mgr Katarzyna MIGAŁA
Katarzyna Migała (Skawińska 1996-2018). W latach 1986-1991 odbyłam studia na Wydziale Filozoficzno-Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (kierunek: pedagogika kulturalno-oświatowa). W ramach studiów magisterskich odbyłam kurs choreograficzny prowadzony przez mgr Janinę Strzembosz. W 1988 roku uzyskałam prawo do wykonywania pracy instruktora w dziedzinie choreografii. W latach 2001-2002, ukończyłam Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania Kulturą na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Ponadto w 2006 roku uzyskałam dyplom Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego jako kontynuacja uprawnień pedagoga tańca i choreografa w świetle obecnie obowiązujących przepisów. Doświadczenie taneczne doskonaliłam w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast działającym przy AWF w Krakowie i prowadzonym przez pana Jacka Tomasika, a następnie podczas rocznego pobytu w Stanach Zjednoczonych.
Od 1990 roku jestem Dyrektorem Artystycznym założonego przez siebie Teatru Tańca DF. Przez pierwsze 25 lat Teatr działał jako autorski teatr tańca współczesnego, dla którego stworzyłam około 40 krótko i pełnometrażowych spektakli i który prezentował się na scenach w całej Polsce i w Europie.
Od początku kariery zawodowej prowadzę zajęcia dydaktyczne w zakresie techniki tańca współczesnego, metodyki nauczania tańca współczesnego i kompozycji tańca. Główne ośrodki, z którymi aktualnie współpracuję to: Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie i Kielecki Teatr Tańca (instruktorskie kursy kwalifikacyjne). Współpracuję również z Akademią Wychowania Fizycznego w Warszawie Filią w Białej Podlaskiej.
Jestem autorką licznych projektów, z których najważniejsze to: współpraca z Zakładem Estetyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (2010), współpraca z Domem Norymberskim (przygotowanie przeglądu niemieckiego kina tańca współczesnego, 2010-11), współpraca z Teatrem Groteska, współpraca z ZPiT Warszawianka (UW, od 2000 r.), ZPiT Podlasie, AWF w Warszawie Filia w Białej Podlaskiej (od 2001 r.), współpraca z ZPiT Jantar, (UG od 2005 r.), współpraca z CIOFF Polska, Międzynarodowa Letnia Szkoła Tańca Współczesnego w Koszęcinie (funkcja Dyrektora Artystycznego, 2006-10).
Jestem również autorką kilkunastu realizacji choreografii teatralnej: Ich troje – Teatr Muzyczny w Gliwicach (1998), Czekając na Godota – Teatr Dramatyczny w Koszalinie (1999), Przygody Odyseusza – Teatr Groteska w Krakowie (1999), Opiekunki – Kielecki Teatr Tańca (2000), Ballada o sześciu lustrach – Teatr Muzyczny w Gliwicach (2001), Tango Piazzolla – Teatr Juliusza Słowackiego w Krakowie (2007), Legenda – Teatr Groteska w Krakowie (2007), Hommage à Chagall – Teatr Groteska w Krakowie (2009), Smok&rock and roll – Teatr Groteska w Krakowie (2010), Romeo i Julia – BTD w Koszalinie (2011), W pogoni za Bajką – Teatr Rampa w Warszawie (2012), Karnawał, czyli pierwsza żona Adama – Teatr Juliusza Słowackiego w Krakowie (2013) oraz aktualnie Hotel Westminster – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni (premiera 6 października 2018), Dziady – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni (2019), Nastazja wychodzi za mąż – Teatr Miejski im. Gombrowicza w Gdyni (2020), Arszenik i stare koronki – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni (2020), Umrzeć ze śmiechu – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni (2022), Misery – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni (2022), Pułapka – Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni (2022), Umrzeć ze śmiechu - Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni (2022), Poprawka z miłości – Ave Teatr w Rzeszowie (2023).
Od kilku lat regularnie jestem członkiem komisji jurorskich na wielu festiwalach tanecznych, między innymi na Międzynarodowym Dziecięcym Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie (od 2014, członek Komisji i Przewodnicząca Komisji).
Jestem autorką rozdziału zatytułowanego „Od scenicznego żartu po nastrojowe nawiązanie do mitu…” – Teatr Tańca DF na polskiej scenie tanecznej końca XX wieku, który ukazał się drukiem w monografii Taniec współczesny w Polsce w drugiej połowie XX wieku, A. Banach, J. Grzybowski, S. Nieśpiałowska-Owczarek (pod red.), Akademia Muzyczna w Łodzi, Łódź 2017, str. 200-209.