85. FESTIWAL MUSICA MODERNA
- 17
- maja 2025
KONCERTY DYPLOMOWE GABRIELA FLISA I WOJCIECHA ILSKIEGO
17 maja 2025, sobota, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny
program:
- Wojciech Ilski – LUX na duet akordeonowy
Paweł Furman, Szymon Jankowski – akordeony - Głos Wiktorii – film fabularny
Gabriel Flis – muzyka
Liza Deviuw – reżyseria - Wojciech Ilski – I don’t blame ya na trio jazzowe
Irena Kiełbasińska – fortepian
Franciszek Trybus – gitara basowa
Artur Kuś – perkusja - Trail of light – film animowany
Wojciech Ilski – muzyka
Baptiste Jaquemet, Lucas Tebib, Yahnis Ventura, Fiona Villate – reżyseria
Zelig Sound – muzyka oryginalna
praca konkursowa na Berlin International Film Scoring Competition 2024 - Polar Bear – film animowany
Gabriel Flis – muzyka
Jakub Kryszpin – reżyseria, animacja
Łukasz Harazim – muzyka oryginalna - The rise and fall of Globosome – film animowany
Wojciech Ilski – muzyka
Sascha Geddert – reżyseria
Patrizio Deidda – muzyka oryginalna
praca konkursowa na Berlin Internation Film Scoring Competition 2025 - Gabriel Flis – Pieśń o zmianie na zespół kameralny
Natalia Nicowska – dyrygentka - Gabriel Flis – Koncert fortepianowy. Część pierwsza i ostatnia na fortepian i orkiestrę symfoniczną
Unity Collective Orchestra oraz wybrani studenci AM
Gabriel Flis – fortepian
Natalia Nicowska – dyrygentka - Wojciech Ilski – Kołysanka na orkiestrę
Unity Collective Orchestra oraz wybrani studenci AM
Natalia Nicowska – dyrygentka
GABRIEL FLIS

Urodził się 12 marca 2002 roku w Warszawie. Jest studentem trzeciego roku kompozycji muzyki filmowej w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Sławomira Kaczorowskiego i mgr. Macieja Kabzy oraz trzeciego roku studiów pianistycznych w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy pod kierunkiem dr. Piotra Kępińskiego. Naukę gry na fortepianie rozpoczął jako sześciolatek. W wieku 12 lat stworzył swoją pierwszą kompozycję. W 2022 roku ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu, gdzie pobierał lekcje improwizacji pod kierunkiem prof. Szabolcsa Eszteny’ego. Na swoim koncie ma sukcesy zarówno w konkursach pianistycznych (I miejsce w konkursie Sochaczewskie Spotkania Kameralne w 2022 roku), jak i kompozytorskich (III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Piotra Perkowskiego w 2020 r. za Tango na orkiestrę smyczkową i perkusistów). Uczestniczył w warsztatach z improwizacji (15. Festiwal Muzyki Improwizowanej Ad Libitum 2020), aranżacji (z Janem Stokłosą), kompozycji (Letnie Kursy Kompozytorskie Synthetis 2023, m.in. u prof. Zygmunta Krauze) oraz kompozycji muzyki filmowej (grupa Pawła Lucewicza na Film Spring Open 2024). Umiejętności pianistyczne doskonalił podczas kursów mistrzowskich u Janusza Olejniczaka, Andrzeja Jasińskiego i Eugena Indjica. Pisze głównie na instrumenty akustyczne (czasem z warstwą elektroniczną), a jego utwory były niejednokrotnie wykonywane w ramach Festiwalu Musica Moderna w Akademii Muzycznej w Łodzi. Najważniejszym instrumentem pozostaje dla niego fortepian, który pojawia się w jego kompozycjach szczególnie często. W swoim dorobku posiada rockowe i musicalowe aranżacje symfoniczne (m.in. kolęda Mizerna, cicha, opracowana w stylu ballady rockowej, oraz polskie przeboje muzyki rozrywkowej wykonane na koncercie Zawsze piękne, zawsze młode 27.03.2025 r.). Jest otwarty na różne style muzyczne, co szczególnie widać w ścieżkach dźwiękowych do etiud filmowych. Jest kompozytorem muzyki do filmów: The Singing Machine (etiuda animowana, reż. Wanda Nejman), Sen letni (etiuda operatorska, realizacja: Karolina Pawlik, Karolina Potrzebska, Szymon Szymański), Biuro tłumaczeń (etiuda animowana, reż. Ira Karapetyan) oraz Głos Wiktorii (etiuda fabularna, reż. Liza Deviuw).
WOJCIECH ILSKI

Urodzony 1 sierpnia 1999 roku w Głogowie. W wieku kilku lat rozpoczął samodzielną naukę gry na trące, a pierwsze doświadczenia sceniczne zdobywał w lokalnych zespołach ludowych i rozrywkowych. W latach 2014-2018 uczeń Szkoły Muzycznej II stopnia im. Franciszka Liszta w Głogowie w klasie trąbki mgr. Marka Strońskiego. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowych Leszczyńskich Warsztatów Jazzowych, gdzie zdobywał wiedzę pod okiem m.in. Macieja Fortuny, Piotra Wojtasika, Piotra Schmidta i Hansa Petera Salentina. Uczestnik warsztatów w ramach Schagerl Brass Festival 2016 w austriackim Stift Melk, gdzie zdobywał wiedzę od Jamesa Morrisona oraz Romana Rindbergera i Thomasa Ganscha (trębaczy zespołu Mnozil Brass). W latach 2018-2021 student Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie Kompozycji i Teorii Muzyki prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz. Od 2022 roku student Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie kompozycji muzyki filmowej prof. dr. hab. Marcina Stańczyka. Muzyczny wychowanek Adama Sztaby, uczestnik wszystkich zorganizowanych przez niego warsztatów kompozytorsko-aranżerskich. W swojej twórczości stawia na balans pomiędzy stylami. Ze względu na swoje muzyczne korzenie nie stroni od muzyki rozrywkowej i jazzowej, jednak nie zamyka się na nowości i eksperymenty. W latach 2018-2021 udzielał się jako chórzysta w Chórze Mieszanym Katedry Wawelskiej w Krakowie. W 2019 roku jego utwór Guzheng na harfę i gitarę został wykonany w katowickim NOSPR w ramach Koncertu Laureatów VIII Międzynarodowego Konkursu Duetów z Harfą w Cieszynie. W 2021 roku współpracował z Edytą Golec w ramach akcji charytatywnej „Największa Jazda Dla Honi”. W 2024 roku współpracował z Teatrem Polskiego Radia w ramach słuchowiska radiowego „Nasza kamienica” (reż. Michał Wdowiak), do którego skomponował muzykę.