Basso continuo – teoria i praktyka
Franciszek Wesołowski
Łódź 2006
objętość: 252 strony
cena: 35 zł
ZAWARTOŚĆ
- Wstęp
- Preface
- Przedmowa
- Zarys historii i teorii basso continuo
- Basso continuo – technika improwizowana
- Z historii terminologii basso continuo
- Continuo proste czy ozdobne?
- Niektóre cechy akompaniamentu realizowanego na podstawie basso continuo
- Instrumenty realizujące basso continuo
- Struktura partii continuo
- Akompaniament do recytatywu
- Uwagi na temat stylów realizacji basso continuo
- Ćwiczenia przygotowawcze
- Wybrane utwory do realizacji
- Bibliografia
FRAGMENT WSTĘPU
Powszechnie wiadomo, że współczesne wykonawstwo muzyki dawnej wymaga od wykonawców rzetelnej wiedzy teoretycznej i różnorodnych praktycznych umiejętności. [...] Polscy muzycy specjalizujący się w wykonywaniu muzyki renesansu i baroku, którzy nie mieli dotąd dostępu do tego rodzaju polskojęzycznego opracowania, otrzymują oto wyczerpujące kompendium dotyczące basso continuo - improwizowanej techniki realizacji zapisanych skrótowo (za pomocą oznaczeń cyfrowych) utworów wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych XVII i XVIII wieku. [...]
Praca niniejsza [...], ze względu na swój syntetyczny charakter i zgromadzony materiał źródłowy może stanowić nieocenioną pomoc w pracy teoretyków muzyki, muzykologów, nauczycieli historii muzyki oraz interesującą lekturę dla wszystkich miłośników muzyki dawnej.
Jerzy Bauer