60 lat Katedry Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi
red. Aleksandra Nawe
Łódź 2019
ISBN: 978-83-60929-71-1
objętość: 358 stron
cena: 35 zł
ZAWARTOŚĆ
- Wprowadzenie
1. Z dziejów Katedry
- Bogusław Pikała
Kiejstut Bacewicz – artysta, pedagog, przyjaciel - Agnieszka Przybylska
Katedra Kameralistyki – historia - Anna Liszewska
Sesje i Konferencje Artystyczno-Naukowe Katedry, Kameralistyki - Aleksandra Nawe
Konkurs Muzyki Kameralnej w Łodzi
2. Wspomnienia. Kierownicy Katedry Kameralistyki po Kiejstucie Bacewiczu
- Witold Holtz
Tadeusz Chmielewski – artysta wybitny - Joanna Hajn-Romanowicz
Bronisław Hajn – pianista-kameralista i pedagog - Aleksandra Nawe
Rajmund Ambroziak – artysta i pedagog - Michał Drewnowski
Maria Gozdecka – Kierownik Katedry Kameralistyki (1996-2004) - Ewa Kaczmarek-Lewera
Anita Krochmalska-Podfilipska – pianistka i pedagog - Agnieszka Przybylska
Portret Bogusława Pikały – pianisty, kameralisty i pedagoga
Wspomnienia absolwentów
- Marek Mikołaj Pacholczyk
Witold Holtz – Kierownik Katedry Kameralistyki (2014-2018)
3. Pedagodzy Katedry Kameralistyki
- Pedagodzy Katedry Kameralistyki w latach minionych
- Pedagodzy Katedry Kameralistyki działający współcześnie
4. Aneksy
- Kalendarz wybranych wydarzeń artystycznych w latach 1961-2018
- Wydawnictwa Katedry Kameralistyki
- Informacje prasowe
- Afisze sesji i konferencji artystyczno-naukowych, konkursów i koncertów
- Afisze sesji i konferencji artystyczno-naukowych
- Afisze konkursów kameralnych
- Afisze koncertowe
- Zdjęcia
- Summary
ZE WSTĘPU
Niełatwe to zadanie w kilku zdaniach zawrzeć minione 60 lat istnienia Katedry Kameralistyki działającej w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej, później Akademii Muzycznej, a od 1999 Roku Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Ramy wprowadzenia obligują do skondensowanego opisu zawartości Monografii, którą łódzkie środowisko muzyczne otrzymuje jako podsumowanie dokonań kilku pokoleń muzyków pracujących w Pałacu Muzyki przy Gdańskiej 32.
Na tę historię złożyły się znaczące i drobne, spektakularne i codzienne, krajowe i zagraniczne osiągnięcia wielu artystów, pedagogów, absolwentów, studentów, uczestników muzycznych wydarzeń, koncertów, konkursów, sesji i konferencji naukowo-artystycznych, a także ich dyplomy doktoraty, habilitacje i profesury oraz doktorat honoris causa Kiejstuta Bacewicza – wielkiego Prekursora tego dzieła. Dzieła, którego opisania podjęli się żyjący tu i teraz pianiści-kameraliści motywowani chęcią pozostawienia trwałego śladu i uporządkowania archiwaliów z przełomu wieków związanych z działalnością pierwszej w Polsce powstałej w 1959 r. Katedry Kameralistyki.