82. FESTIWAL MUSICA MODERNA
- 14
- grudnia 2023
KUBA KRZEWIŃSKI – SPOTKANIE Z KOMPOZYTOREM
14 grudnia 2023 roku, czwartek, godz. 11.00
Laboratorium Dźwięku, ROKEiDM, al. 1 Maja 4
wstęp wolny
Dotyk dźwięku i dźwięk dotyku
spotkanie z kompozytorem
KUBA KRZEWIŃSKI
fot. Aleksandra Chciuk
Jego twórczość oscyluje wokół zagadnienia dotyku: jako genezy dźwięku oraz sposobu jego percepcji, jako osi relacji performer-instrument oraz jako medium komunikacji społecznej. Poprzez stosowanie środków performatywnych, multimediów i odniesień taktylnych proponuje publiczności nowe sposoby kontaktu z muzyką oraz z cielesnością. Ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi w klasie skrzypiec prof. Iwony Wojciechowskiej, a wcześniej prof. Marii Pokory. Kompozycję studiował między innymi w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Zygmunta Krauzego, w Hochschule für Musik w Dreźnie pod kierunkiem prof. Marka Andre oraz prof. Manosa Tsangarisa, a także w Królewskim Konserwatorium w Hadze w klasie prof. Yannisa Kyriakidesa. Brał także udział w licznych kursach mistrzowskich.
W 2018 portal culture.pl uznał go za jednego z dziesięciu najbardziej obiecujących kompozytorów młodego pokolenia w Polsce. Jego utwory wykonywali i zamawiali: Musikfabrik, Garage, Kompopolex, Nemø, Ensemble Royaal, duet Kwiatkowska/Pałosz i inni. Kompozycje i instalacje prezentował na wielu festiwalach w Polsce, Belgii, Holandii, Niemczech, Portugalii i Chinach. Jest laureatem nagrody Förderpreis für junge Komponisten 2019 przyznawanej przez rząd Saksonii. Został zaproszony do wzięcia udziału w rezydencjach artystycznych: Binaural/Nodar SoCCoS w portugalskiej Vouzeli (2016), LABO w Antwerpii (2017), PointX z zespołem Nemø ensemble w Gandawie (2018). W 2019 roku nakładem Bôłt Records ukazała się płyta DVD Incorporate z jego utworami kameralnymi.
Współpracuje z artystką audiowizualną Aleksandrą Chciuk. Wspólnie stworzyli między innymi koncert-instalację Black of Granule na dwóch performerów, fortepian i słuchacza (Musica Privata w Łodzi w 2016 roku oraz Instalakcje w Warszawie w 2018) oraz audioperformens Splot-maszyna zamówiony na otwarcie Triennale Tkaniny w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Ponadto jest autorem serii obiektów Ameublement de musique, które do tej pory były prezentowane w formach instalacji lub koncertu w Polsce, Belgii, Holandii i Niemczech, w tym w ramach utworu zamówionego przez zespół Musikfabrik.