Image
Image
  • Sztuka improwizacji i realizacji basso continuo w muzyce XVII-XVIII wieku (książka z płytą CD)

    Sztuka improwizacji i realizacji basso continuo w muzyce XVII-XVIII wieku

    red. Piotr Grajter
     
    Łódź 2011
    ISBN: 978-83-60929-14-8
    objętość: 104 strony
     
    cena: 30 zł

    ZAWARTOŚĆ

    • Od redakcji | From the editors
    • Ewa Mrowca
      Realizacja basso continuo na klawesynie w Sonate per il Violino, e Violone o Cimbalo op. 5 A. Corellego w oparciu o L’armonico practico al cimbalo F. Gaspariniego i realizacje A. Tonellego
    • Joanna Huszcza
      Narodziny idiomu skrzypcowego – synteza stylu wokalnego i instrumentalnego
    • Mark Caudle
      Alfonso Ferrabosco II (1575-1628) and viola bastarda, division viol and lyra viol in England
    • Magdalena Pilch
      Kadencje fletowe w muzyce XVIII wieku w świetle traktatu J. J. Quantza
    • Krzysztof Urbaniak
      Przeprowadzanie cantus firmus w basie, tenorze i sopranie według zasad generałbasu I poł. XVII w. Podstawy sztuki dyminucji

     

    OD REDAKCJI

    Katedra Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oddaje do rąk Czytelników trzecią już z kolei publikację poświęconą tematyce muzyki baroku. Zamieszczone teksty referatów odnoszą się tym razem do zagadnień teorii i praktyki wykonawczej muzyki XVII-XVIII wieku w zakresie sztuki improwizacji i realizacji basso continuo. Autorami artykułów są znakomici muzycy – instrumentaliści i zarazem uznani specjaliści z zakresu problematyki muzyki dawnej, pracujący w naszej Uczelni. Reprezentują różne dyscypliny artystyczne związane z grą na dawnych instrumentach, takich jak skrzypce, flet poprzeczny, viola da gamba, klawesyn czy organy.

  • University
  • For the student
  • For the candidate
  • For the employee
  • Structure
  • Events