10-16 kwietnia 2024 roku
Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, pl. Wolności 1
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
71/42 to cykl minikoncertów inaugurujących każdy dzień festiwalu Musica Polonica Nova. To również numery kierunkowe Łodzi i Wrocławia, symbolizujące połączenie artystycznych wysiłków dwóch ośrodków muzycznych. W ramach nadchodzącej edycji usłyszymy utwory kompozytorów związanych z tymi miastami w wykonaniu SoundCheck – New Music Ensemble, zespołu złożonego ze studentów i absolwentów Akademii Muzycznej w Lodzi, pod dyrekcją Macieja Koczura.
Koncert 71/42 #1
10 kwietnia, środa, godz. 18.30
foyer – 3, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1
PROGRAM KONCERTU
Koncert 71/42 #2
11 kwietnia, czwartek, godz. 18.30
foyer + 2, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1
PROGRAM KONCERTU
Koncert 71/42 #3
12 kwietnia, piątek, godz. 18.30
foyer + 4, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1
PROGRAM KONCERTU
Koncert 71/42 #4
13 kwietnia, sobota, godz. 17.00
foyer +4, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1
PROGRAM KONCERTU
Koncert 71/42 FINAŁ
14 kwietnia, niedziela, godz. 18.00
Sala Czarna, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1
PROGRAM KONCERTU
Koncert 71/42 ŁÓDŹ
16 kwietnia 2024 roku, wtorek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
PROGRAM KONCERTU
Projekt 71/42 powstał we współpracy z Narodowym Forum Muzyki w ramach 34. festiwalu Musica Polonica Nova.
Wyniki Konkursu PYTANIE – ODPOWIEDŹ
Pedagodzy Zakładu Badań nad Percepcją Słuchową Muzyki zapraszają Studentów i Pedagogów Uczelni do wzięcia udziału w Konkursie PYTANIE – ODPOWIEDŹ.
Konkurs podzielony jest na dwie części. Pierwsza – PYTANIE, to konkurs na stworzenie zadania słuchowego. Druga – ODPOWIEDŹ, to gra terenowa, która organizowana jest w ramach Dnia Alternatywnej Myśli Muzycznej, w pierwszy dzień wiosny – 21 marca 2024.
Konkurs PYTANIE
Przedmiotem Konkursu PYTANIE jest stworzenie zadania słuchowego, które nadaje się do wykorzystania w słuchowej grze terenowej.
- W Konkursie można wziąć udział indywidualnie lub w dwuosobowym zespole.
- Zadanie słuchowe, to pytanie dotyczące jakiegoś elementu lub fragmentu wybranego przykładu muzycznego. Zakres wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania takiego zadania może obejmować materiał całego procesu edukacji muzycznej – od szkoły I stopnia, przez szkołę II stopnia do zagadnień poruszanych na szczeblu akademickim.
- Zadania konkursowe muszą mieć postać filmu lub prezentacji, w których należy zawrzeć: pytanie konkursowe i dotyczący go przykład muzyczny. W zadaniu można umieścić także informacje dodatkowe, materiał filmowy, grafikę i inne.
- Autor/Autorzy zadań proszeni są także o podanie poprawnej odpowiedzi na swoje pytania. Pytania muszą być sformułowane w taki sposób, aby odpowiedź dało się zapisać słownie lub za pomocą symboli muzycznych, bez konieczności używania zapisu nutowego.
- Prezentacja zadania powinna trwać nie dłużej niż 2 minuty.
- Uczestnik lub dwuosobowy zespół mogą zgłosić do Konkursu dowolną liczbę zadań.
- Gotowe filmy/prezentacje z zadaniami należy przesłać do dnia 15 marca 2024 roku na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . - Zadania zostaną wówczas ocenione przez Jury, które zdecyduje o ich dopuszczeniu do użycia w grze terenowej.
Ostateczne rozstrzygnięcie Konkursu PYTANIE odbędzie się w „Dniu Alternatywnej Myśli Muzycznej” (21 marca 2023 roku). Uczestnicy Konkursu ODPOWIEDŹ głosować będą na najciekawsze ich zdaniem zadania.
Konkurs ODPOWIEDŹ
To gra terenowa, organizowana z okazji pierwszego dnia wiosny, zwanego „Dniem Alternatywnej Myśli Muzycznej”. Społeczność Akademii będzie mogła wziąć udział w grze, w której zadaniem będzie odszukanie i prawidłowe rozwiązanie jak największej liczby zadań słuchowych. Zadania dostępne będą pod kodami QR, wydrukowanymi na kartkach i rozwieszonymi w budynkach Uczelni. (Takie same komplety zadań znajdą się w budynku przy al. 1 Maja 4 i w budynku przy ul. Żubardzkiej 2a.)
Dzień Alternatywnej Myśli Muzycznej 21 marca 2024
Regulamin konkursu PYTANIE – ODPOWIEDŹ 2024
wykłady, koncerty, lekcje mistrzowskie
11-15 marca 2024 roku
Akademia Muzyczna w Łodzi, ul. Gdańska 32 i al. 1 Maja 4
HARMONOGRAM OBCHODÓW
11 MARCA 2024 | PONIEDZIAŁEK
9.00 | Masterclass, prof. Wolfgang Zerer, organy, Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu*
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi
PLAN KURSU MISTRZOWSKIEGO
12 MARCA 2024 | WTOREK
8.30 oraz 14.00| Masterclass, prof. Wolfgang Zerer, organy
Sala 2, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
PLAN KURSU MISTRZOWSKIEGO
11.00 | Uroczyste otwarcie Jubileuszu
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
- prelekcje dotyczące działalności klas organów, klawesynu, instrumentów dawnych oraz historii Katedry
- spotkanie z absolwentami i zaproszonymi gośćmi
PROGRAM UROCZYSTEGO OTWARCIA JUBILEUSZU
18.00 | Koncert Orkiestry Barokowej Akademii Muzycznej w Łodzi
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
PROGRAM KONCERTU
13 MARCA 2024 | ŚRODA
11.00 | Masterclass, prof. Wolfgang Zerer, organy
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi
PLAN KURSU MISTRZOWSKIEGO
18.00 | Recital prof. Wolfganga Zerera
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi
PROGRAM RECITALU
14 MARCA 2024 | CZWARTEK
10.00 | Masterclass, prof. Władysław Kłosiewicz, klawesyn
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
16.00 | Klawesyn bez granic – koncert współczesnej muzyki klawesynowej
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
PROGRAM KONCERTU
19.00 | Świat klawesynu – koncert prof. Władysława Kłosiewicza
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
PROGRAM KONCERTU
15 MARCA 2024 | PIĄTEK
15.00 | VIII Łódzki Maraton Bachowski – solowy i kameralny
Koncert studentów specjalności klawesyn
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
PROGRAM KONCERTU
16.15 | VIII Łódzki Maraton Bachowski – solowy i kameralny
Koncert studentów specjalności instrumenty dawne
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
PROGRAM KONCERTU
17.30 | VIII Łódzki Maraton Bachowski – solowy i kameralny
Koncert studentów specjalności organy
Sala 2, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi
PROGRAM KONCERTU
*
Wystawa prac studentów Akademii Muzycznej
Foyer Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
czas trwania wystawy: 6 marca – 30 kwietnia 2024
Wystawa pt. Laboratorium formy plastycznej jest przeglądem prac studentów Akademii Muzycznej ze wszystkich wydziałów i specjalności, ze studiów I, II i III stopnia, zrealizowanych w latach 2022-2024 pod kierunkiem dr hab. Alicji Habisiak-Matczak, prof. uczelni. Oprócz studentów polskich w wystawie biorą udział studenci zagraniczni, między innymi z Chin, Portugalii i Turcji. Prezentowane są wybrane prace plastyczne ilustrujące część programu trzech przedmiotów fakultatywnych: Laboratorium formy plastycznej, prowadzonego od 2013 roku dla studentów studiów I stopnia, Struktury wizualne – przedmiotu prowadzonego od października 2014 roku, przeznaczonego dla studentów studiów II i III stopnia oraz Forms of Visual Art, prowadzonego w języku angielskim.
Celem fakultetów jest rozwijanie twórczych zdolności studentów poprzez działania w dziedzinie szeroko pojętych sztuk wizualnych, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości plastycznej w oparciu o praktyczne doświadczenia i wiedzę teoretyczną. Podczas zajęć studenci mają okazję zmierzyć się z klasycznymi tematami malarskimi i rysunkowymi, takimi jak martwa natura czy pejzaż, a także zapoznać się z podstawami różnorodnych technik rysunkowych (ołówek, węgiel, patyk, rysunek lawowany, rysunek białym tuszem na czarnym papierze) oraz malarskich (akwarela, gwasz, tempera). Celem zajęć jest też przekazanie podstawowej wiedzy o prawach budowy dzieł sztuki, o psychofizjologii procesu postrzegania oraz zaznajomienie z podstawami nauki o barwie. Nadrzędnym celem zajęć jest pobudzanie kreatywnego myślenia i zachęcenie do indywidualnego poszukiwania powiązań między różnymi dziedzinami sztuki oraz wszechstronne rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych studentów.
Na wystawie można zobaczyć przykłady kompozycji rytmicznych, takich jak szlaki i desenie, szkice przedmiotów w różnych technikach rysunkowych, barwne martwe natury, rysunki z wyobraźni, czy impresje architektoniczne. Nowym zadaniem w ostatnich latach było wprowadzenie do techniki frotażu z wykorzystaniem różnorodnych gotowych faktur. Studenci chętnie też rysowali i malowali instrumenty muzyczne, stworzyli ciekawe kompozycje inspirowane kwiatami, malowali realistyczne i wyobrażone drzewa. Odbiorcy mogą też rozpoznać na rysunkowych i malarskich szkicach elementy architektury budynku Sali Koncertowej Akademii Muzycznej.
Doktor habilitowana Alicja Habisiak-Matczak od 2002 roku jest wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, gdzie obecnie prowadzi Pracownię Technik Wklęsłodrukowych w Instytucie Grafiki Artystycznej na Wydziale Sztuk Pięknych. Zajmuje się rysunkiem i grafiką artystyczną, tworzy obiekty rysunkowo-rzeźbiarskie oraz książki artystyczne. Jest autorką 38 wystaw indywidualnych oraz uczestniczką ponad 300 wystaw zbiorowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, w różnych częściach świata oraz laureatką 16 nagród i wyróżnień na konkursach grafiki i rysunku w Polsce i zagranicą.
W dniach 6–9 marca 2024 roku Akademia Muzyczna w Łodzi otwiera się dla kandydatów na studia. Podobnie jak w roku ubiegłym i tym razem Dni Otwarte odbędą się stacjonarnie. Każdy zainteresowany podjęciem studiów w naszej Uczelni będzie miał możliwość przekonania się na żywo, jak wyglądają studia na wybranym przez siebie kierunku.
W programie Dni Otwartych znajdują się:
- bezpłatne indywidualne konsultacje z pedagogami dla kandydatów na studia,
- spotkania z kierownikami studiów,
- otwarte lekcje i wykłady,
- koncerty z udziałem studentów.
OTWARTE LEKCJE I WYKŁADY
Wszystkie lekcje otwarte i wykłady będą odbywać się według planu Dni Otwartych, udział w nich nie wymaga wcześniejszych zgłoszeń. Osoby zainteresowane udziałem w lekcjach otwartych powinny dołączać na początku planowanych zajęć, nie w trakcie ich trwania. Wszystkie lekcje są regularnymi zajęciami studentów poszczególnych specjalności i istotne jest zachowanie ciągłości i jakości lekcji.
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
dyrygentura chóralna, dyrygentura symfoniczna i dyrygentura symfoniczno-operowa
edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, edukacja i animacja muzyczna
kompozycja, kompozycja muzyki filmowej, teoria muzyki
muzyka w mediach
muzykoterapia
realizacja dźwięku
rytmika, rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia
zarządzanie produkcją muzyczną
Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego
instrumentalistyka
Wydział Sztuk Scenicznych
choregorafia i techniki tańca, choreografia, somatyka w tańcu i terapii
musical
specjalność wokalno-aktorska
Wydział Jazzu i Muzyki Estradowej
instrumenty jazzowe
wokalistyka jazzowa i estradowa, wokalistyka jazzowa
BEZPŁATNE KONSULTACJE STACJONARNE I ONLINE Z PEDAGOGAMI DLA KANDYDATÓW NA STUDIA
W ramach Dni Otwartych kandydaci na studia mogą skorzystać z bezpłatnych konsultacji z pedagogami Akademii Muzycznej w Łodzi.
Na indywidualne konsultacje stacjonarne i online można umówić się, zgłaszając się wcześniej (począwszy od 19 lutego 2024 roku) drogą mailową na adres:
Forma indywidualnych bezpłatnych konsultacji (stacjonarnie lub online) na zapisy będzie uwarunkowana możliwościami wybranego pedagoga.
Indywidualne bezpłatne konsultacje stacjonarne lub online na zapisy będą możliwe do realizacji w terminie Dni Otwartych i dodatkowo: od 10 do 27 marca i od 3 do 17 kwietnia 2024.
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego
Wydział Sztuk Scenicznych
Wydział Jazzu i Muzyki Estradowej
SPOTKANIA Z DZIEKANAMI I KIEROWNIKAMI INSTYTUTÓW
W ramach Dni Otwartych zapraszamy na spotkania z Dziekanami i Kierownikami Instytutów, którzy opowiedzą Wam, jak wygląda studiowanie na wybranych specjalnościach. Postarają się również odpowiedzieć na Wasze pytania.
TEST Z KSZTAŁCENIA SŁUCHU
DLA KANDYDATÓW NA KIERUNKI INSTRUMENTALNE NA WYDZIALE WYKONAWSTWA INSTRUMENTALNEGO
Dla kandydatów na specjalności instrumentalne przygotowaliśmy testy badające predyspozycje i umiejętności słuchowe. Przyjmą formę badań umiejętności z kształcenia słuchu, które wchodzą w skład egzaminów wstępnych.
DNI OTWARTE dla specjalności wokalistyka jazzowa i estradowa – studia niestacjoarne
Uwaga! Dni Otwarte dla kandydadów na studia niestacjonarne w specjalności wokalistyka jazzowa i estradowa odbędą się w dniach 2-3 marca 2024!
KONCERTY
W ramach tegorocznych Dni Otwartych zapraszamy na wydarzenia artystyczne, organizowane specjalnie z myślą o kandydatach. W tym roku w koncertach i spektaklach będą brać udział studenci z studenckich kół naukowych, działających w Akademii Muzycznej w Łodzi.
-
Koncert bez koncertu
Koncert Koła Naukowego Rytmiki i Improwizacji
5 marca 2024, wtorek, godz. 18.00PRORAM KONCERTU
-
Salonowe inscenizacje – koncert ansambli operowych Wolfganga Amadeusa Mozarta
Koncert Koła Muzyki Kameralnej
6 marca 2024, środa, godz. 18.00PRORAM KONCERTU
-
Dzień instrumentów dawnych
7 marca 2024, czwartek, godz. 12.00
PRORAM KONCERTU
-
Instrukcja obsługi tancerza
Wydarzenie performatywne Koła Artystyczno-Naukowego Choreografii i Technik Tańca
7 marca 2024, czwartek, godz. 12.00WIĘCEJ INFORMACJI
-
Broadway na odwrót
Koncert Koła Naukowego „Śliska Błyskawica”
7 marca 2024, czwartek, godz. 18.00PRORAM KONCERTU
-
MUSICON – innowacyjny instrument terapeutyczny
Warsztaty terapeutyczne Koła Naukowego Muzykoterapii
8 marca 2024, piątek, godz. 12.00WIĘCEJ INFORMACJI
-
Koncert Naukowego Koła Pianistów
8 marca 2024, piątek, godz. 18.00
PRORAM KONCERTU
-
Koncert Organowego Koła Naukowego
8 marca 2024, piątek, godz. 18.00
PRORAM KONCERTU
-
Po drugiej stronie mgły… Tam gdzie tańczą Rusałki
Spektakl Koła Naukowego Miłośników Opery
9 marca 2024, sobota, godz. 18.00PRORAM KONCERTU
-
Wieczór tańca Kierunek –> Choreografia
Wydarzenie towarzyszące Dniom Otwartym 2024
10 marca 2024, niedziela, godz. 18.00PRORAM KONCERTU
6. Konferencja naukowo-artystyczna MUZYKA–MEDIA– MARKETING
20-21 marca 2024, środa – czwartek
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32 oraz ONLINE
wstęp wolny
Koło Naukowe Dziennikarstwa i Krytyki Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi zaprasza do uczestnictwa w 6. Konferencji naukowo-artystycznej „Muzyka – Media – Marketing”, która odbędzie się w formule hybrydowej (online i stacjonarnie) w dniach 20‑21 marca 2024 roku.
W czasie pierwszego dnia Konferencji słuchacze będą mogli wziąć udział w prelekcjach, dyskusjach oraz warsztatach prowadzonych przez specjalistki i specjalistów w dziedzinie mediów i marketingu muzycznego. Do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy dziennikarzy, krytyków muzycznych, producentów i pisarzy. Podobnie jak w czasie zeszłorocznej edycji drugi dzień poświęcimy prezentacji efektów badań oraz prac studentów i doktorantów. Nasz pomysł kierujemy do młodych badaczy, którzy w formie referatu chcą podzielić się swoimi refleksjami na tematy związane z krytyką sztuki, organizacją wydarzeń kulturalnych czy promocją muzyki. Wszystkie osoby zainteresowane tematyką Konferencji zapraszamy również do przysłuchiwania się wykładom w formie online lub stacjonarnie, w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi.
HARMONOGRAM KONFERENCJI
20 marca 2024, środa
21 marca 2024, czwartek
Kontrapunktem dla dwóch dni wypełnionych prelekcjami i dyskusjami będzie koncert zespołu Kosmos. Młody (ale już ceniony w środowisku!) jazzowy skład wystąpi w środę 20 marca 2024 roku o godz. 18.15 w Sali Kameralnej Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. 1 Maja 4.
KONCERT ZESPOŁU KOSMOS
w ramach 6. Konferencji naukowo-artystycznej „Muzyka-Media-Marketing"
WAŻNE INFORMACJE
- Opieka merytoryczna – dr Małgorzata Sułek
- Opieka organizacyjna – Alicja Janowska, Magdalena Juroszek, Julia Miniak, Konstanty Kosiński
- Konferencja odbędzie się w formie hybrydowej. Bierne uczestnictwo możliwe jest w formie stacjonarnej lub online (link zostanie opublikowany na kilka dni przed wydarzeniem na stronie internetowej Uczelni i w wydarzeniu na Facebooku)
- Wystąpienia studentów i doktorantów w ramach drugiego dnia Konferencji mogą być wygłaszane wyłącznie stacjonarnie, z Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi.
- Zgłoszenie wraz z abstraktem należy przysłać drogą mailową na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 25 lutego 2024 roku. - Czas trwania wystąpienia studentów i doktorantów to 20 minut.
- Językiem konferencji jest język polski.
- Bierne i czynne uczestnictwo w Konferencji jest darmowe.
REGULAMIN KONFERENCJI
OPEN CALL
Czynne uczestnictwo w wydarzeniu należy zgłosić drogą mailową (
Prelegenci, którzy zaprezentują swoje referaty drugiego dnia Konferencji (czwartek 21 marca 2024), zobowiązani są do wygłoszenia ich stacjonarnie w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. Gdańskiej 32.
Czekamy na zgłoszenia i liczymy na spotkanie w Łodzi!
Więcej o działalności Koła Naukowego Dziennikarstwa i Krytyki Muzycznej
Laureaci VII Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy
OBÓJ | OBOE
I nagroda | 1st prize
Aseman Esmaeilzadeh (Iran | Iran)
Musikhochschule Lübeck
II nagroda | 2nd prize
Maja Łagowska (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
wyróżnienie | distinction
Aleksandra From (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
wyróżnienie | distinction
Małgorzata Cieszko (Polska | Poland)
Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
Nagroda specjalna prof. Lwa Zakopetsa
Special award of prof. Lew Zakopets
Maja Łagowska (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
FAGOT | BASSOON
II nagroda | 2nd prize
Tianyou Li (Chiny | China)
Hochschule für Musik Saar
III nagroda | 3rd prize
Aleksander Kowalak (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
III nagroda | 3rd prize
Wiktor Komorowski (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
wyróżnienie | distinction
Antoni Dąbrowski (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
wyróżnienie | distinction
Maciej Wijata (Polska | Poland)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
Nagroda specjalna prof. Lwa Zakopetsa
Special award of prof. Lew Zakopets
Wiktor Komorowski (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Dyplom dla wyróżniającego się pianisty | Diploma for the outstanding pianist
- dr Romana Orłowska
- dr Bogna Dulińska
- dr Dagmara Niedziela
- Hanna Sosińska-Kraski
- Kaja Papierska
- Joanna Morycińska
Organizatorem VII Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy jest Katedra Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jego ideą jest promowanie najlepszych instrumentalistów z polskich i zagranicznych uczelni muzycznych. Rozgrywany w dwóch oddzielnych kategoriach: oboju i fagotu. Konkurs przeznaczony jest dla studentów studiów licencjackich i magisterskich klas oboju i fagotu wszystkich narodowości, którzy w momencie rozpoczęcia wydarzenia nie ukończyli 26 roku życia. W Konkursie mogą brać udział także utalentowani uczniowie szkół średnich spełniający wymagania programowe.
Konkurs ma wieloletnie tradycje. Swoją historię rozpoczął na przełomie lat 60-tych i 70-tych we Włoszakowicach – miejscu urodzenia Karola Kurpińskiego. Jego organizatorem był Ludwik Kurkiewicz – wieloletni kierownik Katedry Instrumentów Dętych w Akademii Muzycznej w Warszawie. W latach 90-tych impreza odbywała się w Sieradzu jako Ogólnopolski Konkurs Oboistów i Fagocistów (1996), następnie jako Międzynarodowy Akademicki Konkurs Oboistów i Fagocistów (1999). Pod tą samą nazwą kolejne cztery edycje odbyły się w Łodzi (2002, 2005, 2008, 2011). Od 2014 roku konkurs nosi imię Józefa Ciepłuchy.
Tegoroczna siódma edycja Konkursu zaplanowana jest w dniach 6–8 maja 2024 (II i III etap). Zgodnie z decyzją organizatorów z 10 marca 2024 formularz zgłoszeniowy należy uzupełnić i wysłać do 26 marca 2024 wraz z linkiem do nagrania programu I etapu (eliminacji). Wyniki I etapu (eliminacji) zostaną ogłoszone 5 kwietnia 2024.
UCZESTNICY ZAKWALIFIKOWANI DO I ETAPU
UCZESTNICY ZAKWALIFIKOWANI DO II ETAPU
UCZESTNICY ZAKWALIFIKOWANI DO III ETAPU
KALENDARIUM KONKURSU
6 maja 2024, poniedziałek
PRZESŁUCHANIA II ETAPU – OBÓJ
- 9.00-17.00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
WIECZÓR MUZYCZNY
- 18.15
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
Inauguracja VII Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów im. Józefa CiepłuchyPROGRAM KONCERTU
7 maja 2024, wtorek
PRZESŁUCHANIA II ETAPU – FAGOT
- 9.00-21.00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
8 maja 2024, środa
PRZESŁUCHANIA III ETAPU
- 9.00-10.30 – OBÓJ
Sala 12, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32 - 11.00-13.00 – FAGOT
Sala 12, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
OGŁOSZENIE WYNIKÓW i KONCERT LAUREATÓW
- 17.00
Sala 12, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
JURY KONKURSU PRZEJDŹ
PROGRAM KONKURSU PRZEJDŹ
REGULAMIN KONKURSU POBIERZ
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY PRZEJDŹ
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego
SPONSORZY
PATRONAT HONOROWY
PATRONAT MEDIALNY
PATRON KONKURSU
JÓZEF CIEPŁUCHA (1940-2006)
Wybitny polski oboista, pedagog i dyrygent. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi, w klasie oboju Antoniego Olejnika, którą ukończył z wyróżnieniem w 1963 roku. W 1959 roku rozpoczął pracę w Orkiestrze Państwowej Filharmonii w Łodzi. W kolejnych latach grał w Orkiestrze Opery Łódzkiej, Orkiestrze Filharmonii Narodowej i w latach 1965-1992 ponownie w Orkiestrze Filharmonii Łódzkiej, pełniąc funkcję pierwszego oboisty. Współpracował również z Orkiestrą Łódzkiej Rozgłośni Polskiego Radia, orkiestrami Filharmonii Poznańskiej, Częstochowskiej, Orkiestrą Symfoniczną w Bautzen, Orkiestrą Kameralną Karola Teutscha w Warszawie oraz łódzką orkiestrą kameralną „Pro Musica”, wykonując z tymi zespołami koncerty obojowe z różnych epok. W swoim dorobku artystycznym miał także liczne recitale, nagrania dokonane dla rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych oraz wytwórni filmowych. Był współzałożycielem Kwintetu Dętego Filharmonii Łódzkiej z którym występował przez 20 lat. Współpracował także z zespołem instrumentów dawnych „Fistulatores et Tubicinatores Varsovienses” i innymi ansamblami. W 1978 roku utworzył Orkiestrę Kameralną Filharmonii Łódzkiej, przekształconą następnie w „Rubinstein Sinfonietta”, z którą – jako jej kierownik artystyczny i dyrygent – odbył szereg zagranicznych tournee zagranicznych. Pracę pedagogiczną rozpoczął w 1960 roku jako nauczyciel gry na oboju w łódzkich szkołach muzycznych. Od 1970 roku pracował Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi, która w 1981 roku została przekształcona w Akademię Muzyczną. Wychował wielu znakomitych oboistów. Liczne grono jego wychowanków zostało laureatami krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali. Od 1981 roku przez 25 lat pełnił funkcję Kierownika Katedry Instrumentów Dętych i Perkusyjnych. Wielokrotnie zapraszano prof. Ciepłuchę do jury krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych. Prowadził zajęcia z zespołami kameralnymi podczas letnich kursów muzycznych w Bayreuth, Miętnem, Dusznikach i Olsztynie. W 1996 i 1999 zorganizował Ogólnopolskie Konkursy Oboistów i Fagocistów w Sieradzu. Z jego inicjatywy i pod jego kierownictwem odbyły się w Łodzi dwie edycje Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów – w 2002 i 2005 roku. Był też twórcą i kierownikiem ogólnopolskich kursów dla nauczycieli. Przez wiele lat był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków. Za swą wszechstronną działalność został odznaczony Złotą Odznaką SPAM, Honorową Odznaką Miasta Łodzi, Srebrnym i Złotym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
DYREKTOR KONKURSU
dr hab. Agata Piotrowska-Bartoszek, prof. AM
16-17 maja 2024
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Bytomiu
ul. Stanisława Moniuszki 17, Bytom
Konkurs klawesynowy im. Elżbiety Chojnackiej jest wydarzeniem cyklicznym poświęconym pamięci Patronki konkursu – wybitnej polskiej klawesynistce światowej sławy. Pomysłodawczynią konkursu jest dr Aleksandra Gajecka-Antosiewicz – spadkobierczyni Elżbiety Chojnackiej. Jego pierwsza edycja odbyła się w 2019 roku w Pałacu w Rybnej. Programowa formuła konkursu prezentuje literaturę klawesynową w dwóch nurtach: dawnym (obowiązkowy utwór Johanna Sebastiana Bacha) i nowym.
Nadrzędnym celem konkursu jest popularyzacja wykonawstwa muzyki klawesynowej XX i XXI wieku, w tym utworów kompozytorów polskich oraz instrumentów – historycznego i współczesnego. Konkurs ma na celu rozwój młodych ludzi oraz rozbudzenie pasji i przełamanie barier w zakresie interpretacji muzyki nowej. Konkursowi towarzyszą wykłady oraz spotkania uczniów i pedagogów.
W Jury konkursu zasiadają wybitni polscy klawesyniści i kompozytorzy.
organizator:
Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie
współorganizator:
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Bytomiu
współpraca:
Centrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej w Pałacu w Rybnej
patronat medialny:

WIĘCEJ INFORMACJI
REGULAMIN III Konkursu Klawesynowego im. Elżbiety Chojnackiej
KARTA ZGŁOSZENIOWA III Konkursu Klawesynowego im. Elżbiety Chojnackiej