Akademia Muzyczna w Łodzi
  • START
  • Akademia
    • WYBORY 2024-2028
    • O nas
      • Historia
      • Patroni
      • Doktorzy Honoris Causa
      • Dokumenty Akademii
      • Zespoły artystyczne
      • Biuro Promocji
      • Biuro wydarzeń artystycznych
      • Biuro Współpracy Międzynarodowej
      • Biuro karier
      • Studio Nagrań
      • Klip o uczelni
      • Partnerzy Uczelni
      • BHP
      • Deklaracja dostępności cyfrowej
    • Oferta Uczelni
    • Oferty pracy
    • Sukcesy
    • Budynki
      • Pałac
      • ROKEiDM
      • Sala koncertowa
      • Dom studencki
    • Pałac Muzyki – wirtualna wycieczka
    • Pałac zwiedzanie | wynajem
    • Sala koncertowa wynajem
    • Strategia/Nauka
      • Strategie wydziałowe
    • Raporty akredytacyjne
    • Tytuły profesorskie, doktoraty i habilitacje
    • Biblioteka i Fonoteka
      • Godziny otwarcia
      • Katalogi
      • Katalogi i bazy bibliograficzne
      • Zasoby cyfrowe
      • Zapytaj bibliotekarza
    • Projekty
    • Fundusze norweskie
    • Akademia w AEC
    • European Opera Academy
    • Stowarzyszenie OPERATIVA
    • Wydawnictwo
      • Zakup i forma płatności
      • Oferta publikacje
      • Rada redakcyjna
      • Regulamin Wydawnictwa
      • Notes Muzyczny
      • Konteksty Kształcenia Muzycznego
      • Zasady przyjmowania wniosków i finansowania projektów
      • Komunikaty
      • Druki do pobrania
      • Materiały promocyjne AM
      • Dział Obsługi Wydawnictwa
    • Kontakt
      • Dla mediów
      • Godziny otwarcia
    • Zgłoszenia wewnętrzne sygnalistów
  • Struktura
    • Władze uczelni
    • Senat
    • Rada uczelni
    • Wydziały
    • Instytuty
    • Katedry
    • Zakłady
    • Pracownie
    • Jednostki międzywydziałowe
    • Koła naukowe
    • Komisje i zespoły
    • Szkoła Doktorska
    • Wykładający pedagodzy
      • Profesorowie tytularni
      • Profesorowie uczelni
      • Doktorzy habilitowani
      • Doktorzy
      • Asystenci
      • Starsi wykładowcy
      • Wykładowcy
      • Pozostali pedagodzy
  • Dla studenta
    • Organizacja roku akademickiego
    • Plany zajęć 2024/2025
    • Letnia sesja egzaminacyjna w roku akademickim 2024/2025
    • Dydaktyka
      • Sylabusy
      • Programy studiów 2020/2021
      • Programy studiów 2021/2022
      • Programy studiów 2022/2023
      • Programy studiów 2023/2024
      • Programy studiów 2024/2025
      • Jakość kształcenia
    • Projekty artystyczne
    • Poczta WWW
    • Nowa Wirtualna Uczelnia
    • Ogłoszenia
    • Dyżury i komunikaty dziekanów
    • Opłaty za studia
    • Wymogi egzaminacyjne
    • Zasady dyplomowania
    • Efekty uczenia się
    • British Council EnglishScore
    • System antyplagiatowy
    • Stypendia
    • Dział Nauczania
    • Dom studencki
    • Samorząd studencki
    • Współpraca międzynarodowa
    • FAQ
    • Pliki do pobrania
  • Dla kandydata
    • Dodatkowa rekrutacja na studia na rok akademicki 2025/2026
    • Rekrutacja 2025/2026 –bieżące informacje | WYNIKI
    • Rekrutacja online
    • Rekrutacja 2025/2026 – informacje ogólne
    • Egzaminy wstępne
    • Harmonogram egzaminów wstępnych
    • Oferta dydaktyczna
    • Szkoła Doktorska
    • Staż doktorski dla cudzoziemców
    • Staże artystyczne
    • Rok zerowy – przygotowawczy
    • Udogodnienia dla studentów z niepełnosprawnościami
    • Potwierdzanie efektów uczenia się
    • British Council EnglishScore
  • Dla pracownika
    • Pracownicze Plany Kapitałowe
    • Nowa Wirtualna Uczelnia
    • Poczta www dla pracownika
    • Organizacja wydarzeń
    • E-Sprawozdanie
    • Konkursy na stanowiska
    • Ogłoszenia
    • Pliki do pobrania
  • Wydarzenia
    • Koncerty i wydarzenia – zapowiedzi
    • Koncerty cykliczne
    • Inne wydarzenia cykliczne
    • Konkursy muzyczne
    • Koncerty i wydarzenia – archiwum
    • 80 lat Akademii Muzycznej w Łodzi
    • Muzyczne Matinée
    • Letnie Koncerty w Altanie
    • VII Ogólnopolskie Spotkania Ruchu, Muzyki i Improwizacji
    • 13. AŻ Festiwal
    • Translating Music #1
    • Jazz Boat Competition
    • III Międzynarodowy Konkurs Fletowy
  • Aktualności
    • Aktualne informacje

Projekt 71/42 | 34. festiwal Musica Polonica Nova

10-16 kwietnia 2024 roku
Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, pl. Wolności 1
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a

 
71/42 to cykl minikoncertów inaugurujących każdy dzień festiwalu Musica Polonica Nova. To również numery kierunkowe Łodzi i Wrocławia, symbolizujące połączenie artystycznych wysiłków dwóch ośrodków muzycznych. W ramach nadchodzącej edycji usłyszymy utwory kompozytorów związanych z tymi miastami w wykonaniu SoundCheck – New Music Ensemble, zespołu złożonego ze studentów i absolwentów Akademii Muzycznej w Lodzi, pod dyrekcją Macieja Koczura.

 
Koncert 71/42 #1

10 kwietnia, środa, godz. 18.30
foyer – 3, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1

PROGRAM KONCERTU

 
Koncert 71/42 #2

11 kwietnia, czwartek, godz. 18.30
foyer + 2, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1

PROGRAM KONCERTU

 
Koncert 71/42 #3

12 kwietnia, piątek, godz. 18.30
foyer + 4, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1

PROGRAM KONCERTU

 
Koncert 71/42 #4

13 kwietnia, sobota, godz. 17.00
foyer +4, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1

PROGRAM KONCERTU

 
Koncert 71/42 FINAŁ

14 kwietnia, niedziela, godz. 18.00
Sala Czarna, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, plac Wolności 1

PROGRAM KONCERTU

 
Koncert 71/42 ŁÓDŹ

16 kwietnia 2024 roku, wtorek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a

PROGRAM KONCERTU

 

Projekt 71/42 powstał we współpracy z Narodowym Forum Muzyki w ramach 34. festiwalu Musica Polonica Nova.

Narodowe Forum Muzyki

 

34. festiwal MPN

Konkurs PYTANIE – ODPOWIEDŹ

 

Wyniki Konkursu PYTANIE – ODPOWIEDŹ

Konkurs PYTANIE-ODPOWIEDŹ

 
Pedagodzy Zakładu Badań nad Percepcją Słuchową Muzyki zapraszają Studentów i Pedagogów Uczelni do wzięcia udziału w Konkursie PYTANIE – ODPOWIEDŹ.

Konkurs podzielony jest na dwie części. Pierwsza – PYTANIE, to konkurs na stworzenie zadania słuchowego. Druga – ODPOWIEDŹ, to gra terenowa, która organizowana jest w ramach Dnia Alternatywnej Myśli Muzycznej, w pierwszy dzień wiosny – 21 marca 2024.

 
Konkurs PYTANIE

Przedmiotem Konkursu PYTANIE jest stworzenie zadania słuchowego, które nadaje się do wykorzystania w słuchowej grze terenowej.

  • W Konkursie można wziąć udział indywidualnie lub w dwuosobowym zespole.
  • Zadanie słuchowe, to pytanie dotyczące jakiegoś elementu lub fragmentu wybranego przykładu muzycznego. Zakres wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania takiego zadania może obejmować materiał całego procesu edukacji muzycznej – od szkoły I stopnia, przez szkołę II stopnia do zagadnień poruszanych na szczeblu akademickim.
  • Zadania konkursowe muszą mieć postać filmu lub prezentacji, w których należy zawrzeć: pytanie konkursowe i dotyczący go przykład muzyczny. W zadaniu można umieścić także informacje dodatkowe, materiał filmowy, grafikę i inne.
  • Autor/Autorzy zadań proszeni są także o podanie poprawnej odpowiedzi na swoje pytania. Pytania muszą być sformułowane w taki sposób, aby odpowiedź dało się zapisać słownie lub za pomocą symboli muzycznych, bez konieczności używania zapisu nutowego.
  • Prezentacja zadania powinna trwać nie dłużej niż 2 minuty.
  • Uczestnik lub dwuosobowy zespół mogą zgłosić do Konkursu dowolną liczbę zadań.
  • Gotowe filmy/prezentacje z zadaniami należy przesłać do dnia 15 marca 2024 roku na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  • Zadania zostaną wówczas ocenione przez Jury, które zdecyduje o ich dopuszczeniu do użycia w grze terenowej.

Ostateczne rozstrzygnięcie Konkursu PYTANIE odbędzie się w „Dniu Alternatywnej Myśli Muzycznej” (21 marca 2023 roku). Uczestnicy Konkursu ODPOWIEDŹ głosować będą na najciekawsze ich zdaniem zadania.

 
Konkurs ODPOWIEDŹ

To gra terenowa, organizowana z okazji pierwszego dnia wiosny, zwanego „Dniem Alternatywnej Myśli Muzycznej”. Społeczność Akademii będzie mogła wziąć udział w grze, w której zadaniem będzie odszukanie i prawidłowe rozwiązanie jak największej liczby zadań słuchowych. Zadania dostępne będą pod kodami QR, wydrukowanymi na kartkach i rozwieszonymi w budynkach Uczelni. (Takie same komplety zadań znajdą się w budynku przy al. 1 Maja 4 i w budynku przy ul. Żubardzkiej 2a.)

 

Dzień Alternatywnej Myśli Muzycznej 21 marca 2024

Regulamin konkursu PYTANIE – ODPOWIEDŹ 2024

 

Dzień Alternatywnej Myśli Muzycznej

JUBILEUSZ 30-LECIA KATEDRY ORGANÓW, MUZYKI KOŚCIELNEJ, KLAWESYNU I MUZYKI DAWNEJ

wykłady, koncerty, lekcje mistrzowskie

11-15 marca 2024 roku
Akademia Muzyczna w Łodzi, ul. Gdańska 32 i al. 1 Maja 4

 

HARMONOGRAM OBCHODÓW

 
11 MARCA 2024 | PONIEDZIAŁEK
9.00 | Masterclass, prof. Wolfgang Zerer, organy, Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu*

Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi

PLAN KURSU MISTRZOWSKIEGO

 
12 MARCA 2024 | WTOREK
8.30 oraz 14.00| Masterclass, prof. Wolfgang Zerer, organy

Sala 2, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

PLAN KURSU MISTRZOWSKIEGO

11.00 | Uroczyste otwarcie Jubileuszu

Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

  • prelekcje dotyczące działalności klas organów, klawesynu, instrumentów dawnych oraz historii Katedry
  • spotkanie z absolwentami i zaproszonymi gośćmi

PROGRAM UROCZYSTEGO OTWARCIA JUBILEUSZU

18.00 | Koncert Orkiestry Barokowej Akademii Muzycznej w Łodzi

Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4

PROGRAM KONCERTU

 
13 MARCA 2024 | ŚRODA
11.00 | Masterclass, prof. Wolfgang Zerer, organy

Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi

PLAN KURSU MISTRZOWSKIEGO

18.00 | Recital prof. Wolfganga Zerera

Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi

PROGRAM RECITALU

 
14 MARCA 2024 | CZWARTEK
10.00 | Masterclass, prof. Władysław Kłosiewicz, klawesyn

Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

16.00 | Klawesyn bez granic – koncert współczesnej muzyki klawesynowej

Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

PROGRAM KONCERTU

19.00 | Świat klawesynu – koncert prof. Władysława Kłosiewicza

Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

PROGRAM KONCERTU

 
15 MARCA 2024 | PIĄTEK
15.00 | VIII Łódzki Maraton Bachowski – solowy i kameralny

Koncert studentów specjalności klawesyn
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

PROGRAM KONCERTU

16.15 | VIII Łódzki Maraton Bachowski – solowy i kameralny

Koncert studentów specjalności instrumenty dawne
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

PROGRAM KONCERTU

17.30 | VIII Łódzki Maraton Bachowski – solowy i kameralny

Koncert studentów specjalności organy
Sala 2, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi

PROGRAM KONCERTU

 

* Dofinansowane przez Unię Europejską

 

JUBILEUSZ 30-LECIA KATEDRY ORGANÓW, MUZYKI KOŚCIELNEJ, KLAWESYNU I MUZYKI DAWNEJ

LABORATORIUM FORMY PLASTYCZNEJ

Wystawa prac studentów Akademii Muzycznej

Foyer Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
czas trwania wystawy: 6 marca – 30 kwietnia 2024

Wystawa pt. Laboratorium formy plastycznej jest przeglądem prac studentów Akademii Muzycznej ze wszystkich wydziałów i specjalności, ze studiów I, II i III stopnia, zrealizowanych w latach 2022-2024 pod kierunkiem dr hab. Alicji Habisiak-Matczak, prof. uczelni. Oprócz studentów polskich w wystawie biorą udział studenci zagraniczni, między innymi z Chin, Portugalii i Turcji. Prezentowane są wybrane prace plastyczne ilustrujące część programu trzech przedmiotów fakultatywnych: Laboratorium formy plastycznej, prowadzonego od 2013 roku dla studentów studiów I stopnia, Struktury wizualne – przedmiotu prowadzonego od października 2014 roku, przeznaczonego dla studentów studiów II i III stopnia oraz Forms of Visual Art, prowadzonego w języku angielskim.

Celem fakultetów jest rozwijanie twórczych zdolności studentów poprzez działania w dziedzinie szeroko pojętych sztuk wizualnych, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości plastycznej w oparciu o praktyczne doświadczenia i wiedzę teoretyczną. Podczas zajęć studenci mają okazję zmierzyć się z klasycznymi tematami malarskimi i rysunkowymi, takimi jak martwa natura czy pejzaż, a także zapoznać się z podstawami różnorodnych technik rysunkowych (ołówek, węgiel, patyk, rysunek lawowany, rysunek białym tuszem na czarnym papierze) oraz malarskich (akwarela, gwasz, tempera). Celem zajęć jest też przekazanie podstawowej wiedzy o prawach budowy dzieł sztuki, o psychofizjologii procesu postrzegania oraz zaznajomienie z podstawami nauki o barwie. Nadrzędnym celem zajęć jest pobudzanie kreatywnego myślenia i zachęcenie do indywidualnego poszukiwania powiązań między różnymi dziedzinami sztuki oraz wszechstronne rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych studentów.

Na wystawie można zobaczyć przykłady kompozycji rytmicznych, takich jak szlaki i desenie, szkice przedmiotów w różnych technikach rysunkowych, barwne martwe natury, rysunki z wyobraźni, czy impresje architektoniczne. Nowym zadaniem w ostatnich latach było wprowadzenie do techniki frotażu z wykorzystaniem różnorodnych gotowych faktur. Studenci chętnie też rysowali i malowali instrumenty muzyczne, stworzyli ciekawe kompozycje inspirowane kwiatami, malowali realistyczne i wyobrażone drzewa. Odbiorcy mogą też rozpoznać na rysunkowych i malarskich szkicach elementy architektury budynku Sali Koncertowej Akademii Muzycznej.

Doktor habilitowana Alicja Habisiak-Matczak od 2002 roku jest wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, gdzie obecnie prowadzi Pracownię Technik Wklęsłodrukowych w Instytucie Grafiki Artystycznej na Wydziale Sztuk Pięknych. Zajmuje się rysunkiem i grafiką artystyczną, tworzy obiekty rysunkowo-rzeźbiarskie oraz książki artystyczne. Jest autorką 38 wystaw indywidualnych oraz uczestniczką ponad 300 wystaw zbiorowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, w różnych częściach świata oraz laureatką 16 nagród i wyróżnień na konkursach grafiki i rysunku w Polsce i zagranicą.

 

Laboratorium Formy Plastycznej

DNI OTWARTE 2024

Dni otwarte 2024

 
W dniach 6–9 marca 2024 roku Akademia Muzyczna w Łodzi otwiera się dla kandydatów na studia. Podobnie jak w roku ubiegłym i tym razem Dni Otwarte odbędą się stacjonarnie. Każdy zainteresowany podjęciem studiów w naszej Uczelni będzie miał możliwość przekonania się na żywo, jak wyglądają studia na wybranym przez siebie kierunku.

W programie Dni Otwartych znajdują się:

  • bezpłatne indywidualne konsultacje z pedagogami dla kandydatów na studia,
  • spotkania z kierownikami studiów,
  • otwarte lekcje i wykłady,
  • koncerty z udziałem studentów.
 
OTWARTE LEKCJE I WYKŁADY

Wszystkie lekcje otwarte i wykłady będą odbywać się według planu Dni Otwartych, udział w nich nie wymaga wcześniejszych zgłoszeń. Osoby zainteresowane udziałem w lekcjach otwartych powinny dołączać na początku planowanych zajęć, nie w trakcie ich trwania. Wszystkie lekcje są regularnymi zajęciami studentów poszczególnych specjalności i istotne jest zachowanie ciągłości i jakości lekcji.

 
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej

dyrygentura chóralna, dyrygentura symfoniczna i dyrygentura symfoniczno-operowa

edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, edukacja i animacja muzyczna

kompozycja, kompozycja muzyki filmowej, teoria muzyki

muzyka w mediach

muzykoterapia

realizacja dźwięku

rytmika, rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia

zarządzanie produkcją muzyczną

 
Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego

instrumentalistyka

 
Wydział Sztuk Scenicznych

choregorafia i techniki tańca, choreografia, somatyka w tańcu i terapii

musical

specjalność wokalno-aktorska

 
Wydział Jazzu i Muzyki Estradowej

instrumenty jazzowe

wokalistyka jazzowa i estradowa, wokalistyka jazzowa

 

 
BEZPŁATNE KONSULTACJE STACJONARNE I ONLINE Z PEDAGOGAMI DLA KANDYDATÓW NA STUDIA

W ramach Dni Otwartych kandydaci na studia mogą skorzystać z bezpłatnych konsultacji z pedagogami Akademii Muzycznej w Łodzi.
Na indywidualne konsultacje stacjonarne i online można umówić się, zgłaszając się wcześniej (począwszy od 19 lutego 2024 roku) drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Forma indywidualnych bezpłatnych konsultacji (stacjonarnie lub online) na zapisy będzie uwarunkowana możliwościami wybranego pedagoga.
Indywidualne bezpłatne konsultacje stacjonarne lub online na zapisy będą możliwe do realizacji w terminie Dni Otwartych i dodatkowo: od 10 do 27 marca i od 3 do 17 kwietnia 2024.

Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej

Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego

Wydział Sztuk Scenicznych

Wydział Jazzu i Muzyki Estradowej

 

 
SPOTKANIA Z DZIEKANAMI I KIEROWNIKAMI INSTYTUTÓW

W ramach Dni Otwartych zapraszamy na spotkania z Dziekanami i Kierownikami Instytutów, którzy opowiedzą Wam, jak wygląda studiowanie na wybranych specjalnościach. Postarają się również odpowiedzieć na Wasze pytania.

Spotkania z Władzami Wydziałów, Instytutów i Katedr

 

 
TEST Z KSZTAŁCENIA SŁUCHU
DLA KANDYDATÓW NA KIERUNKI INSTRUMENTALNE NA WYDZIALE WYKONAWSTWA INSTRUMENTALNEGO

Dla kandydatów na specjalności instrumentalne przygotowaliśmy testy badające predyspozycje i umiejętności słuchowe. Przyjmą formę badań umiejętności z kształcenia słuchu, które wchodzą w skład egzaminów wstępnych.

Kszałcenie słuchu – testy, spotkania, lekcje otwarte

 
DNI OTWARTE dla specjalności wokalistyka jazzowa i estradowa – studia niestacjoarne

Uwaga! Dni Otwarte dla kandydadów na studia niestacjonarne w specjalności wokalistyka jazzowa i estradowa odbędą się w dniach 2-3 marca 2024!

 

 
KONCERTY

W ramach tegorocznych Dni Otwartych zapraszamy na wydarzenia artystyczne, organizowane specjalnie z myślą o kandydatach. W tym roku w koncertach i spektaklach będą brać udział studenci z studenckich kół naukowych, działających w Akademii Muzycznej w Łodzi.

  • Koncert bez koncertu

    Koncert Koła Naukowego Rytmiki i Improwizacji
    5 marca 2024, wtorek, godz. 18.00

    PRORAM KONCERTU

  • Salonowe inscenizacje – koncert ansambli operowych Wolfganga Amadeusa Mozarta

    Koncert Koła Muzyki Kameralnej
    6 marca 2024, środa, godz. 18.00

    PRORAM KONCERTU

  • Dzień instrumentów dawnych

    7 marca 2024, czwartek, godz. 12.00

    PRORAM KONCERTU

  • Instrukcja obsługi tancerza

    Wydarzenie performatywne Koła Artystyczno-Naukowego Choreografii i Technik Tańca
    7 marca 2024, czwartek, godz. 12.00

    WIĘCEJ INFORMACJI

  • Broadway na odwrót

    Koncert Koła Naukowego „Śliska Błyskawica”
    7 marca 2024, czwartek, godz. 18.00

    PRORAM KONCERTU

  • MUSICON – innowacyjny instrument terapeutyczny

    Warsztaty terapeutyczne Koła Naukowego Muzykoterapii
    8 marca 2024, piątek, godz. 12.00

    WIĘCEJ INFORMACJI

  • Koncert Naukowego Koła Pianistów

    8 marca 2024, piątek, godz. 18.00

    PRORAM KONCERTU

  • Koncert Organowego Koła Naukowego

    8 marca 2024, piątek, godz. 18.00

    PRORAM KONCERTU

  • Po drugiej stronie mgły… Tam gdzie tańczą Rusałki

    Spektakl Koła Naukowego Miłośników Opery
    9 marca 2024, sobota, godz. 18.00

    PRORAM KONCERTU

  • Wieczór tańca Kierunek –> Choreografia

    Wydarzenie towarzyszące Dniom Otwartym 2024
    10 marca 2024, niedziela, godz. 18.00

    PRORAM KONCERTU

 

 

Dni otwarte 2024

Muzyka–Media–Marketing

 

6. Konferencja naukowo-artystyczna MUZYKA–MEDIA– MARKETING

20-21 marca 2024, środa – czwartek
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32 oraz ONLINE
wstęp wolny

 
Koło Naukowe Dziennikarstwa i Krytyki Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi zaprasza do uczestnictwa w 6. Konferencji naukowo-artystycznej „Muzyka – Media – Marketing”, która odbędzie się w formule hybrydowej (online i stacjonarnie) w dniach 20‑21 marca 2024 roku.

W czasie pierwszego dnia Konferencji słuchacze będą mogli wziąć udział w prelekcjach, dyskusjach oraz warsztatach prowadzonych przez specjalistki i specjalistów w dziedzinie mediów i marketingu muzycznego. Do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy dziennikarzy, krytyków muzycznych, producentów i pisarzy. Podobnie jak w czasie zeszłorocznej edycji drugi dzień poświęcimy prezentacji efektów badań oraz prac studentów i doktorantów. Nasz pomysł kierujemy do młodych badaczy, którzy w formie referatu chcą podzielić się swoimi refleksjami na tematy związane z krytyką sztuki, organizacją wydarzeń kulturalnych czy promocją muzyki. Wszystkie osoby zainteresowane tematyką Konferencji zapraszamy również do przysłuchiwania się wykładom w formie online lub stacjonarnie, w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi.

 
HARMONOGRAM KONFERENCJI

20 marca 2024, środa

21 marca 2024, czwartek

 
Kontrapunktem dla dwóch dni wypełnionych prelekcjami i dyskusjami będzie koncert zespołu Kosmos. Młody (ale już ceniony w środowisku!) jazzowy skład wystąpi w środę 20 marca 2024 roku o godz. 18.15 w Sali Kameralnej Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. 1 Maja 4.

KONCERT ZESPOŁU KOSMOS
w ramach 6. Konferencji naukowo-artystycznej „Muzyka-Media-Marketing"

 

 
WAŻNE INFORMACJE
  • Opieka merytoryczna – dr Małgorzata Sułek
  • Opieka organizacyjna – Alicja Janowska, Magdalena Juroszek, Julia Miniak, Konstanty Kosiński
  • Konferencja odbędzie się w formie hybrydowej. Bierne uczestnictwo możliwe jest w formie stacjonarnej lub online (link zostanie opublikowany na kilka dni przed wydarzeniem na stronie internetowej Uczelni i w wydarzeniu na Facebooku)
  • Wystąpienia studentów i doktorantów w ramach drugiego dnia Konferencji mogą być wygłaszane wyłącznie stacjonarnie, z Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi.
  • Zgłoszenie wraz z abstraktem należy przysłać drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 25 lutego 2024 roku.
  • Czas trwania wystąpienia studentów i doktorantów to 20 minut.
  • Językiem konferencji jest język polski.
  • Bierne i czynne uczestnictwo w Konferencji jest darmowe.

REGULAMIN KONFERENCJI

 

 
OPEN CALL

Czynne uczestnictwo w wydarzeniu należy zgłosić drogą mailową (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) najpóźniej do 25 lutego 2024 roku. Zgłoszenie musi zawierać: imię i nazwisko, afiliację (nazwa uczelni i wydziału), tytuł wystąpienia oraz abstrakt referatu w języku polskim. Studentów dodatkowo prosimy o podanie nazwy kierunku, specjalności, roku i stopnia studiów. W przypadku dużej liczby zgłoszeń zastrzegamy sobie prawo do ich merytorycznego wyboru.

Prelegenci, którzy zaprezentują swoje referaty drugiego dnia Konferencji (czwartek 21 marca 2024), zobowiązani są do wygłoszenia ich stacjonarnie w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. Gdańskiej 32.

Czekamy na zgłoszenia i liczymy na spotkanie w Łodzi!

 

Więcej o działalności Koła Naukowego Dziennikarstwa i Krytyki Muzycznej

 

6. Konferencja naukowo-artystyczna MUZYKA–MEDIA– MARKETING

VII MIĘDZYNARODOWY AKADEMICKI KONKURS OBOISTÓW I FAGOCISTÓW IM. JÓZEFA CIEPŁUCHY

Konkurs oboistów i fagocistów

 
 

Laureaci VII Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy

 

OBÓJ | OBOE

 
I nagroda | 1st prize

Aseman Esmaeilzadeh

Aseman Esmaeilzadeh (Iran | Iran)
Musikhochschule Lübeck

 
II nagroda | 2nd prize

Maja Łagowska

Maja Łagowska (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

 
wyróżnienie | distinction

Aleksandra From

Aleksandra From (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

 
wyróżnienie | distinction

Małgorzata Cieszko

Małgorzata Cieszko (Polska | Poland)
Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach

 
Nagroda specjalna prof. Lwa Zakopetsa
Special award of prof. Lew Zakopets

Maja Łagowska

Maja Łagowska (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

 

 

FAGOT | BASSOON

 
II nagroda | 2nd prize

Tianyou Li

Tianyou Li (Chiny | China)
Hochschule für Musik Saar

 
III nagroda | 3rd prize

Aleksander Kowalak

Aleksander Kowalak (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

 
III nagroda | 3rd prize

Wiktor Komorowski

Wiktor Komorowski (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

 
wyróżnienie | distinction

Antoni Dąbrowski

Antoni Dąbrowski (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

 
wyróżnienie | distinction

Maciej Wijata

Maciej Wijata (Polska | Poland)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

 
Nagroda specjalna prof. Lwa Zakopetsa
Special award of prof. Lew Zakopets

Wiktor Komorowski

Wiktor Komorowski (Polska | Poland)
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie

 

Dyplom dla wyróżniającego się pianisty | Diploma for the outstanding pianist

  • dr Romana Orłowska
  • dr Bogna Dulińska
  • dr Dagmara Niedziela
  • Hanna Sosińska-Kraski
  • Kaja Papierska
  • Joanna Morycińska

 

 
Organizatorem VII Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy jest Katedra Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jego ideą jest promowanie najlepszych instrumentalistów z polskich i zagranicznych uczelni muzycznych. Rozgrywany w dwóch oddzielnych kategoriach: oboju i fagotu. Konkurs przeznaczony jest dla studentów studiów licencjackich i magisterskich klas oboju i fagotu wszystkich narodowości, którzy w momencie rozpoczęcia wydarzenia nie ukończyli 26 roku życia. W Konkursie mogą brać udział także utalentowani uczniowie szkół średnich spełniający wymagania programowe.

Konkurs ma wieloletnie tradycje. Swoją historię rozpoczął na przełomie lat 60-tych i 70-tych we Włoszakowicach – miejscu urodzenia Karola Kurpińskiego. Jego organizatorem był Ludwik Kurkiewicz – wieloletni kierownik Katedry Instrumentów Dętych w Akademii Muzycznej w Warszawie. W latach 90-tych impreza odbywała się w Sieradzu jako Ogólnopolski Konkurs Oboistów i Fagocistów (1996), następnie jako Międzynarodowy Akademicki Konkurs Oboistów i Fagocistów (1999). Pod tą samą nazwą kolejne cztery edycje odbyły się w Łodzi (2002, 2005, 2008, 2011). Od 2014 roku konkurs nosi imię Józefa Ciepłuchy.

Tegoroczna siódma edycja Konkursu zaplanowana jest w dniach 6–8 maja 2024 (II i III etap). Zgodnie z decyzją organizatorów z 10 marca 2024 formularz zgłoszeniowy należy uzupełnić i wysłać do 26 marca 2024 wraz z linkiem do nagrania programu I etapu (eliminacji). Wyniki I etapu (eliminacji) zostaną ogłoszone 5 kwietnia 2024.

UCZESTNICY ZAKWALIFIKOWANI DO I ETAPU

UCZESTNICY ZAKWALIFIKOWANI DO II ETAPU

UCZESTNICY ZAKWALIFIKOWANI DO III ETAPU

 

KALENDARIUM KONKURSU

 

6 maja 2024, poniedziałek

PRZESŁUCHANIA II ETAPU – OBÓJ

  • 9.00-17.00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32

WIECZÓR MUZYCZNY

  • 18.15
    Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
    Inauguracja VII Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów im. Józefa Ciepłuchy

    PROGRAM KONCERTU

 

7 maja 2024, wtorek

PRZESŁUCHANIA II ETAPU – FAGOT

  • 9.00-21.00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32

 

8 maja 2024, środa

PRZESŁUCHANIA III ETAPU

  • 9.00-10.30 – OBÓJ
    Sala 12, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
  • 11.00-13.00 – FAGOT
    Sala 12, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32

OGŁOSZENIE WYNIKÓW i KONCERT LAUREATÓW

  • 17.00
    Sala 12, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32

 
 

JURY KONKURSU PRZEJDŹ

PROGRAM KONKURSU PRZEJDŹ

REGULAMIN KONKURSU POBIERZ

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY PRZEJDŹ

 

 
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

SPONSORZY

Sponsorzy

 

PATRONAT HONOROWY

 
Patronat honorowy

 

PATRONAT MEDIALNY

 
Patronat honorowy

 

 
PATRON KONKURSU

JÓZEF CIEPŁUCHA (1940-2006)

Józef Ciepłucha Wybitny polski oboista, pedagog i dyrygent. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi, w klasie oboju Antoniego Olejnika, którą ukończył z wyróżnieniem w 1963 roku. W 1959 roku rozpoczął pracę w Orkiestrze Państwowej Filharmonii w Łodzi. W kolejnych latach grał w Orkiestrze Opery Łódzkiej, Orkiestrze Filharmonii Narodowej i w latach 1965-1992 ponownie w Orkiestrze Filharmonii Łódzkiej, pełniąc funkcję pierwszego oboisty. Współpracował również z Orkiestrą Łódzkiej Rozgłośni Polskiego Radia, orkiestrami Filharmonii Poznańskiej, Częstochowskiej, Orkiestrą Symfoniczną w Bautzen, Orkiestrą Kameralną Karola Teutscha w Warszawie oraz łódzką orkiestrą kameralną „Pro Musica”, wykonując z tymi zespołami koncerty obojowe z różnych epok. W swoim dorobku artystycznym miał także liczne recitale, nagrania dokonane dla rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych oraz wytwórni filmowych. Był współzałożycielem Kwintetu Dętego Filharmonii Łódzkiej z którym występował przez 20 lat. Współpracował także z zespołem instrumentów dawnych „Fistulatores et Tubicinatores Varsovienses” i innymi ansamblami. W 1978 roku utworzył Orkiestrę Kameralną Filharmonii Łódzkiej, przekształconą następnie w „Rubinstein Sinfonietta”, z którą – jako jej kierownik artystyczny i dyrygent – odbył szereg zagranicznych tournee zagranicznych. Pracę pedagogiczną rozpoczął w 1960 roku jako nauczyciel gry na oboju w łódzkich szkołach muzycznych. Od 1970 roku pracował Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi, która w 1981 roku została przekształcona w Akademię Muzyczną. Wychował wielu znakomitych oboistów. Liczne grono jego wychowanków zostało laureatami krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali. Od 1981 roku przez 25 lat pełnił funkcję Kierownika Katedry Instrumentów Dętych i Perkusyjnych. Wielokrotnie zapraszano prof. Ciepłuchę do jury krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych. Prowadził zajęcia z zespołami kameralnymi podczas letnich kursów muzycznych w Bayreuth, Miętnem, Dusznikach i Olsztynie. W 1996 i 1999 zorganizował Ogólnopolskie Konkursy Oboistów i Fagocistów w Sieradzu. Z jego inicjatywy i pod jego kierownictwem odbyły się w Łodzi dwie edycje Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów – w 2002 i 2005 roku. Był też twórcą i kierownikiem ogólnopolskich kursów dla nauczycieli. Przez wiele lat był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków. Za swą wszechstronną działalność został odznaczony Złotą Odznaką SPAM, Honorową Odznaką Miasta Łodzi, Srebrnym i Złotym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

 

 
DYREKTOR KONKURSU

dr hab. Agata Piotrowska-Bartoszek, prof. AM

 

Konkurs oboistów i fagocistów

III Konkurs Klawesynowy im. Elżbiety Chojnackiej

16-17 maja 2024
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Bytomiu
ul. Stanisława Moniuszki 17, Bytom

 

III Konkurs Klawesynowy

Konkurs klawesynowy im. Elżbiety Chojnackiej jest wydarzeniem cyklicznym poświęconym pamięci Patronki konkursu – wybitnej polskiej klawesynistce światowej sławy. Pomysłodawczynią konkursu jest dr Aleksandra Gajecka-Antosiewicz – spadkobierczyni Elżbiety Chojnackiej. Jego pierwsza edycja odbyła się w 2019 roku w Pałacu w Rybnej. Programowa formuła konkursu prezentuje literaturę klawesynową w dwóch nurtach: dawnym (obowiązkowy utwór Johanna Sebastiana Bacha) i nowym.
Nadrzędnym celem konkursu jest popularyzacja wykonawstwa muzyki klawesynowej XX i XXI wieku, w tym utworów kompozytorów polskich oraz instrumentów – historycznego i współczesnego. Konkurs ma na celu rozwój młodych ludzi oraz rozbudzenie pasji i przełamanie barier w zakresie interpretacji muzyki nowej. Konkursowi towarzyszą wykłady oraz spotkania uczniów i pedagogów.
W Jury konkursu zasiadają wybitni polscy klawesyniści i kompozytorzy.

 
 
organizator:
Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie
 
współorganizator:
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Bytomiu
 
współpraca:
Centrum Współczesnej Muzyki Klawesynowej im. Elżbiety Chojnackiej w Pałacu w Rybnej
 
patronat medialny:
Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC
polmic

WIĘCEJ INFORMACJI

 

REGULAMIN III Konkursu Klawesynowego im. Elżbiety Chojnackiej

KARTA ZGŁOSZENIOWA III Konkursu Klawesynowego im. Elżbiety Chojnackiej

KONTEKSTY KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO 2024

Więcej…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7