      MODEL NOWOSĄDECKI EDUKACJI MUZYCZNEJ W KONTEKŚCIE NAUKI CZYTANIA NUT GŁOSEM

     

    Niniejsza publikacja jest siódmą z serii zatytułowanej Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji. Podobnie jak poprzednie, tak i ta jest wyborem tekstów wygłoszonych podczas Konferencji Naukowej zorganizowanej przez Katedrę Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Wcześniej łódzkie spotkania naukowców, artystów, pedagogów, studentów i miłośników metody Emila Jaques-Dalcroze’a miały zasięg ogólnopolski. Poszerzające się z roku na rok grono uczestników zagranicznych uprawniło organizatorów do zmiany nazwy obrad z ogólnopolskich na międzynarodowe. I tak po X Jubileuszowej Sesji Naukowej, jedenaste spotkanie otrzymało nazwę I Międzynarodowa Konferencja. Wśród gości zagranicznych byli profesorowie i studenci z uczelni muzycznych w Austrii, Niemczech, na Litwie i w Singapurze. Szeroki zakres tematyczny określony w tytule znalazł swoje odzwierciedlenie w treści poszczególnych wystąpień. Tym razem jednak konferencja miała temat przewodni, którym był SOLFEŻ DALCROZOWSKI i to wokół niego koncentrowało się w wielu referatach i warsztatach towarzyszących konferencji.
    Artykuły wybrane do tego tomu poruszają kwestie dotyczące wszystkich członów metody Dalcroze’a – rytmiki, solfeżu, improwizacji; dwa z nich odnoszą się do zastosowania różnorodnych zajęć muzycznych i rytmiki w terapii.

    Ewa Wojtyga

  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events