MUZYKA – MEDIA – MARKETING
- 18
- marca 2025
7. Konferencja naukowo-artystyczna
DZIEŃ I
18 marca 2025, wtorek
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
wstęp wolny
HARMONOGRAM
- godz. 9.00 | Uroczyste Otwarcie Konferencji
- godz. 9.15-10.45 | wykład I
Zakaz wstępu, brak prądu, zero budżetu i koniec cierpliwości. Witaj w świecie produkcji
Magdalena Cieślak - godz. 11.00-12.30 | wykład II
Fonografia a polska muzyka najnowsza
Barbara Orzechowska-Berkowicz - godz. 12.30-13.30 | przerwa obiadowa
- godz. 13.30-15.00 | wykład III
Promocja muzyki w mediach. Przygotowanie, specyfika mediów i budowanie wizerunku
Aneta Króliczek
Wieczorem zapraszamy na koncert zespołu DYSTRAKCJA
MAGDALENA CIEŚLAK

Wokalistka, aktorka, pedagog, kierownik produkcji, prezes Fundacji Soul Sound. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na Wydziale Sztuk Scenicznych w klasie śpiewu dr Doroty Wójcik. Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego (pedagog sztuki) oraz absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej na kierunku zarządzanie kulturą. Prowadzi aktywną działalność artystyczną w kraju i zagranicą. W swoim dorobku ma partie operowe, operetkowe oraz musicalowe: Old Lady w Kandydzie L. Bernsteina, Monitress w Siostrze Angelice G. Pucciniego, Bas Sheve w Bas Sheve H. Kona, Athamas w Semele G. F. Haendla, Zobeide w Abu Hassanie C. M. von Webera, Wielka Księżna w Wielkiej Księżnej Gerolstein J. Offenbacha, Tekla w Błękitnym Zamku R. Czubatego, Pani Lynch w Grease J. Jacobsa, czy Linda/Ciocia Em w Czarnoksiężniku z krainy Oz H. Arlena. Pasjonuje ją również teatr fizyczny oraz eksperymentalny – we współpracy z łódzkim Teatrem V6 wzięła udział w spektaklu akrobatycznym Imibala i show Ciao Italia!, a przy produkcji 2084 Ladder Art Company była artystką głosową oraz multiinstrumentalistą. Koncertuje z szerokim repertuarem operowym, operetkowym, oratoryjnym, muzyką kameralną, aż po musical, czy muzykę filmową m.in. (Austria, Niemcy), The Lion King in Concert, Les Misérables in Concert (Niemcy, Dania, Norwegia), Gala operowa w Filharmonii Lwowskiej (Ukraina), festiwale Słowo i Muzyka u Jezuitów, Kolory Polski, AŻ Festiwal, koncerty muzyki sakralnej (Słowacja). Współpracowała z takimi dyrygentami jak Gregory Buchalter, James Salomon Kahane, Stephen Ellery, Elżbieta Tomala-Nocuń, Agnieszka Nagórka, Dawid Ber, Michał Kocimski, Grzegorz Wierus, Marcin Wolniewski oraz reżyserami: Eva Buchmann, Dale Morehouse, Matyas Marofka, Hanna Chojnacka, Beata Redo-Dobber, Zbigniew Macias. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2021).
Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich oraz warsztatach wokalnych prowadzonych przez pedagogów z całego świata: Renate Weninger (Austria), Richarda Haltona (Wielka Brytania), Piero Giuliacci (Włochy), Pille Lill (Estonia), Tinę Lloyd Meals, Selenę LaRoche (USA), Ryszarda Karczykowskiego, Stefanię Toczyską, Agnieszkę Rehlis oraz Eugeniusza Sąsiadka. Od 2015 roku pracuje również jako kierownik produkcji, asystent reżysera, bądź koordynator wydarzeń artystycznych zarówno w kraju, jak i zagranicą. Współpracowała m.in. zTrondheim Symfoniorkester & Opera w Norwegii, Teatrem Wielkim w Łodzi, Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, Agencją Muzyczną Tom Ton Music, czy Teatrem V6. W swoim dorobku ma liczne projekty autorskie: spektakl operowy Ale Opera! czyli dzieła Mozarta i Pergolesiego w jednym akcie (2015), koncerty X świętych słów (2014), Matki Człowieczej Lament (2017). Razem z Soul Sound powołała do istnienia szereg inicjatyw artystycznych oraz edukacyjnych, w tym widowiska Z opery na... (2019-2022) oraz spektakl Pustostany (2022).
BARBARA ORZECHOWSKA-BERKOWICZ

Managerka kultury, promotorka wydarzeń muzycznych, specjalistka w obszarze fonografii. W latach 2007–2013 pracowała w Krakowskim Biurze Festiwalowym, gdzie jako kierownik ds. programowych odpowiadała za realizację flagowych festiwali muzycznych Sacrum Profanum, Misteria Paschalia czy Opera Rara. Nieprzerwanie związana z branżą festiwalową, prowadziła kompleksowy management artystów sceny improwizowanej w ramach agencji Music Consulting. Współprodukowała albumy płytowe dla wytwórni m.in. Nonesuch i Decca Classics. Od 2017 roku pracuje dla Polskiego Wydawnictwa Muzycznego; była producentką wykonawczą bezprecedensowego w skali projektu fonograficznego 100 na 100. Muzyczne dekady wolności. W 2019 roku powołała do życia label ANAKLASIS poświęcony polskiej muzyce współczesnej, funkcjonujący pod auspicjami PWM. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJ, studiów podyplomowych Instytutu Własności Intelektualnej UJ w zakresie prawa autorskiego, Dyplomacji Kulturalnej & Creative Diplomacy Collegium Civitas oraz studiów managerskich SGH.
ANETA KRÓLICZEK

Na co dzień pracuje w Agora Digital Music, zajmując się promocją artystów, kontaktem z mediami, sponsorami i działaniami niestandardowymi. Przez lata pracowała jako manager m.in. Smolastego. Ponad 19-letnie doświadczenie zbierała na każdym etapie działalności muzycznej, poprzez organizację koncertów, festiwali, pozyskiwanie patronów strategicznych, sponsorów, promocję, negocjację umów, kreację wizerunku, jak i wsparcie merytoryczne w planowaniu strategii biznesowej.