DYRYGENTURA CHÓRALNA
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
specjalność: dyrygentura chóralna
studia stacjonarne pierwszego stopnia (3-letnie)
kierunek: DYRYGENTURA
Studia skierowane są do osób, które posiadają świadectwo dojrzałości oraz wiedzę i umiejętności z zakresu szkoły muzycznej II stopnia.
EGZAMINY WSTĘPNE
EGZAMINY KIERUNKOWE
- DYRYGENTURA
- oprowadzenie z pamięci dwóch zróżnicowanych utworów chóralnych wybranych np. spośród następujących:
J. K. Lasocki – wybór z I zeszytu Z pieśnią;
J. S. Bach – Chorały – wybór;
Z. Noskowski – Pory roku – wybór; - Rozmowa na tematy związane z dyrygenturą.
- oprowadzenie z pamięci dwóch zróżnicowanych utworów chóralnych wybranych np. spośród następujących:
- EMISJA GŁOSU
Wykonanie dwóch utworów:- madrygału, canzonetty lub arii z XVII-XVIII wieku:
G. B. Bononcini – Per la gloria d’adorarvi (głos średni)
G. Caccini – Amarilli, mia bella (głos wysoki)
G. Caccini – Amor ch’attendi (głos wysoki)
A. Caldara – Come raggio di sol (głos średni, niski)
G. Carissimi – Vittoria, mio core! (głos wysoki, średni)
G. Carissimi – No, si speri (głos niski)
F. Cavalli – Delizie contente, che l’alma beate (głos wysoki, średni)
F. Cavalli – Non posso disperar (głos wysoki, średni)
F. Durante – Vergin, tutto amor (głos wysoki, średni, niski)
G. Giordani – Caro mio ben (głos wysoki, średni, niski)
G. B. Pergolesi – Se tu m’ami, se sospiri (głos średni)
A. Scarlatti – Sento nel core (głos średni)
A. Scarlatti – Gia il sole dal Gange (głos średni)
A. Scarlatti – O cessate di piagarmi (głos wysoki, średni, niski)
A. Scarlatti – Spesso vibra per suo gioco (głos średni) - pieśń z tekstem polskim (np. F. Chopin, S. Moniuszko, Z. Noskowski, M. Karłowicz).
- madrygału, canzonetty lub arii z XVII-XVIII wieku:
- KSZTAŁCENIE SŁUCHU
- Zapisanie 2-głosowego dyktanda polifonicznego z zastosowaniem chromatyki.
- Zapisanie dyktanda rytmicznego.
- Zapisanie 1-głosowego dyktanda atonalnego.
- Zapisanie 4-głosowego dyktanda harmonicznego.
- Zapisanie 1-głosowego dyktanda pamięciowego.
- Czytanie a vista głosem – ćwiczenia z zakresu wymagań stawianych uczniom w szkole muzycznej II stopnia.
- HARMONIA
- Pisemne zharmonizowanie na 4 głosy sfigurowanej melodii.
- Granie na fortepianie ćwiczeń harmonicznych (zakres reprezentowany przez podręczniki K. Sikorskiego i F. Wesołowskiego).
- Improwizowanie na fortepianie prostych ośmiotaktów.
EGZAMINY PODSTAWOWE
- FORTEPIAN
- Utwór polifoniczny.
- Utwór dowolny.
- FORMY MUZYCZNE I LITERATURA MUZYCZNA
Sprawdzenie wiedzy teoretyczno-muzycznej z zakresu programu szkoły muzycznej II stopnia oraz z zakresu własnych zainteresowań zawodowych.- Egzamin pisemny – krótka wypowiedź na temat wybrany z podanych.
- Egzamin ustny.