Image
Image

60 lat Katedry Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi

60 lat Katedry Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi

red. Aleksandra Nawe
Łódź 2019
ISBN: 978-83-60929-71-1
objętość: 358 stron
cena: 35 zł

ZAWARTOŚĆ

       
    • Wprowadzenie
1. Z dziejów Katedry
    • Bogusław Pikała
      Kiejstut Bacewicz – artysta, pedagog, przyjaciel
    • Agnieszka Przybylska
      Katedra Kameralistyki – historia
    • Anna Liszewska
      Sesje i Konferencje Artystyczno-Naukowe Katedry, Kameralistyki
    • Aleksandra Nawe
      Konkurs Muzyki Kameralnej w Łodzi
2. Wspomnienia. Kierownicy Katedry Kameralistyki po Kiejstucie Bacewiczu
    • Witold Holtz
      Tadeusz Chmielewski – artysta wybitny
    • Joanna Hajn-Romanowicz
      Bronisław Hajn – pianista-kameralista i pedagog
    • Aleksandra Nawe
      Rajmund Ambroziak – artysta i pedagog
    • Michał Drewnowski
      Maria Gozdecka – Kierownik Katedry Kameralistyki (1996-2004)
    • Ewa Kaczmarek-Lewera
      Anita Krochmalska-Podfilipska – pianistka i pedagog
    • Agnieszka Przybylska
      Portret Bogusława Pikały – pianisty, kameralisty i pedagoga
    • Wspomnienia absolwentów
    • Marek Mikołaj Pacholczyk
      Witold Holtz – Kierownik Katedry Kameralistyki (2014-2018)
3. Pedagodzy Katedry Kameralistyki
    • Pedagodzy Katedry Kameralistyki w latach minionych
    • Pedagodzy Katedry Kameralistyki działający współcześnie
4. Aneksy
  • Kalendarz wybranych wydarzeń artystycznych w latach 1961-2018
  • Wydawnictwa Katedry Kameralistyki
  • Informacje prasowe
  • Afisze sesji i konferencji artystyczno-naukowych, konkursów i koncertów
  • Afisze sesji i konferencji artystyczno-naukowych
  • Afisze konkursów kameralnych
  • Afisze koncertowe
  • Zdjęcia
  • Summary

 

ZE WSTĘPU

Niełatwe to zadanie w kilku zdaniach zawrzeć minione 60 lat istnienia Katedry Kameralistyki działającej w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej, później Akademii Muzycznej, a od 1999 Roku Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Ramy wprowadzenia obligują do skondensowanego opisu zawartości Monografii, którą łódzkie środowisko muzyczne otrzymuje jako podsumowanie dokonań kilku pokoleń muzyków pracujących w Pałacu Muzyki przy Gdańskiej 32.
Na tę historię złożyły się znaczące i drobne, spektakularne i codzienne, krajowe i zagraniczne osiągnięcia wielu artystów, pedagogów, absolwentów, studentów, uczestników muzycznych wydarzeń, koncertów, konkursów, sesji i konferencji naukowo-artystycznych, a także ich dyplomy doktoraty, habilitacje i profesury oraz doktorat honoris causa Kiejstuta Bacewicza – wielkiego Prekursora tego dzieła. Dzieła, którego opisania podjęli się żyjący tu i teraz pianiści-kameraliści motywowani chęcią pozostawienia trwałego śladu i uporządkowania archiwaliów z przełomu wieków związanych z działalnością pierwszej w Polsce powstałej w 1959 r. Katedry Kameralistyki.