Sztuka improwizacji i realizacji basso continuo w muzyce XVII-XVIII wieku (książka z płytą CD)
red. Piotr Grajter
Łódź 2011
ISBN: 978-83-60929-14-8
objętość: 104 strony
cena: 30 zł
ZAWARTOŚĆ
- Od redakcji | From the editors
- Ewa Mrowca
Realizacja basso continuo na klawesynie w Sonate per il Violino, e Violone o Cimbalo op. 5 A. Corellego w oparciu o L’armonico practico al cimbalo F. Gaspariniego i realizacje A. Tonellego - Joanna Huszcza
Narodziny idiomu skrzypcowego – synteza stylu wokalnego i instrumentalnego - Mark Caudle
Alfonso Ferrabosco II (1575-1628) and viola bastarda, division viol and lyra viol in England - Magdalena Pilch
Kadencje fletowe w muzyce XVIII wieku w świetle traktatu J. J. Quantza - Krzysztof Urbaniak
Przeprowadzanie cantus firmus w basie, tenorze i sopranie według zasad generałbasu I poł. XVII w. Podstawy sztuki dyminucji
OD REDAKCJI
Katedra Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oddaje do rąk Czytelników trzecią już z kolei publikację poświęconą tematyce muzyki baroku. Zamieszczone teksty referatów odnoszą się tym razem do zagadnień teorii i praktyki wykonawczej muzyki XVII-XVIII wieku w zakresie sztuki improwizacji i realizacji basso continuo. Autorami artykułów są znakomici muzycy – instrumentaliści i zarazem uznani specjaliści z zakresu problematyki muzyki dawnej, pracujący w naszej Uczelni. Reprezentują różne dyscypliny artystyczne związane z grą na dawnych instrumentach, takich jak skrzypce, flet poprzeczny, viola da gamba, klawesyn czy organy.