Tęczowe nutki. Studenci – dzieciom. Zbiór piosenek
Książka z płytą CD
Łódź 2006
objętość: 168 stron
ZAWARTOŚĆ
- Wstęp
- Tęczowa piosenka (muz. A. Kupiecki, sł. Sz. Szewczyk)
- Jesień, jesień – pada deszcz (muz. A. Kupiecki, sł. A. Kupiecka)
- Jesienna przygoda (muz. i sł. A. Sułek)
- Deszczowy dzień (muz. i sł. M. Wiśniewski)
- Grudniowa noc (muz. i sł. K. Sotel)
- Zima (muz. i sł. M. Wiśniewski)
- Wiosna (muz. i sł. M. Wiśniewski)
- Lato (muz. i sł. M. Wiśniewski)
- Bezpieczne lato (muz. A. Kupiecki, sł. A. Kupiecka)
- Bezpieczny wypoczynek (muz. Sz. Chybalski, sł. J. Pietrasik)
- Piosenka lenia (muz. i sł. K. Sotel)
- Pobudka przedszkolaka (muz. i sł. M. Rachula)
- Moje miasto Łódź (muz. i sł. A. Sułek)
- Dobranoc (muz. i sł. A. Sułek)
- Pan Andersen (muz. Sz. Chybalski, sł. J. Pietrasik)
- Szkoła i nowe przygody (muz. i sł. A. Kupiecki)
- Grajcie nam, instrumenty (muz. i sł. M. Goślińska)
- Dźwięki przyrody (muz. i sł. Sz. Szewczyk)
- Dziecięce marzenia (muz. i sł. Sz. Szewczyk)
- Tęczowy walc (muz. i sł. Sz. Szewczyk)
FRAGMENT WSTĘPU
Zbiór piosenek, ujęty w formie śpiewnika dla dzieci powstał w Pracowni Edukacji Artystycznej, przy Katedrze Edukacji Artystycznej – Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej Akademii Muzycznej w Łodzi. Autorami kompozycji – muzyki i tekstu – są studenci oraz absolwenci kierunku edukacji artystycznej, którzy wzbogacają własny proces kształcenia i uczestniczą w działaniach Pracowni. […]
Praca zawiera 20 piosenek, których układ jest podyktowany doborem tematyki z dominacją piękna natury, zjawisk i dźwięków przyrody, koncertowym brzmieniem w określonych porach roku.
Teksty piosenek spełniają rolę wychowawczą („Wiosna”, „Lato”, „Jesień, jesień – pada deszcz”, „Zima”), w atrakcyjnej formie przekazują dziecku podstawowe zasady bezpieczeństwa („Bezpieczne lato”, „Bezpieczny wypoczynek”), uczą przebywania w grupie rówieśniczej („Pobudka przedszkolaka”, „Szkoła i nowe przygody”), a także w środowisku rodziny („Grudniowa noc”, „Dobranoc”). Jedna z piosenek rozbudza poczucie tożsamości ze swoim miastem („Moje miasto Łódź”), inna – ze środowiskiem społecznym („Pan Andersen” – Hymn SP nr 64 im. Ch. H. Andersena). [...]
Kompozycje piosenek są każdorazowo prezentowane w zapisie nutowym linii melodycznej z tekstem pierwszej zwrotki i wskazaniem funkcji harmonicznych, w celu ułatwienia nauczycielowi tworzenia własnego akompaniamentu. Następnie zamieszczony jest pełny tekst danego utworu, a w zakończeniu notacja piosenki występuje w połączeniu z akompaniamentem fortepianu. Uzupełnieniem śpiewnika są nagrania piosenek na płycie CD w dwóch wersjach wykonawczych: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej – partia fortepianu.
Wiesława Pychyńska-Kindykiewicz