dr Dorota BROLIK-BEKRYCHT
Pianistka, kameralistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi.
Studia pianistyczne ukończyła pod kierunkiem prof. Anity Krochmalskiej-Podfilipskiej oraz prof. Rajmunda Ambroziaka. Zatrudniona w macierzystej uczelni od 1994 roku. Obecnie prowadzi zajęcia Praca z pianistą na Wydziale Sztuk Scenicznych.
Od samego początku jej działalności zawodowej kameralistyka i współpraca ze śpiewakami pozostaje w głównym nurcie jej zainteresowań.
Uczestniczyła w następujących kursach i warsztatach: Kurs Mistrzowski Interpretacji pieśni Francisa Poulenca T. Żylis-Gary, Letnia Akademia Muzyki w Akademii Muzycznej im. G. K. Bacewiczów w Łodzi, XI Międzynarodowe Warsztaty Pianistyczne im. Teodora Leszetyckiego Idea-Obraz-Technika w Kielcach, Masterclass A. Vardiego oraz G. Scotta na Ogólnopolskich Mistrzowskich Kursach Pianistycznych w Dusznikach-Zdroju, XXVII Spotkania Muzyczne w Gdańsku; a także w licznych wokalnych kursach interpretatorskich jako pianistka-korepetytorka: Masterclass H. Łazarskiej, I. Kremling, U. Reinemanna, P. Łykowskiego, T. Kubiak, M. Alcantary, J. Artysza, A. Andriesen, F Rohliga, A. Adamski.
Towarzyszyła niejednokrotnie studentom na konkursach wokalnych, otrzymując wyróżnienie dla akompaniatora. Dokonała nagrań audycji dla Radia i TVP Łódź.
Brała udział w sesjach i konferencjach naukowo-artystycznych w roli pianistki, bądź wygłaszając referaty: m.in. Sesja Artystyczno-Naukowa Wokalna twórczość kompozytorów rosyjskich (2014), Międzynarodowa Konferencja Artystyczno-Naukowa Kameralistyka fortepianowa w twórczości kompozytorów bałkańskich (2016).
W 2018 zorganizowała Ogólnopolską Konferencję Naukowo-Artystyczną Puccini znany i mniej znany w 160. rocznicę urodzin kompozytora. Jest animatorką i wykonawczynią wielu autorskich projektów artystycznych, np. cykle koncertów: Klasycznie i nie tylko, Muzyka na 2 i 3 głosy, Spotkania z muzyką. Propaguje różnorodność repertuaru, w szerokim przekroju historycznym, z uwzględnieniem twórczości najnowszej, w tym własnych kompozycji. W 2017 wydała swe utwory w albumie zatytułowanym „…stworzona, by tworzyć”, który zawiera materiał nutowy oraz płytę z prawykonaniem (Beata Zawadzka-Kłos – sopran, Konrad Boniński –trąbka, Dorota Brolik-Bekrycht – fortepian). Następne wydane kompozycje to: Pieśni i myśli (2019) wraz z płytą CD (Zhuqing Jia – sopran, Ewelina Zawiślak – flet, Beata Zawadzka-Klos – sopran, Anna Werecka-Gryć – mezzosopran, Dorota Brolik-Bekrycht – fortepian) oraz Wokalizy pomoniuszkowskie na głos lub flet, lub klarnet i fortepian (2020). Szczególnym obszarem jej zainteresowań jest liryka wokalna. Zajmuje się analizą pieśni pod względem struktury, ekspresji oraz współzależności partii wykonawczych.
Jest autorką artykułów naukowych, dotyczących pianistyki w kontekście interdyscyplinarności zamieszczonych w publikacjach wieloautorskich: Z żydowskiej poezji ludowej – poruszający cykl pieśni Dymitra Szostakowicza (2016), Inspiracje a uczucia – krótki katalog wybranych motywów inspirujących kompozytorów (2017), Pieśni Madagaskaru Ravela – wyjątkowość i specyfika (2017), Efektywność procesu pracy nad utworem w kontekście podstawowych pojęć psychologii (2018), Kształtowanie interpretacji wykonawczej a spektrum współczesnych uwarunkowań (2019) oraz Pieśni Giacoma Pucciniego – część monografii Puccini. Rozważania i interpretacje (2020), której jest współredaktorką wraz z Beatą Stróżyńską.
Sprawuje również opiekę nad działalnością studenckiego koła naukowego, funkcjonującego pod nazwą: Koło Muzyki Kameralnej, zrzeszających studentów podejmujących liczne aktywności na polu muzyki kameralnej. Podczas Forum Kół Naukowych (2023) miała miejsce prapremiera Opery kameralnej Aletheia – Dzieci chaosu jej autorstwa, przeznaczonej na dwa fortepiany (wyk. Dorota Brolik-Bekrycht i Anna Liszewska) z przetworzeniami komputerowymi, solistów i tancerzy, którą zrealizowali członkowie koła. Dopełnieniem jej działalności twórczej i akademickiej jest praca z dziećmi i młodzieżą szkolną. Pełni również funkcję skarbnika w Stowarzyszeniu Promocji Inicjatyw Artystycznych OPERATIVA.