Akademia Muzyczna w Łodzi
  • START
  • Akademia
    • WYBORY 2024-2028
    • O nas
      • Historia
      • Patroni
      • Doktorzy Honoris Causa
      • Dokumenty Akademii
      • Zespoły artystyczne
      • Biuro Promocji
      • Biuro wydarzeń artystycznych
      • Biuro Współpracy Międzynarodowej
      • Biuro karier
      • Studio Nagrań
      • Klip o uczelni
      • Partnerzy Uczelni
      • BHP
      • Deklaracja dostępności cyfrowej
    • Oferta Uczelni
    • Oferty pracy
    • Sukcesy
    • Budynki
      • Pałac
      • ROKEiDM
      • Sala koncertowa
      • Dom studencki
    • Pałac Muzyki – wirtualna wycieczka
    • Pałac zwiedzanie | wynajem
    • Sala koncertowa wynajem
    • Strategia/Nauka
      • Strategie wydziałowe
    • Raporty akredytacyjne
    • Tytuły profesorskie, doktoraty i habilitacje
    • Biblioteka i Fonoteka
      • Godziny otwarcia
      • Katalogi
      • Katalogi i bazy bibliograficzne
      • Zasoby cyfrowe
      • Zapytaj bibliotekarza
    • Projekty
    • Fundusze norweskie
    • Akademia w AEC
    • European Opera Academy
    • Stowarzyszenie OPERATIVA
    • Wydawnictwo
      • Zakup i forma płatności
      • Oferta publikacje
      • Rada redakcyjna
      • Regulamin Wydawnictwa
      • Notes Muzyczny
      • Konteksty Kształcenia Muzycznego
      • Zasady przyjmowania wniosków i finansowania projektów
      • Komunikaty
      • Druki do pobrania
      • Materiały promocyjne AM
      • Dział Obsługi Wydawnictwa
    • Kontakt
      • Dla mediów
      • Godziny otwarcia
    • Zgłoszenia wewnętrzne sygnalistów
  • Struktura
    • Władze uczelni
    • Senat
    • Rada uczelni
    • Wydziały
    • Instytuty
    • Katedry
    • Zakłady
    • Pracownie
    • Jednostki międzywydziałowe
    • Koła naukowe
    • Komisje i zespoły
    • Szkoła Doktorska
    • Wykładający pedagodzy
      • Profesorowie tytularni
      • Profesorowie uczelni
      • Doktorzy habilitowani
      • Doktorzy
      • Asystenci
      • Starsi wykładowcy
      • Wykładowcy
      • Pozostali pedagodzy
  • Dla studenta
    • Organizacja roku akademickiego
    • Plany zajęć 2024/2025
    • Letnia sesja egzaminacyjna w roku akademickim 2024/2025
    • Dydaktyka
      • Sylabusy
      • Programy studiów 2020/2021
      • Programy studiów 2021/2022
      • Programy studiów 2022/2023
      • Programy studiów 2023/2024
      • Programy studiów 2024/2025
      • Jakość kształcenia
    • Projekty artystyczne
    • Poczta WWW
    • Nowa Wirtualna Uczelnia
    • Ogłoszenia
    • Dyżury i komunikaty dziekanów
    • Opłaty za studia
    • Wymogi egzaminacyjne
    • Zasady dyplomowania
    • Efekty uczenia się
    • British Council EnglishScore
    • System antyplagiatowy
    • Stypendia
    • Dział Nauczania
    • Dom studencki
    • Samorząd studencki
    • Współpraca międzynarodowa
    • FAQ
    • Pliki do pobrania
  • Dla kandydata
    • Dodatkowa rekrutacja na studia na rok akademicki 2025/2026
    • Rekrutacja 2025/2026 –bieżące informacje | WYNIKI
    • Rekrutacja online
    • Rekrutacja 2025/2026 – informacje ogólne
    • Egzaminy wstępne
    • Harmonogram egzaminów wstępnych
    • Oferta dydaktyczna
    • Szkoła Doktorska
    • Staż doktorski dla cudzoziemców
    • Staże artystyczne
    • Rok zerowy – przygotowawczy
    • Udogodnienia dla studentów z niepełnosprawnościami
    • Potwierdzanie efektów uczenia się
    • British Council EnglishScore
  • Dla pracownika
    • Pracownicze Plany Kapitałowe
    • Nowa Wirtualna Uczelnia
    • Poczta www dla pracownika
    • Organizacja wydarzeń
    • E-Sprawozdanie
    • Konkursy na stanowiska
    • Ogłoszenia
    • Pliki do pobrania
  • Wydarzenia
    • Koncerty i wydarzenia – zapowiedzi
    • Koncerty cykliczne
    • Inne wydarzenia cykliczne
    • Konkursy muzyczne
    • Koncerty i wydarzenia – archiwum
    • 80 lat Akademii Muzycznej w Łodzi
    • Muzyczne Matinée
    • Letnie Koncerty w Altanie
    • VII Ogólnopolskie Spotkania Ruchu, Muzyki i Improwizacji
    • 13. AŻ Festiwal
    • Translating Music #1
    • Jazz Boat Competition
    • III Międzynarodowy Konkurs Fletowy
  • Aktualności
    • Aktualne informacje

82. FESTIWAL MUSICA MODERNA

30 listopada – 14 grudnia 2023 roku

Regionalny Ośrodek Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

 

82. festiwal Musica Moderna

 

Utwory współczesnych młodych kompozytorek i kompozytorów coraz częściej wychodzą poza dźwięk. Tworzenie z wykorzystaniem warstwy wideo, gestu czy ruchu jest tendencją, którą można zaobserwować od wielu lat i której popularność cały czas rośnie. Liczne przykłady zastosowania tych środków odnajdziemy w kompozycjach Kuby Krzewińskiego, gościa 82. edycji Musica Moderna. Jak mogliśmy przeczytać w książce programowej 66. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień: „Interesuje go dotyk jako geneza dźwięku oraz medium jego percepcji, dotyk jako źródło bogatego spektrum brzmień związanych z intymnością, dotyk jako naturalne medium komunikacji międzyludzkiej obciążone rozmaitymi kulturowymi tabu”. Artysta jest jedną z najbardziej wyrazistych postaci młodego pokolenia, a jego utwory były prezentowane na takich festiwalach, jak wspomniana Warszawska Jesień czy Musica Polonica Nova.

Głos młodych wyraźnie zaznaczy się zresztą w całym programie jesiennej Moderny. Rozpocznie się projektem dyrygencko-kompozytorskim zainicjowanym przez dyrygenta Dawida Bera. Studenci i studentki kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej zmierzą się z utworami swoich koleżanek i kolegów, reprezentującymi rozmaite pomysły, estetyki i problemy wykonawcze, napisanymi specjalnie z myślą o tym wydarzeniu. O efektach tej współpracy będzie można przekonać się na koncercie 30 listopada.

Oprócz stałego punktu programu festiwalu – „Koncertu Młodych” z utworami studentek i studentów kompozycji (12 grudnia) – przed publicznością zaprezentuje się Alert Ensemble (14 grudnia). Członkowie tego nowo powstałego zespołu kształcą się w różnych uczelniach muzycznych w Polsce, a okazją do ich spotkania były tegoroczne Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki dla Wykonawców w Bydgoszczy. Sympatię do muzyki najnowszej podzielają również klarnecista Dominik Domińczak i akordeonista Aleksander Stachowski, tworzący Aldo Duo. Artyści od wielu lat budują repertuar przede wszystkim z dedykowanych im kompozycji, a 13 grudnia zaprezentują wybór utworów z warstwą elektroniczną.

Kontrapunktem będzie występ Nowicki Duo (11 grudnia) – projektu stosunkowo młodego, bo powstałego przed dwoma laty, ale zainicjowanego przez artystów bardzo zasłużonych dla muzyki nowej. Tworzą go bracia, Paweł i Piotr Nowiccy, będący też członkami Kwartludium – zespołu, który we wrześniu otrzymał Nagrodę Honorową Związku Kompozytorów Polskich za 20-letnią konsekwentną promocję najnowszej muzyki polskiej i światowej.

Serdecznie zapraszamy na wszystkie wydarzenia 82. festiwalu Musica Moderna!

 
dr hab. Artur Zagajewski, prof. AM
Kierownik Katedry Kompozycji Akademii Muzycznej w Łodzi

 

 
ORGANIZATORZY
Katedra Kompozycji
Związek Kompozytorów Polskich
 

 
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
 
Informacja o dofinansowaniu
 

 

 
PATRONAT MEDIALNY
Kalejdoskop
Polmic
 

 

PROGRAM FESTIWALU

 

Inauguracja 82. Festiwalu Musica Moderna
PROJEKT DYRYGENCKO-KOMPOZYTORSKI

koncert kameralny

30 listopada 2023 roku, czwartek, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Michała Wiosny, Miłosza Kowalewskiego, Gabriela Flisa, Aleksandra Duńca, Piotra Grzelaka, Syntii Chojnowskiej, Pawła Stypułkowskiego, Wojciecha Ilskiego

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
WIECZÓR MUZYCZNY – NOWICKI DUO

koncert kameralny

11 grudnia 2023 roku, poniedziałek, godz. 18.15
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Tadeusza Wieleckiego, Artura Kroschela, Macieja Jabłońskiego, Piotra Peszata, Artura Zagajewskiego

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
KONCERT MŁODYCH

koncert kameralny

12 grudnia 2023 roku, wtorek, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Heleny Pyłki, Mikołaja Więckowskiego, Huberta Polańskiego, Hanny Ważnej, Franciszka Puka, Jakuba Sofińskiego, Piotra Grzelaka, Michała Wiosny, Gabriela Flisa

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
ALDO DUO

koncert kameralny

13 grudnia 2023 roku, środa, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Olgi Hans, Wojciecha Glądysa, Artura Zagajewskiego, Jakuba Junga, Wojciecha Lemańskiego

Więcej informacji ZOBACZ

 
Utwór Ciemne i szare naoczności Olgi Hans został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
 

 

 
KUBA KRZEWIŃSKI – SPOTKANIE Z KOMPOZYTOREM

14 grudnia 2023, czwartek, godz. 11.00
Laboratorium Dźwięku, ROKEiDM, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Olgi Hans, Wojciecha Glądysa, Artura Zagajewskiego, Jakuba Junga, Wojciecha Lemańskiego

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
ALERT ENSEMBLE & FLAVA TRIO

14 grudnia 2023, czwartek, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Wojciecha Glądysa, Rebeki Saunders, Salvatora Sciarrina, Aleksandra Kościowa, Francesca Filideiego, Pierre’a Bouleza

Więcej informacji ZOBACZ

 

82. festiwal Musica Moderna

83. FESTIWAL MUSICA MODERNA

16 kwietnia – 14 maja 2024 roku

Regionalny Ośrodek Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
Cyrk pod Zielonym Xiężycem, ul. Rewolucji 1905 r. 10

 

83. festiwal Musica moderna

 

Kilka lat temu w łódzkiej Akademii Muzycznej powstał zespół muzyki nowej pod kierownictwem Macieja Koczura. Grupa, która przyjęła nazwę SoundCheck – New Music Ensemble, została zaproszona do udziału w 34. edycji festiwalu Musica Polonica Nova, odbywającej się w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu. Specjalnie na tę okazję SoundCheck przygotował program złożony w większości z nowych utworów – wśród nich znalazły się kompozycje Rafała Augustyna, Wojciecha Glądysa, Andrzeja Kwiecińskiego, Jacka Sotomskiego i Marty Śniady. W Łodzi usłyszymy je na koncercie 16 kwietnia i ten mocny akcent zainauguruje 83. festiwal Musica Moderna.
Cytry węgierska, krzyżowa i akordowa, cymbały chińskie, psalterium, banjo, valiha, guzheng, autoharfa i lap steel guitar – dźwięki tych instrumentów zabrzmią 22 kwietnia. Gościem wiosennej Moderny będzie bowiem Wojciech Błażejczyk, kompozytor i gitarzysta, którego twórczość cechuje brzmieniowa oryginalność wynikająca z poszukiwań dźwiękowych, wspartych wykorzystaniem wyrafinowanej elektroniki. Konwencjonalne instrumentarium twórca chętnie zastępuje zużytymi przedmiotami codziennego użytku, tak zwanymi obiektofonami, co stało się jednym z wyróżników jego działań artystycznych. Na poniedziałkowym koncercie zaprezentuje Muzykę strun – fragment innego projektu, który rozwija konsekwentnie od wielu lat. Rozmaite efekty połączeń elektroniki i instrumentów akustycznych poznamy również w środę, 24 kwietnia, na koncercie Studia Komputerowego Muzyki Elektronicznej, będącego przestrzenią eksperymentów w zakresie technologii komputerowej. Tego samego dnia, w Pałacu Akademii Muzycznej, zaprezentowane zostaną instalacje dźwiękowe, które już na stałe zagościły w programach festiwalu.
Musica Moderna pozostaje zdominowana przez najnowszą twórczość młodych kompozytorek i kompozytorów. Potwierdzi to aż siedem koncertów dyplomowych. Polecamy je szczególnej uwadze, bo młodzi artyści i artystki wypracowali już w większości charakterystyczne style i – co najważniejsze – mają pomysły na swoją muzykę.

Serdecznie zapraszamy na wszystkie wydarzenia 83. festiwalu Musica Moderna!

 
dr hab. Artur Zagajewski, prof. AM
Kierownik Katedry Kompozycji Akademii Muzycznej w Łodzi

 

 
ORGANIZATORZY
Katedra Kompozycji
Związek Kompozytorów Polskich
 

 
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
 

 

 
PATRONAT MEDIALNY
Kalejdoskop
Polmic
 

 

PROGRAM FESTIWALU

 

Inauguracja 83. Festiwalu Musica Moderna
KONCERT 71/42

16 kwietnia 2024 roku, wtorek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
wejściówki: 20 zł

w programie
utwory Wojciecha Glądysa, Artura Zagajewskiego, Andrzeja Kwiecińskiego, Rafała Augustyna, Jacka Sotomskiego i Marty Śniady

Więcej informacji ZOBACZ

 

WOJCIECH BŁAŻEJCZYK – MUZYKA STRUN

22 kwietnia 2024 roku, poniedziałek, godz. 18.15
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie
wykład i koncert z utworami Wojciecha Błażejczyka

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
KONCERT MŁODYCH

23 kwietnia 2024 roku, wtorek, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie
utwory Mikołaja Więckowskiego, Huberta Polańskiego, Hanny Ważnej, Aleksandra Borosia, Gabriela Flisa, Wojciecha Ilskiego, Krzysztofa Sadeckiego

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
STUDIO KOMPUTEROWE MUZYKI ELEKTRONICZNEJ

koncert kameralny

24 kwietnia 2024, środa, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie
utwory Grzegorza Żyłki, Michała Wiosny, Alicji Janowskiej, Niny Kubasiak, Marcina Murawskiego, Marka Rybińskiego, Mikołaja Więckowskiego, Huberta Polańskiego, Macieja Nowackiego, Hanny Ważnej, Jacka Partyki, Marii Łojko, Franka Mauceriego, Macieja Walczaka, Wojciecha Lemańskiego, Krzysztofa Sadeckiego

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
INSTALACJE

24 kwietnia 2024, środa
Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
wstęp wolny

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
KONCERT DYPLOMOWY JAKUBA SOFIŃSKIEGO I GRZEGORZA ŻYŁKI

25 kwietnia 2024, czwartek, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie
utwory Jakuba Sofińskiego i Grzegorza Żyłki

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
WIELOJEDNOŚĆ. KONCERT DYPLOMOWY MIŁOSZA KOWALEWSKIEGO

26 kwietnia 2024, piątek, godz. 19.30
Cyrk pod Zielonym Xiężycem, ul. Rewolucji 1905 r. 10
wstęp wolny

w programie
utwory Miłosza Kowalewskiego

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
KONCERT DYPLOMOWY PAWŁA STYPUŁKOWSKIEGO I MICHAŁA WIOSNY

27 kwietnia 2024, sobota, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie
utwory Pawła Stypułkowskiego i Michała Wiosny

Więcej informacji ZOBACZ

 

 
KONCERT DYPLOMOWY SYNTII CHOJNOWSKIEJ I PIOTRA GRZELAKA

14 maja 2024, wtorek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
wejściówki: 20 zł

w programie
utwory Syntii Chojnowskiej i Piotra Grzelaka

Więcej informacji ZOBACZ

 

83. festiwal Musica moderna

84. FESTIWAL MUSICA MODERNA

4-12 grudnia 2024 roku

Regionalny Ośrodek Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
Klubokawiarnia Ignorantka, ul. Legionów 22

 

84. festiwal Musica Moderna

 

Serię koncertów 84. Musica Moderna poprzedzi spotkanie z duńskim kompozytorem, performerem i twórcą instalacji, pracującym na pograniczu muzyki instrumentalnej i elektronicznej, wideo i performansu, Simonem Steen-Andersenem.
Poza koncertem z kameralnymi utworami wykładowców łódzkiej Akademii, tę odsłonę festiwalu zdominują multimedia i elektronika: pokaz studenckich etiud filmowych w zaprzyjaźnionej klubokawiarni Ignorantka, koncert Studia Komputerowego Muzyki Elektronicznej czy multimedialna instalacja Marty Śniady.
Muzykę z udziałem mediów elektronicznych zaprezentuje również specjalizujące się w prezentacji twórczości najnowszej wrocławskie trio Ensemble Kompopolex. Przed koncertem odbędzie się rozmowa z artystami..

Na wszystkie wydarzenia festiwalu wstęp wolny.

Serdecznie zapraszamy!

 

 
ORGANIZATORZY
Katedra Kompozycji
Związek Kompozytorów Polskich
 

 

 
PARTNERZY
 
Stowarzyszenie Promocji Inicjatyw Artystycznych OPERATIVA Stowarzyszenie Promocji Inicjatyw Artystycznych OPERATIVA
 
Koło Naukowe Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Koło Naukowe Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki
 
Klubokawiarnia Ignorantka

Klubokawiarnia Ignorantka

 

 

 
PATRONAT MEDIALNY
Kalejdoskop
Polmic
 

 

PROGRAM FESTIWALU

 

Inauguracja 84. Festiwalu Musica Moderna

SIMON STEEN-ANDERSEN – SPOTKANIE Z KOMPOZYTOREM

4 grudnia 2024, środa, godz. 12.00
Laboratorium Dźwięku, ROKEiDM, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

Więcej informacji

 

PREZENTACJA ETIUD FILMOWYCH

5 grudnia 2024, czwartek, godz. 18.00
Klubokawiarnia Ignorantka, ul. Legionów 22
wstęp wolny

w programie etiudy
Natalii Barcikowskiej, Antoniny Bartyś, Aleksandra Borosia, Gabriela Flisa, Alicji Gury, Julii Horszwald, Wojciecha Ilskiego, Alicji Janowskiej, Magdaleny Juroszek, Niny Kubasiak, Mateusza Kucharskiego, Oliwii Kwiatkowskiej, Jacka Partyki, Mateusza Piróga, Huberta Polańskiego, Jakuba Sofińskiego, Zofii Starosty, Marii Stefańskiej, Wiktora Szklarza, Antoniego Syzdóła, Oliwii Warnel, Hanny Ważnej, Mikołaja Więckowskiego, Patrycji Wojsznis, Aleksandry Żakowskiej

Więcej informacji

 

WIECZÓR MUZYCZNY – ŁÓDZCY KOMPOZYTORZY

koncert kameralny

9 grudnia 2024, poniedziałek, godz. 18.15
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Olgi Hans, Macieja Kabzy, Sławomira Kaczorowskiego, Grzegorza Łapińskiego

Więcej informacji

 

ENSEMBLE KOMPOPOLEX

koncert kameralny

11 grudnia 2024, środa, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Katariny Gryvul, Rafała Ryterskiego, Kelley Sheehan, Stellan Veloce

 
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Więcej informacji

 

MARTA ŚNIADY – BODY X ULTRA

instalacja

12 grudnia 2024, czwartek, godz. 10.00-18.00
Sala Konferencyjna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

Krajowego Planu Odbudowy

Projekt sfinansowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy przez Unię Europejską Next Generation EU.

 

ZAiKS

Projekt dofinansowany z Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

 

Więcej informacji

 

STUDIO KOMPUTEROWE MUZYKI ELEKTRONICZNEJ

koncert kameralny

12 grudnia 2024, czwartek, godz. 18.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

w programie utwory
Małgorzaty Cybulskiej, Gabriela Flisa, Anny Kozy, Jacka Partyki, Jakuba Pękali, Jakuba Piątkowskiego, Karoliny Potrzebskiej, Franciszek Puka, Krzysztofa Sadeckiego, Marii Stefańskiej, Janusza Szewczyka, Iwo Tylmana, Hanny Ważnej

Więcej informacji

Cykl warsztatów i wykładów SZTUKA BIZNESU

15 listopada 2023 – 8 maja 2024

 

Sztuka Biznesu

 

SZTUKA BIZNESU. Działalność gospodarcza – Prawo – Podatki to cykl warsztatów i wykładów dla studentów Akademii Muzycznej w Łodzi. W ramach spotkań z ekspertami grupy UNI-LEX uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu m.in. strategicznego planowania biznesu artystycznego, prawa własności intelektualnej, kwestii podatkowych w działalności artystycznej oraz sposobów rozwiązywania problemów prawnych i podatkowych.

Każdy uczestnik, który weźmie udział w co najmniej 3 spotkaniach, otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

 
Zapisy do 12 listopada 2023.

Prosimy o wypełnienie formularza PRZEJDŹ

     
  • Prowadzący warsztaty i wykłady:
    Eksperci Grupy UNI-LEX
  • Moderatorka spotkań:
    redaktor Ewa Tyszko (dziennikarka TV TOYA i Pulsu Biznesu, współpracowniczka Grupy UNI-LEX)

Grupa Uni-Lex

HARMONOGRAM SPOTKAŃ

Spotkania odbywają się raz w miesiącu, w wybraną środę, w godzinach 17.00-18.00
Aula (Sala 3.30), ROKEiDM, al. 1 Maja 4

 
15 listopada 2023 | środa | PANEL I

Temat:
Znaczenie strategii biznesowej w branży artystycznej. Wsparcie prawne i podatkowe – umiejętny dobór ekspertów

Specjaliści:

  • Janusz Piotrowski – Prezes Zarządu Grupy UNI-LEX
  • Adwokat Andrzej Śmigielski – Partner Zarządzający w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy
  • Adwokat Mariusz Pongowski – Partner w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy
  • Szymon Krawczyk – Doradca Podatkowy, Partner Grupy UNI-LEX

Więcej informacji

 

13 grudnia 2023 | środa | PANEL II

Temat:
Ochrona własności intelektualnej. Zagadnienia z zakresu prawa autorskiego

Specjaliści:

  • Adwokat Andrzej Śmigielski – Partner Zarządzający w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy
  • Adwokat Mariusz Pongowski – Partner w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy

Więcej informacji

 

10 stycznia 2024 | środa | PANEL III

Temat:
Zbywanie praw autorskich. Kluczowe elementy skutecznych umów

Specjaliści:

  • Adwokat Andrzej Śmigielski – Partner Zarządzający w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy
  • Adwokat Mariusz Pongowski – Partner w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy

Więcej informacji

 

21 lutego 2024 | środa | PANEL IV

Temat:
Dochodowy charakter praw autorskich. VAT i podatek dochodowy w działalności artystycznej

Specjaliści:

  • Szymon Krawczyk – Doradca Podatkowy, Partner Grupy UNI-LEX

Więcej informacji

 

13 marca 2024 | środa | PANEL V

Temat:
Planowanie podatkowe w branży artystycznej – minimalizacja obciążeń. Zarządzanie ryzykiem prawno-podatkowym

Specjaliści:

  • Szymon Krawczyk – Doradca Podatkowy, Partner Grupy UNI-LEX

Więcej informacji

 

10 kwietnia 2024 | środa | PANEL VI

Temat:
Negocjacje w branży artystycznej – umowy partnerskie i o współpracy. Rozstrzyganie sporów w dziedzinie własności intelektualnej

Specjaliści:

  • Adwokat Andrzej Śmigielski – Partner Zarządzający w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy
  • Adwokat Mariusz Pongowski – Partner w Kancelarii Prawnej Śmigielski i Partnerzy

Więcej informacji

 

8 maja 2024 | środa | PANEL VII

Temat:
Ocena mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń w działalności artystycznej. Księgowy jako partner w prowadzeniu bezpiecznego biznesu

Specjaliści:

  • Janusz Piotrowski – Prezes Zarządu Grupy UNI-LEX

Więcej informacji

 

 

HARMONOGRAM SPOTKAŃ POBIERZ

 

Sztuka Biznesu

Warsztaty musicalowe z Wojciechem Kościelniakiem

16-19 października 2023
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
Wstęp dla studentów Akademii Muzycznej w Łodzi

 
Wojciech Kościelniak

Wojciech Kościelniak

Reżyser, pedagog, aktor. Absolwent PWST im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziały Zamiejscowe we Wrocławiu. Od IV roku studiów występował na scenach teatralnych (Teatr im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze, Teatr Polski we Wrocławiu). Od 1995 roku reżyseruje muzyczne spektakle teatralne, koncerty i widowiska telewizyjne. Jest jednym z najwybitniejszych reżyserów teatru muzycznego w Polsce, reprezentuje nowe myślenie o teatrze muzycznym – poszukiwanie „trzeciej drogi”, próbę wypełnienia luki pomiędzy klasyczną operą czy operetką a typowym broadwayowskim musicalem.

W latach 2002-2006 dyrektor Teatru Muzycznego CAPITOL. W roku 2006 dyrektor artystyczny 27. Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Z PPA i Capitolem współpracuje na stałe. Zrealizował tu „Kombinat” na podstawie utworów Republiki (Gala 23. Przeglądu Piosenki Aktorskiej, 2002), „Operę za trzy grosze” Brechta/Weilla (premiera 2002, nagroda dla najlepszego spektaklu na 2. Festiwalu Teatrów Muzycznych Gdynia 2009), show muzyczny „Gorączka” na podstawie przebojów Elvisa Presleya (na zlecenie TVP, z okazji jubileuszu 40-lecia wrocławskiego ośrodka Telewizji Polskiej), „Mandarynki i pomarańcze” – poezję Juliana Tuwima z muzyką Leszka Możdżera (Gala 24. Przeglądu Piosenki Aktorskiej, 2003), „West Side Story” Bernsteina (premiera 25. PPA, 2004) oraz „Galerię” – piosenki Jacka Kaczmarskiego (wydarzenie 25. PPA), „Scat, czyli od pucybuta do milionera” z muzyką Leszka Możdżera (prapremiera 2005) – pierwszy na świcie musical bez słów, „Steruj krwią swoją do oceanu spokoju – piosenki Marka Grechuty” (Gala 28. PPA, 2007), „Grę szklanych paciorków” (Gala jubileuszowego 30. PPA, 2009), „Idiotę” wg powieści Fiodora Dostojewskiego (2009), „Frankensteina” (2011), „Tak jest – piosenki Jacques’a Brela” (Gala 33. PPA, 2012) oraz – na otwarcie Capitolu po przebudowie – „Mistrza i Małgorzatę” wg powieści Michaiła Bułhakowa (2013). W 2018 roku wyreżyserował tam „Blaszany bębenek” wg Guntera Grassa, a w 2023 „A statek płynie” wg filmu Federico Felliniego pod tym samym tytułem.

Reżyseruje w wielu teatrach w Polsce, ważne realizacje stworzył w Teatrze Muzycznym w Gdyni, gdzie wystawił m.in. polską prapremierę „Hair”, transoperę „Sen Nocy Letniej”, „Lalkę” i „Chłopów”.

 

Warsztaty musicalowe z Wojciechem Kościelniakiem

EUROPEJSKI FREE JAZZ DAWNIEJ I DZIŚ

Konferencja

 
14 listopada 2023, wtorek, godz. 16.00
Budynek Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a, sala –1.27

15 listopada 2023, środa, godz. 10.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

 
W PROGRAMIE
wykłady, panele dyskusyjne, koncerty

Rudi Mahall, Kasper Tom Christiansen, Marek Kądziela, Kamila Drabek, Piotr Scholz, Grzegorz Tarwid, Jakub Mielcarek

 

14 listopada 2023 – szczegółowy program dnia

15 listopada 2023 – szczegółowy program dnia

 

Europejski free jazz

I Konferencja Doktorantów

29 listopada 2023, środa
Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32

 
I Konferencja Doktorantów

 
Szanowni Państwo,

z przyjemnością mamy zaszczyt zaprosić do udziału w I Konferencji Doktorantów organizowanej przez Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Wydarzenie obędzie się 29 listopada 2023 roku w Pałacu Akademii Muzycznej (ul. Gdańska 32) jako towarzyszące 11. edycji AŻ Festiwalu (18 listopada – 3 grudnia 2023). Opiekę merytoryczną nad przedsięwzięciem sprawuje Pani dr hab. Anna Liszewska, prof. AM.

Konferencja jest otwarta dla wszystkich doktorantów (zarówno uczestników Szkół Doktorskich jak i realizujących przewód doktorski w trybie eksternistycznym) prowadzących badania w łódzkich uczelniach wyższych.

Konferencja będzie okazją do przedstawienia przez Doktorantów referatów, przeprowadzenia dyskusji z nimi związanych, a przede wszystkim wymiany doświadczeń i szansą na nawiązanie nowych kontaktów artystyczno-naukowych oraz zacieśnienia współpracy międzyuczelnianej.

Z racji kierowania zaproszenia do przedstawicieli różnorodnych środowisk zarówno artystycznych, jak i naukowych, chcemy zachować szerokie spektrum oraz interdyscyplinarny charakter tematów referatów. Preferowane zagadnienia to te związane z szeroko rozumianą sztuką i kulturą lub z okolicznością 600-lecia miasta Łodzi. Prosimy by wystąpienie trwało nie dłużej niż 25 minut. Przygotowany zostanie folder zawierający abstrakty referatów oraz krótkie biogramy uczestników.

Zakwaterowanie, koszty przejazdu i utrzymania pokrywają uczestnicy.

Uzupełniony formularz zgłoszeniowy wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych (RODO) proszę przesyłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 31 października 2023 r. Z powodów organizacyjnych liczba wystąpień na konferencji jest ograniczona.

Z wyrazami szacunku,
Julian Paprocki
Przewodniczący Rady Doktorantów
Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi

 

I Konferencja Doktorantów – karta zgłoszenia i RODO pobierz plik .docx

 

I Konferencja Doktorantów

AltoPortrety & Viola Meeting

II Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Artystyczna

3-5 listopada 2023

 
AltoPortrety & Viola Meeting

 
Katedra Instrumentów Smyczkowych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi zaprasza do udziału w drugiej edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Artystycznej „AltoPortrety & Viola Meeting”, która odbędzie się w pałacowych wnętrzach Akademii Muzycznej w Łodzi w dniach 3-5 listopada 2023 roku (wydarzenia w ramach konferencji będą także transmitowane na kanale YouTube Akademii Muzycznej w Łodzi), a towarzyszyć jej będzie I Ogólnopolski Konkurs Altówkowy im. Mieczysława Szaleskiego.

Celem tegorocznej konferencji jest promowanie polskiej szkoły altówkowej, współczesnych trendów wykonawczych, wymiana doświadczeń artystycznych i naukowych oraz integracja altówkowego środowiska artystyczno-naukowego, zarówno na poziomie akademickim, jak i szkół muzycznych I i II stopnia. Innymi celami będą: popularyzacja literatury altówkowej a także próba ukazania podstawowej problematyki wykonawczej i interpretacyjnej altowiolistów w procesie kształcenia oraz podjęcie próby rozwiązywania wszelkich zagadnień z tego zakresu podczas m. in. wygłoszonych wykładów i referatów. Konferencja ta jest kontynuacją przedsięwzięcia z roku 2021 (I Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Artystyczna „AltoPortrety – Altówka solo i w muzyce kameralnej”) i zarazem jej druga edycją. W programie imprezy zaplanowano: wykłady, referaty oraz koncerty, a do udziału zaproszono znanych i cenionych wykładowców z polskich uczelni artystycznych.

Adresatami konferencji są uczniowie szkół muzycznych I i II stopnia, studenci, nauczyciele oraz miłośnicy sztuki altówkowej.

Wydarzeniem towarzyszącym Konferencji będzie I edycja „Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. Mieczysława Szaleskiego”. Patron konkursu był pierwszym profesorem klasy altówki w reaktywowanej po II wojnie światowej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (wcześniej Państwowe Konserwatorium Muzyczne, obecnie rodzima Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi) zaś jego pierwszym łódzkim wychowankiem i następcą, był profesor Zbigniew Frieman. Konkurs jest skierowany do uczniów klas altówki szkół muzycznych II stopnia wraz z ich pedagogami oraz studentów i absolwentów klas altówki polskich uczelni artystycznych. Grono jurorów składać się będzie z zaproszonych na konferencję profesorów uczelni artystycznych w Polsce.

 
Zaproszeni goście:
  • prof. dr hab. Lech Bałaban
    Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu,
    Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy
  • dr hab. Ewa Guzowska, prof. AMP
    Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
  • prof. dr hab. Marcin Murawski
    Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
  • dr hab. Błażej Maliszewski
    Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki w Gdańsku
  • prof. dr hab. Piotr Reichert
    UMFC Warszawa, Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy
  • dr hab. Wojciech Kołaczyk, prof. AS
    Akademia Sztuki w Szczecinie
  • prof. dr hab. Jolanta Kukuła-Kopczyńska
    Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi
  • dr hab. Róża Wilczak, prof. AM
    Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi
  • dr hab. Dorota Stanisławska, prof. AM
    Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi
 
Koncepcja i kierownictwo artystyczne konferencji
  • dr hab. Róża Wilczak, prof. AM
 
Wydarzenie towarzyszące

I Ogólnopolski Konkurs Altówkowy im. Mieczysława Szaleskiego zobacz

 

 
HARMONOGRAM KONFERENCJI

 
3 listopada 2023 | piątek
  • 11.00 | OTWARCIE KONFERENCJI
    dr hab. Wojciech Kubica, prof. AM, Dziekan Wydziału Wykonawstwa Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi
  • 11.15 | WYKŁAD I
    Passacaglia for viola
    prof. dr hab. Marcin Murawski | Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
  • 12.00 | WYKŁAD II
    Rola duetu w rozwoju altowiolisty
    dr hab. Wojciech Kołaczyk, prof. AS | Akademia Sztuki w Szczecinie
  • 12.45 | WYKŁAD III
    Postawa i aparat gry w zgodzie z układem kostnym i mięśniowym
    dr hab. Błażej Maliszewski | Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki w Gdańsku
  • 16.30 | KONCERT INAUGURACYJNY
    AltoPortret I – Róża Wilczak, Ludwika Maja Tomaszewska-Klimek
    AltoPortret II – Dorota Stanisławska, Adam Manijak, Julian Paprocki
    AltoPortret III – Marcin Murawski
    AltoPortret IV – Jolanta Kukuła-Kopczyńska, Bruno Deredos
    AltoPortret V – Jolanta Kukuła-Kopczyńska, Róża Wilczak
  • Szczegółowy plan dnia ZOBACZ

 
4 listopada 2023 | sobota
  • 9.00 | WYKŁAD IV
    Środki wykonawcze w najnowszych utworach na altówkę solo kompozytorów polskich
    prof. dr hab. Lech Bałaban | Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu | Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy
  • 9.45 | WYKŁAD V
    Twórczość kompozytorska kobiet na podstawie wybranych utworów
    dr hab. Ewa Guzowska, prof. AMP | Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu
  • 11.00 | PRZESŁUCHANIA KONKURSOWE
  • 19.00 | KONCERT WIECZORNY
    AltoPortret VI – Błażej Maliszewski
    AltoPortret VII – Wojciech Kołaczyk, Ewa Sarwińska-Kowalczyk
    AltoPortret VIII – Lech Bałaban, Krzysztof Sowiński
    AltoPortret IX – Ewa Guzowska, Maria Koszewska-Wajdzik
  • Szczegółowy plan dnia ZOBACZ

 
5 listopada 2023 | niedziela
  • 10.00 | PRZESŁUCHANIA KONKURSOWE
  • 19.00 | OGŁOSZENIE WYNIKÓW
  • Szczegółowy plan dnia ZOBACZ

 

 

AltoPortrety & Viola Meeting

I Ogólnopolski Konkurs Altówkowy im. Mieczysława Szaleskiego

dla uczniów szkół muzycznych II stopnia
oraz studentów i absolwentów polskich uczelni muzycznych

Łódź, 4-5 listopada 2023

 
I Ogólnopolski Konkurs Altówkowy im. Mieczysława Szaleskiego

 
Patron konkursu – Mieczysław Szaleski – był pierwszym profesorem klasy altówki w reaktywowanej po II wojnie światowej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (wcześniej Państwowe Konserwatorium Muzyczne, obecnie Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi) zaś jego pierwszym łódzkim wychowankiem i następcą, był profesor Zbigniew Frieman. I Ogólnopolski Konkurs Altówkowy im. Mieczysława Szaleskiego jest przeznaczony dla uczniów polskich szkół muzycznych II stopnia, studentów oraz absolwentów polskich uczelni muzycznych. W Jury konkursu zasiądą wybitni instrumentaliści – pedagodzy polskich akademii muzycznych.

Lista zakwalifikowanych uczestników

Harmonogram przesłuchań konkursowych

Wyniki konkursu

 
INFORMACJE O KONKURSIE

ORGANIZATORZY
  • Katedra instrumentów Smyczkowych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
  • Dyrektor Konkursu – dr hab. Dorota Stanisławska, prof. AM
ADRESACI
  • Uczniowie szkół muzycznych II stopnia
  • Studenci polskich uczelni muzycznych (studia I i II stopnia)
  • Absolwenci polskich uczelni muzycznych – bez górnej granicy wieku
REPERTUAR
  • GRUPA I
    Uczniowie szkół muzycznych drugiego stopnia, czas prezentacji do 20 minut
    • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
    • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
    • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
    Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
  • GRUPA II
    Studenci polskich uczelni muzycznych – studia pierwszego stopnia, czas prezentacji do 25 minut
    • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
    • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
    • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
    Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
  • GRUPA III
    Studenci polskich uczelni muzycznych – studia drugiego stopnia, czas prezentacji do 25 minut
    • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
    • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
    • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
    Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
  • GRUPA IV
    Grupa otwarta, przeznaczona dla absolwentów polskich uczelni muzycznych, bez górnej granicy wieku. Czas prezentacji do 25 minut
    • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
    • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
    • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
    Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
MIEJSCE I TERMIN

Przesłuchania konkursowe odbędą się w dniach 4-5 listopada 2023 roku w Sali 12 Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. Gdańskiej 32. Szczegółowy harmonogram przesłuchań zostanie ogłoszony uczestnikom nie później niż 31 października 2023 roku.
Konkurs jest otwarty dla publiczności.

ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia uczestnictwa w konkursie należy przesyłać droga elektroniczną w nieprzekraczalnym terminie do 20 października 2023 roku na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Do zgłoszenia należy dołączyć:
  • skan dowodu tożsamości, indeksu lub legitymacji szkolnej
  • krótką notę biograficzną do 1000 znaków ze spacjami
  • fotografię w wysokiej rozdzielczości w wersji elektronicznej do publikacji na stronie internetowej Uczelni
  • dowód wpłaty wpisowego w wysokości 100 PLN (słownie sto złotych) dokonanej na konto Akademii Muzycznej w Łodzi:
    Bank PEKAO SA II O/ Łódź, nr rachunku: PL 97 12403028 1111 0000 2822 1999
    W tytule przelewu należy wpisać: KONKURS ALTÓWKOWY, IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA

 
REGULAMIN KONKURSU I KARTA ZGŁOSZENIOWA

REGULAMIN
I Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. Mieczysława Szaleskiego
§ 1
  1. Organizatorem I Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. Mieczysława Szaleskiego jest Katedra Instrumentów Smyczkowych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
  2. Konkurs odbędzie się w dniach 4-5 listopada 2023 roku w Sali Kameralnej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
  3. Założeniem Konkursu jest propagowanie wykonawstwa kompozycji przeznaczonych na altówkę, ze szczególnym uwzględnieniem utworów opracowanych przez Mieczysława Szaleskiego, a także jemu dedykowanych.
  4. W Konkursie mogą brać udział uczniowie polskich szkół muzycznych II stopnia oraz studenci i absolwenci polskich uczelni muzycznych. Konkurs jest jednoetapowy, a przesłuchania otwarte dla publiczności.
§ 2
  1. Udział w konkursie należy zgłaszać na załączonym do niniejszego Regulaminu formularzu do dnia 20 października 2023 roku na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Do zgłoszenia należy dołączyć:
    • skan dowodu tożsamości, indeksu lub legitymacji szkolnej
    • krótką notę biograficzną do 1000 znaków ze spacjami
    • fotografię w wysokiej rozdzielczości w wersji elektronicznej do publikacji na stronie internetowej Uczelni
    • dowód wpłaty wpisowego w wysokości 100 PLN (słownie sto złotych) dokonanej na konto Akademii Muzycznej w Łodzi:
      Bank PEKAO SA II O/ Łódź, nr rachunku: PL 97 12403028 1111 0000 2822 1999
      W tytule przelewu należy wpisać: KONKURS ALTÓWKOWY, IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA
      Wszystkie dodatkowe opłaty bankowe pokrywa wpłacający. Wpłata ma charakter bezzwrotny, również w przypadku rezygnacji z udziału w Konkursie.
  3. Administratorem danych osobowych jest Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
  4. Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na utrwalenie ich prezentacji artystycznej oraz wizerunku w postaci dokumentacji fotograficznej, nagrań audiowizualnych oraz na korzystanie przez organizatorów z materiałów zarejestrowanych w trakcie trwania konkursu, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych; zgoda obejmuje wykorzystanie, utrwalenie, rozpowszechnianie i powielanie wizerunku uczestników, prawo do publicznego odtwarzania prezentacji artystycznej, prawo wprowadzania wizerunku do pamięci komputera, prawo do korzystania z wizerunku w celu promocji Konkursu oraz w celach informacyjnych związanych z Konkursem.
  5. O umieszczeniu na liście uczestników Konkursu kandydaci zostaną powiadomieni drogą mailową do dnia 25 października 2023 roku.
§ 3
  1. Uczestnicy Konkursu zobowiązani są do zgłoszenia się w Biurze Konkursu mieszczącym się w budynku ROKEiDM przy al. 1 Maja 4 w dniu prezentacji konkursowej, najpóźniej na dwie godziny przed występem.
  2. Szczegółowy harmonogram Konkursu, w tym także kolejność prezentacji zostanie ogłoszony uczestnikom do dnia 31 października 2023 roku.
  3. Wszystkie przesłuchania konkursowe odbywać się będą w Sali Kameralnej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi przy ul. 1 Maja 4 w Łodzi.
  4. W przypadkach uzasadnionych względami organizacyjnymi Jury, za zgodą zainteresowanych uczestników, ma prawo zmienić kolejność prezentacji konkursowych.
  5. W Konkursie mogą wziąć udział altowioliści, którzy uczą się u członków Jury. Juror nie ocenia występu swojego ucznia.
§ 4
  1. Skład Jury Konkursu powołuje Katedra Instrumentów Smyczkowych. Zostanie on podany do wiadomości publicznej przed rozpoczęciem Konkursu, nie później niż 3 listopada 2023 roku.
  2. Jury składać się będzie z przedstawicieli polskich uczelni muzycznych.
  3. Jury będzie pracować w oparciu o zatwierdzony na pierwszym posiedzeniu Regulamin Pracy Jury.
  4. Wszystkie decyzję Jury są nieodwołalne.
§ 5
  1. Program Konkursu:
    • GRUPA I
      Uczniowie szkół muzycznych drugiego stopnia, czas prezentacji do 20 minut
      • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
      • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
      • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
      Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
    • GRUPA II
      Studenci polskich uczelni muzycznych – studia pierwszego stopnia, czas prezentacji do 25 minut
      • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
      • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
      • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
      Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
    • GRUPA III
      Studenci polskich uczelni muzycznych – studia drugiego stopnia, czas prezentacji do 25 minut
      • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
      • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
      • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
      Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
    • GRUPA IV
      Grupa otwarta, przeznaczona dla absolwentów polskich uczelni muzycznych, bez górnej granicy wieku. Czas prezentacji do 25 minut
      • Dowolna etiuda lub kaprys na altówkę solo
      • Część 1. lub 2. i 3. koncertu lub sonaty na altówkę i fortepian
      • Kompozycja w opracowaniu Mieczysława Szaleskiego lub jemu dedykowana
      Dopuszcza się wykonanie programu z nut.
  2. Organizatorzy konkursu nie zapewniają udziału pianistów.
§ 6
  1. Nagrody i wyróżnienia:
    • Jury ma prawo do dowolnego podziału miejsc i nagród.
    • Jury może przyznać wyróżnienie w każdej grupie.
    • Jury może przyznać nagrodę specjalną.
    • Wysokość nagród finansowych oraz informacja o pozostałych nagrodach zostanie podana w późniejszym terminie na stronie www Akademii Muzycznej w Łodzi.
  2. Laureaci nagród są zobowiązani do nieodpłatnego udziału w koncercie laureatów.
  3. Organizator nie pokrywa kosztów podróży ani pobytu uczestników, ich pedagogów i opiekunów oraz pianistów w Łodzi.
  4. Ewentualne wątpliwości i kwestie sporne będą rozstrzygane w oparciu o niniejszy regulamin.

 

PLIKI DO POBRANIA

REGULAMIN KONKURSU pobierz

KARTA ZGŁOSZENIOWA pobierz

KARTA ZGŁOSZENIOWA pobierz

 

I Ogólnopolski Konkurs Altówkowy im. Mieczysława Szaleskiego

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7