Image
Image

XIII Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Uczelni Muzycznych

6-8 grudnia 2024

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

 

XIII Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Uczelni Muzycznych

 
HARMONOGRAM

 
6 grudnia 2024 | PIĄTEK
  • 10:30
    Otwarcie Konferencji
    Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
  • 11:00-13:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32
    • Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
      Promotor: dr hab. Agnieszka Draus, prof. AMKP
      Karnawał postaci w opéra-bouffe. O Cyckach Tyrezjasza Francisa Poulenca i Bezdomnej jaskółce Szymona Laksa
    • Jan Machalski, Szkoła Doktorska, III rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: dr hab. Tomira Rogala, prof. UMFC
      Automatyzacja mikrotonalnych systemów dźwiękowych w środowisku Kontakt
    • Karolina Wahl, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. AMP dr hab. Mikołaj Rykowski
      Koncepcja formy etiudy w twórczości fortepianowej Marii Szymanowskiej oraz Fryderyka Chopina – podobieństwa i różnice
    • Mikołaj Durka, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab Monika Karwaszewska
      O wpływie materiału na brzmienie instrumentów dętych
  • 13:00-14:30
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: ad. dr hab. Aldona Nawrocka-Woźniak
      Immersja jako strategia kompozytorska w twórczości multimedialnej i elektroakustycznej
    • Szymon Wieczorkiewicz, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. dr hab Wojciech Kazimierz Olszewski
      Synteza apokrewnych wskazań metodycznych jako podstawa rozwoju nowatorskich technik wykonawczych na gitarze basowej bezprogowej w muzyce jazzowej XX i XXI wieku
    • Tomasz Herisz, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk
      Taśma, a live electronics – gdzie leży granica? Na przykładzie utworu Kierana Brunta pt. Cold Tingle of Infinity
  • 14:30-15:30
    przerwa obiadowa
  • 15:30-18:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Olczak
      Dlaczego mikrotonowość
    • Anna Dańda, Szkoła Doktorska, IV rok
      Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
      Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP
      Promotor pomocniczy: dr Julia Kosk-Wojciechowska
      III Symfonia Janusza Orlika jako przykład solowej ruchowej interpretacji utworu muzycznego
    • Karolina Kapela, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
      Klawikord wiązany Johanna Christopha Maijwaldta (Pobiedna 1728 r., nr inw. MNP I 47)
    • Łukasz Kurzawski, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: prof. dr hab. Barbara Okoń-Makowska
      Optymalizacja sposobu realizacji nagrań muzycznych i technik mikrofonowych pod kątem rozszerzenia stereofonii do systemów 3D.
    • Mateusz Pieróg, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. AMP dr hab. Monika Kędziora
      Znaczenie mediów w życiu i twórczości Tadeusza Szeligowskiego
  • 19:00
    KONCERT I
    Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4

    PROGRAM KONCERTU

 
7 grudnia 2024 | SOBOTA
  • 9:00-12:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Leszek Kułakowski
      Otwarta improwizacja jako sposób na kreowanie wyrazu artystycznego
    • Mikołaj Sarad, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: dr. hab. Włodzimierz Spodymek, prof. AMFN
      Nowe ujęcie etiudy saksofonowej w twórczości Christiana Lauby
    • Justyna Wróblewska, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
      Klawesynowe transkrypcje Thomasa Billingtona – w poszukiwaniu orkiestrowego brzmienia w fakturze klawiszowej
    • Stanisław Stanicki, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: prof. AMP dr hab. Jarosław Thiel
      Tempo rubato. Sekrety zapisu tekstu muzycznego
    • Julia Malik, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
      Analiza zagadnień wykonawczych na przykładzie cyklu pieśni op.13 kompozytora do poezji ekspresjonistycznych poetów niemieckich w zestawieniu z wybranymi pieśniami Wagnera (Der Engel/Wesendonck Lieder WWV91), Regera (Maria Wiegenlied op. 76 nr 2) i Straussa (Die Nacht op.10 nr 3)
    • Jakub Borowczyk, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
      Problematyka adaptacji pieśni na głos kontratenorowy, na przykładzie wybranych utworów Michaela Nymana i Philipa Glassa
  • 12:30
    KONCERT II
    Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4

    PROGRAM KONCERTU

  • 14:00-15:00
    przerwa obiadowa
  • 16:00-19:00
    Zebranie Dyrektorów Szkół Doktorskich
    Sala Konferencyjna, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4
  • 19:00
    KONCERT III
    Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32

    PROGRAM KONCERTU

 
8 grudnia 2024 | NIEDZIELA
  • 10:00-11:45
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
      Promotor: prof. dr hab. Dariusz Bąkowski-Kois
      Dodekatonia w twórczości Hermanna Schroedera
    • Maciej Kończak, Szkoła Doktorska, II rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: dr hab. Henryk Kasperczak
      Strój instrumentów szarpanych z rodziny lutni oparty o cechy wspólne dla Accords nouveaux wariantu piątego i Nouvel accord ordinaire
    • Jan Staruch, Szkoła Doktorska, I rok
      Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
      Promotor: dr hab. Karol Kisiel, prof. UWM
      Wpływ ćwiczeń fizycznych na swobodę ruchową w grze na instrumencie oraz redukcję napięć związanych z intensywną eksploatacją mięśni
    • Szymon Nehring, Szkoła Doktorska, V rok
      Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
      Promotor: Prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
      Herman Nehring, Józef Hofmann, Ignacy Friedman - polscy pianiści-wirtuozi. Powiązania, konteksty, inspiracje
  • 11:45
    przerwa – bufet kawowy
  • 12:00-15:00
    Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
    • Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok
      Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
      Promotor: dr hab. Małgorzata Sajna-Mataczyńska
      Wpływ ćwiczeń plyometrycznych na wybrane aspekty gry na fortepianie
    • Maria Kożewnikow, Szkoła Doktorska, I rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: prof. dr hab. Robert Cieśla
      O kształceniu wokalisty-aktora według K.S. Stanisławskiego
    • Paweł Popko, Szkoła Doktorska, III rok
      Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
      Promotor: dr hab. Robert Morawski, prof. UMFC
      Problematyka artystycznej interpretacji muzyki współczesnej na przykładzie wybranych dzieł kameralnych na fortepian, klarnet i wiolonczelę Pawła Mykietyna, Marcela Chyrzyńskiego, Pawła Szymańskiego
    • Julian Paprocki, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
      Promotor: dr hab. Mariusz Barszcz
      Relacja i zależność. Muzyka multimedialna w dobie cyfrowego panoptykonu
    • Tomasz Raff, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
      Promotor: prof. dr hab. Ewa Marciniec
      Z liryki Afanasija Feta op. 134 – ostatni cykl pieśni Mieczysława Weinberga. Perspektywa wykonawcza, konteksty, okoliczności powstania, wykonywania i nagrania cyklu
    • Zuzanna Kasprzyk-Molenda, Szkoła Doktorska, III rok
      Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
      Promotor: dr hab. Jacek Owczarek, prof. AM
      Somatyka na skraju jutra – perspektywy choreograficzne
  • 15:00
    przerwa obiadowa
  • 17:00
    KONCERT IV
    Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4

    PROGRAM KONCERTU

 

 

 
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej, XIII edycji Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych, która odbędzie się w dniach 6‑8 grudnia 2024 roku w siedzibie łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy biorący aktywny udział w konferencji będą mogli zaprezentować swoje badania i dokonania zarówno w formie referatu, jak i występu artystycznego na jednym z czterech, zaplanowanych koncertów.

Na zgłoszenia online czekamy do 31 października 2024 roku.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 
Zakwaterowanie, utrzymanie oraz koszty przejazdu pokrywają uczestnicy OKDUM.

 

Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego

Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego

 
PATRONAT HONOROWY

Patronat honorowy

 
PATRONAT MEDIALNY

 
Patronat medialny

 

 

XIII Konferencja Doktorantów