Wieczór tańca Kierunek –> Choreografia
- 29
- kwietnia 2024
w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca
29 kwietnia 2024, poniedziałek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
wejściówki: 20 zł
w systemie KICKET
- wykonawcy i autorzy projektów
studenci specjalności choreografia i techniki tańca, choreografia oraz goście - organizacja i reżyseria
Agnieszka Łuczyńska, Anna Wytych-Wierzgacz - prowadzenie
Juliusz Grzybowski
CZĘŚĆ I
Powroty
Spektakl eksploruje fenomen pamięci, pytając o to, co pamiętamy, jak pamiętamy i dlaczego pamiętamy. Podobnie jak słowa tworzą zdania, a zdania tworzą historię, tak w naszej pamięci różne fragmenty wspomnień połączone razem tworzą obraz naszego życia. Dzięki szarym komórkom pamięć jest utrwalona i magazynowana. Z czasem coraz więcej w niej ciemnych plam, które potrafią się odsłonić-rozjaśnić, przynosząc dawno zapomniane fragmenty przeszłości. Przebłyski te mogą być zarówno piękne, jak i bolesne, a im jesteśmy starsi tym częściej wracają do nas te z dzieciństwa.
- choreografia: Krzysztof Skolimowski
- promotor: dr hab. Jacek Owczarek, prof. AM
- taniec: Mariola Dubiel, Natalia Feret, Zuzanna Grygo, Michał Rudkowski, Malwina Świstoń, Berenika Woś, Julia Drygas, Jagienka Szatkowska
- muzyka: Artur Dutkiewicz – fortepian (improwizacje),
Mateusz Skolimowski – perkusja, Jakub Skolimowski – fortepian (Powrót, Klucz) - kostiumy: Julia Skolimowska
CZĘŚĆ II
Wędrówki Pana Sommera
Spektakl zrealizowany w ramach przedmiotu Repertuar, inspirowany opowiadaniem Patricka Süskinda Historia pana Sommera (wznowienie choreografii zrealizowanej w 2018 roku w Studium Animatorów Kultury w Kaliszu, nagrodzonej na festiwalu CODA we Włocławku oraz Labirynt w Drawsku Pomorskim).
- choreografia: Anna Wytych-Wierzgacz
- taniec: Bruno Brzeski, Zuzanna Brzezińska, Mateusz Dawidziuk, Maksymilian Hać, Małgorzata Miklaszewska, Barbara Mońka, Wiktoria Polańska, Dominika Roman, Katarzyna Szado, Maja Welc
- muzyka: kolaż z wykorzystaniem utworów:
Dictaphone – M.=addiction, Kapela ze Wsi Warszawa – Ej, ty gburski synie, Makaruk – Boże Ty mój Boże
Burza
Etiuda zrealizowana w ramach przedmiotu Choreografia w dużych zespołach wykonawczych prowadzonego przez pedagog Marlenę Bełdzikowską.
- choreografia: Emilia Kraszewska
- taniec: Barbara Jung, Maria Nowak, Julia Skusa, Arisha Yaryhina, Martyna Maślanka, Emilia Kraszewska
- muzyka: Kapela ze Wsi Warszawa – Hola byśki, hola, Zamilska – Done,
L.U.C. & Rebel Babel Film Orchestra feat. Kayah, Laboratorium Pieśni, Dagadana, Tęgie Chłopy – Jesień-Tańcuj
Somebody’s watching
Choreografia inspirowana obrazem Panny z Awinionu Pabla Picassa, realizowana w ramach przedmiotu Choreografia w dużych zespołach wykonawczych prowadzonego przez pedagog Marlenę Bełdzikowską.
- choreografia: Małgorzata Daroch
- taniec: Paulina Kostaś, Laura Kuczera, Maja Małaszek, Zuzanna Marzec, Milena Wysmułek, Małgorzata Daroch
- muzyka: Benny Benassi – Satisfaction
Rakatanga
Nie uzależniaj swojego szczęścia ode mnie.
Etiuda autorska
- choreografia: Katarzyna Najder
- taniec: Arisha Yaryhina, Katarzyna Najder, Mars Świstoń, Martyna Maślanka, Martyna Wójcik, Szymon Kaliciński
- muzyka: Las Ketchup – Aserejé, Whitney Houston – I Have Nothing
Głos
Autorska praca solowa
- choreografia: Małgorzata Miklaszewska
- taniec: Małgorzata Miklaszewska
- muzyka: Chrust – Kłos