Gitara w polskich akademiach muzycznych
Czwarta Ogólnopolska Sesja Naukowo-Artystyczna Gitarystyki Polskiej.
Wykłady i referaty
Łódź, 18-21 grudnia 2002 r.
red. Jerzy Zamuszko
Łódź 2002
objętość: 114 stron
ZAWARTOŚĆ
- Wstęp
- Iwona Bodziak – Gitara klasyczna w Państwowych Szkotach Muzycznych I stopnia – analiza stopnia realizacji założeń zawartych w obowiązującym Programie Nauczania z 1996 r. oraz Rozporządzeniu Ministra Kultury z dn. 19 sierpnia 2002 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego
- Tatiana Stachak – Duety gitarowe w szkołach muzycznych I stopnia
- Marcin Zalewski – Wykorzystywanie zapisu tabulaturowego w grze na gitarze klasycznej
- Emilia Majewska – Manuel Maria Ponce – 24 Preludia na gitarę – wartości dydaktyczne utworów
- Krzysztof Komarnicki – Przydatność metody Leimera-Giesekinga dla gitarystyki współczesnej
- Jacek Dulikowski – „Szkoła gry na gitarze hiszpańskiej” Fernando Sora – prezentacja wybranych idei pedagogicznych autora
- Zbigniew Dubiella – Trendy współczesnego repertuaru gitarowego
- Janusz Popławski – Rynek muzyczny – co oferuje i czego oczekuje od studentów i absolwentów uczelni muzycznych
FRAGMENT WSTĘPU
Każda z czterech Sesji Gitarystyki Polskiej przebiegała dwutorowo: jako wykonawcza i teoretyczna. W pierwszych sesjach zdecydowanie większe zainteresowanie wzbudzała część artystyczno-wykonawcza. Jednak paziom, zakres tematyczny i sposoby prezentowania wykładów stopniowo przyciągały coraz szersze grono obserwatorów i słuchaczy. [...] na IV Sesji wykłady i prelekcje wygłaszane były wobec kompletu słuchaczy.
[...] Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom i potrzebom pedagogów przedstawiamy IV Zeszyt Naukowy, zawierający materiały z ostatniej sesji.