Kultura i edukacja wokalna w rzeczywistości rynkowej
Z cyklu „Marketing Muzyczny”
red. Józef Chwedorowicz
Łódź 2006
objętość: 184 strony
cena: 10 zł
ZAWARTOŚĆ
- Józef Chwedorowicz – Wprowadzenie
- Anna Domańska – Podziękowanie
- Janusz Zrobek – Wykorzystanie marketingu w pozyskiwaniu środków na organizację imprez kulturalnych
- Grażyna Golik-Górecka, Maciej Popławski – Zarządzanie marketingowe wydarzeniami artystycznymi i wokalnymi
- Anna Jeremus – Nowoczesny wizerunek artysty wokalisty jako niezbędny element działań marketingowych
- Ziemowit Wojtczak – Medialność jako nowy wymiar artystycznego wizerunku śpiewaka
- Janusz Janyst – Wywiad prasowy jako forma współtworzenia image’u artysty śpiewaka
- Józef Chwedorowicz – Budowanie artystycznego wizerunku
- Bożena Hanna Wagner – Pozyskiwanie publiczności czyli marketing w praktyce
- Patryk Gałuszka – Znaczenie marki na rynku muzycznym
- Krystyna Juszyńska – Piosenki o Łodzi formą promocji miasta oraz elementem edukacji wokalnej dzieci i młodzieży
- Jerzy Rachubiński – Formy finansowania i pozyskiwania środków w działalności łódzkich chórów amatorskich
- Ewa Bieżan-Guzowska – Udział teatru muzycznego w przybliżaniu i popularyzacji sztuki wśród uczniów szkół makroregionu łódzkiego
- Aldona Danielewicz-Malinowska, Beata Huzarska, Katarzyna Kłys, Wiesława Pychyńska-Kindykiewicz, Marta Kosielska, Marcin Rachula – Piosenka w edukacji dzieci i młodzieży
- Monika Kolasa-Hladikova – Działalność Instytutu i Fundacji im. B. Martinu w Pradze jako przykład popularyzacji muzyki czeskiej na świecie
- Lech Leszczyński – Wykorzystanie sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej na przykładzie współpracy Banku Pekao SA z WOŚP
- Józef Chwedorowicz – Reklama niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego
FRAGMENT WPROWADZENIA
Oddajemy w ręce Państwa publikację zawierającą materiały z pracy interdyscyplinarnego zespołu nt. „Kultura i edukacja wokalna w rzeczywistości rynkowej”. Publikowane prace dotyczą funkcjonowania wokalistów, zespołów wokalnych oraz instytucji zajmujących się organizacją i promocją wydarzeń wokalnych w rzeczywistości rynkowej, w której produkty artystyczne konkurują nie tylko z innymi produktami artystycznymi, ale i z innymi dobrami materialnymi.
Na kulturę i edukację wokalną w rzeczywistości rynkowej patrzymy z punktu widzenia solisty, dyrygenta chóru, specjalisty od marketingu i organizatora wydarzenia wokalnego. Ta wielorakość spojrzeń pozwala na lepsze zapoznanie się z problemami i możliwościami, jakie stoją przed sztuką wokalną w gospodarce rynkowej. Mamy świadomość, że artyści, a w szczególności organizatorzy wydarzeń artystycznych, potrzebują tej wiedzy, że od ich dostępu do informacji o skutecznych praktykach i udanych przedsięwzięciach, zależy sukces planowanych przez nich przedsięwzięć wokalnych.
Prace, które przedstawiamy Państwu, dotyczą szerokiego spektrum zagadnień i sytuacji. Uwzględniają zjawiska, mechanizmy, procesy i rozwiązania, które obserwujemy coraz wyraźniej, w miarę ugruntowywania się w naszym kraju gospodarki rynkowej. Wszystkie artykuły bazują na doświadczeniu, a wiele spośród nich ma na celu upowszechnianie „dobrej praktyki”. […]
Józef Chwedorowicz