mgr Małgorzata KACZMAREK
Absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i. K. Bacewiczów w Łodzi na Wydziale kompozycji, Teorii, Wychowania Muzycznego i Rytmiki (teoria muzyki). Praktyczka kultury w obszarze zarządzania, specjalistka do spraw organizacji i produkcji koncertów. Przez ponad 20 lat związana z Filharmonią Łódzką im. A. Rubinsteina: koordynatorka i producentka ponad 2000 projektów artystycznych, wieloletnia szefowa biura koncertowego oraz kuratorka Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej „Kolory Polski”.
Wykształcenie muzyczne od lat uzupełnia w dziedzinie zarządzania - jest absolwentką podyplomowych studiów z zakresu Zarządzania w kulturze oraz Polsko-francuskiego programu studiów typu MBA na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2020 roku doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ w dziedzinie nauk o zarządzaniu i jakości.
Jako wykładowczyni od 2021 roku związana jest z Akademią Muzyczną w Łodzi na wydziale Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej, w Instytucie Mediów i Produkcji Muzycznej (głównie na kierunku Zarządzanie Produkcją Muzyczną). Prowadzi zajęcia z zarządzania w kulturze, produkcji koncertów oraz animacji społeczno-kulturowej. Jest również promotorem pomocniczym prac dyplomowych.
Pasję do muzyki stara się łączyć ze sztuką zarządzania. Autorka artykułów nawiązujących do tematyki zarządzania w kulturze. Swoje zainteresowania naukowe sytuuje wokół strategii rozwoju i sprawnego zarządzania w instytucjach kultury, polityki kulturalnej oraz ekonomiczno-społecznych aspektów funkcjonowania jednostek sektora kultury w Polsce.
W monografii Muzyka-Media-Prawo-Marketing – tom II z 2022 roku pod red. Beaty Stróżyńskiej, ukazał się jej artykuł pod tytułem „Cicho znaczy dyskretnie – rola zarządzania w pracy dyrygenta z orkiestrą”. Artykuły jej autorstwa pojawiają się również w czasopiśmie „Zarządzanie w kulturze” (2021, 2023).
Aktywnie bierze udział w konferencjach, zarówno tych ogólnopolskich: „Badania w sektorze kultury” (2022), „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” (edycja X - 2023), Media-Muzyka-Marketing (edycja V - 2023), jak i międzynarodowych: MCICM Sympozjum (Maastricht 2022,2024), czy Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Badawczej w obszarze Zarządzania, Ekonomii, Marketingu i Socjologii w perspektywie wielokulturowości (edycja III – 2021).
Członkini rady programowej oraz moderatorka IV Międzynarodowej Konferencji „Innowacje działania w zarządzaniu i marketingu w perspektywie interdyscyplinarnej, wielokulturowej i międzynarodowej” (edycja IV – 2023). Chętnie podejmuje się moderowania spotkań, paneli dyskusyjnych oraz webinariów. Reprezentowała Akademię Muzyczną podczas debaty na festiwalu Great September we wrześniu 2023 roku.
Aktywna członkini Instytutu Badań Organizacji Kultury (ibok.org.pl), szczególnie z uwagi na obszar działań stowarzyszenia, którego celem jest prowadzenie badań w obszarze kultury oraz wspieranie procesów zarządczych w organizacjach związanych z działalnością twórczą, edukacją kulturalną i z dziedzictwem kulturowym.