mgr Aleksandra PAWŁOWSKA
Magister psychologii (specjalność psychologia zdrowia i kliniczna), filologii polskiej (specjalizacja nauczanie języka polskiego jako obcego oraz komunikacja kreatywna) oraz pedagogiki (specjalność terapia pedagogiczna). Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie psychologii śledczej w praktyce ukończonych w Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Brała udział w licznych kursach i szkoleniach, m.in. w kursie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach – I stopień, kursie Trust-Based Relational Interventions – TBRI, Karyn Purvis Institute of Child Development USA, uzyskując uprawnienia praktyka programu, szkoleniu w udzielaniu pomocy terapeutycznej dla osób z doświadczeniem zaniedbania, przemocy oraz strat prokreacyjnych organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie The New Experience for Survivors of Trauma, szkoleniu Assessment and phase 1 of Complex PTSD and dissociative disorders organizowanym przez Uniwersytet SWPS oraz European Society for Trauma and Dissociation, kursie z zakresu biblioterapii Uniwersytetu KEN w Krakowie i Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego, licznych szkoleniach poświęconych przede wszystkim zaburzeniom przywiązania, traumie wczesnodziecięcej, alkoholowemu zespołowi płodowemu.
Z Akademią Muzyczną w Łodzi związana jako wykładowca od 2013 roku. Prowadzi zajęcia m.in. psychologii, pedagogiki, metodologii pracy naukowej, lektorat języka polskiego jako obcego, fakultety poświęcone psychologii kreatywności oraz wspieraniu rozwoju osobistego. Od 2023 roku pełni również funkcję Kierownika Studium Pedagogicznego. Ponadto jest członkiem komitetu organizacyjno-programowego konferencji Konteksty kształcenia muzycznego. Przez 10 lat była psychologiem w ośrodku adopcyjnym, pracowała także w szkole ponadpodstawowej i świetlicy środowiskowej.
Swoje zainteresowania badawcze koncentruje przede wszystkim wokół reprezentacji płci oraz psychopatologii człowieka dorosłego. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską z literaturoznawstwa poświęconą sposobom obrazowania zaburzeń psychicznych w prozie polskiej. Autorka publikacji naukowych z zakresu psychologii, pedagogiki i literaturoznawstwa.