dr Anna WERECKA–GRYĆ
Mezzosopran. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi. W roku 2018 otrzymała tytuł doktora sztuki (tytuł rozprawy doktorskiej: „Retoryka w wybranych partiach operowych G.F. Haendla”). Debiutowała w Teatrze Wielkim w Łodzi partią Amastris w studenckiej premierze opery Serse G.F. Haendla. Rok później zagrała rolę Cherubina w Le Nozze di Figaro W. A. Mozarta. W grudniu 2009 roku wykreowała partię tytułową w operze Giulio Cesare in Egitto G. F. Haendla pod kierownictwem muzycznym Paula Esswooda. W 2011 roku wzięła udział w międzynarodowym tournée koncertowym wykonując Mszę h-moll J.S. Bacha pod dyrekcją Sigiswalda Kuijkena. W 2012 roku zaśpiewała partię Angeliny w operze La Cenerentola G. Rossiniego podczas Festiwalu Operowego w Sanremo we Włoszech. Latem 2013 roku wykreowała rolę Rozyny (Il Barbiere di Siviglia) podczas festiwalu OpernAir Gars w Gars am Kamp (Austria).
Jest finalistką oraz laureatką wielu konkursów międzynarodowych. W 2012 roku zdobyła nagrodę dla NAJLEPSZEGO MEZZOSOPRANU podczas 2° Concorso Internazionale di Canto Lirico „Franca Mattiucci” w Canelli (Włochy). Brała udział w wielu kursach mistrzowskich u wybitnych pedagogów takich jak Mirella Freni, Luciana Serra, Hugo Benelli, Mireille Alcantara, Paul Esswood, Ryszard Karczykowski, Piotr Kusiewicz. Współpracuje z cenionymi dyrygentami, takimi jak: Sigiswald Kuijken, Alberto Zedda, Paul McCreesh, Beniamin Bayl, Angelo Guaragna, Mario Menicagli, Cristian Orosanu, Zbyněk Müller. Współpracowała z Opera de Vichy (Francja), Teatro Goldoni w Livorno, Warszawską Operą Kameralną, Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Filharmonią im. A. Rubinsteina w Łodzi. Brała udział w wielu festiwalach muzycznych m.in. Festival de musique Baroque d’Ambronay, Pavia Barocca, Festival International Toulouse les Orgues, Rossini Opera Festival, Wratislavia Cantans, Musica Moderna, Kolory Polski, Pasłęcki Festiwal Organowy, Eye on Culture Festival, Musica Perpetua, Wschodni Festiwal Muzyki Barokowej, Festiwal Melos. Dokonywała nagrań dla Telewizji MEZZO, TVP Kultura, firmy fonograficznej DUX, TVP Łódź, Radia Łódź.
W roku 2021 wzięła udział w pierwszej światowej rejestracji dzieła A. Caldary – Apollo in Cielo pod dyrekcją Marty Niedźwieckiej oraz Zbigniewa Pilcha. Jesienią tego samego roku wykreowała rolę Phébé w produkcji operowej Castor et Pollux J.P. Rameau (reż. Deda Cristina Colonna) na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej.