Senat oraz Rada Uczelni pozytywnie zaopiniowały Strategię rozwoju Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na lata 2024-2028. Mam nadzieję, że dokumenty przyczynią się do dalszego rozwoju naszej Uczelni, wzmocnienia potencjału dydaktycznego, artystycznego i naukowego oraz współpracy międzynarodowej.
prof. dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz
Rektor Akademii Muzycznej w Łodzi
Misja, wizja i strategia rozwoju
Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na lata 2024-2028 POBIERZ
uprzejmie prosimy o składanie zamówień do 12 grudnia 2024 roku.
Zamówienia złożone po tym terminie zostaną zrealizowane po 6 stycznia 2025 roku.
Dział otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00 (ul. Gdańska 32, pokój 84).
tel. 42 66 21 628
tel. kom. 607 104 545
W sprawach wydawniczych proszę o kontakt mailowy z p. Magdaleną Mikinko:
Publikacje można zakupić w siedzibie uczelni w godz. 9.00–14.00:
Istnieje możliwość zakupienia uszkodzonych egzemplarzy książek w cenie 10 zł. Dotyczy to następujących wydawnictw:
Cena 20 zł
Cena 3,50 zł
Cena 1,50 zł
{gallery}dlugopisy-olowki{/gallery}
Dystrybucja egzemplarzy bezpłatnych książki POBIERZ
Dystrybucja egzemplarzy bezpłatnych płyty POBIERZ
Formularz zgłoszeniowy publikacji – książka POBIERZ
Formularz zgłoszeniowy publikacji – płyta POBIERZ
Formularz zgłoszeniowy publikacji – nuty POBIERZ
Recenzja wydawnicza książki autorskiej lub artykułu w pracy zbiorowej
przeznaczonych do publikacji przez Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi
POBIERZ
Porozumienie w sprawie wydania książki POBIERZ
Porozumienie w sprawie wydania płyty CD POBIERZ
Porozumienie w sprawie wydania płyty w streamingu POBIERZ
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na publikację wizerunku POBIERZ
Szczegóły
Informacja o finansowaniu projektów ze środków
Wydawnictwa Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
POBIERZ
Czasopismo naukowe, powstałe w wyniku przekształcenia cyklicznie ukazującej się od 2010 roku serii monografii o tym samym tytule, funkcjonowało w latach 2014-2020. Jako półrocznik, „Konteksty Kształcenia Muzycznego” ukazywały się dwa razy w roku, wiosną i jesienią, w wersji elektronicznej. Radę Naukową czasopisma tworzyli uczeni z renomowanych ośrodków akademickich w Polsce, a także z Czech, Łotwy oraz Słowacji.
Treści na łamach „Kontekstów Kształcenia Muzycznego” selekcjonowane były przy zastosowaniu procedury „double-blind peer review” i publikowane w układzie stałych działów merytorycznych: rozprawy i artykuły naukowe, recenzje i sprawozdania oraz forum młodych. Wśród zasobów czasopisma można odnaleźć teksty o charakterze krótkich rozpraw naukowych oraz informacje o badaniach prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych w kraju i za granicą. Opublikowane artykuły zawierają wnioski z badań własnych związanych z szeroko rozumianym kształceniem muzycznym z uwzględnieniem jego głównych problemów i perspektyw rozwoju, a także z możliwościami wynikającymi z istniejącej wiedzy na temat zdolności i twórczości oraz miejsca muzyki w procesach uczenia się i kształtowania osobowości. Na uwagę zasługuje także prezentacja i wymiana doświadczeń w zakresie realizowanych przez autorów metodyczno-praktycznych rozwiązań i innowacji w kształceniu muzycznym.
W 2020 roku, po opublikowaniu łącznie 11 numerów, czasopismo zakończyło działalność. Numery archiwalne dostępne są na stronie internetowej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w zakładce „Konteksty Kształcenia Muzycznego”.
Od Redakcji (s. 5)
POBIERZ
Note from the Editor (s. 7)
POBIERZ
Agata Górska-Kołodziejska
Rola transkrypcji w procesie dydaktycznym na przykładzie dzieł kameralnych
przeznaczonych na fortepian na cztery ręce lub dwa fortepiany (s. 11)POBIERZ
Maria Chełkowska-Zacharewicz
Jakim muzykiem chcesz być? Model elastyczności psychologicznej
w służbie muzykom – wprowadzenie (s. 43)POBIERZ
Anetta Pasternak, Anna Januszewska
Znaczenie solfeżu Emila Jaques- Dalcroze’a w rozwoju muzykalności
oraz zdolności twórczych uczniów klas I-III szkoły muzycznej I stopnia
w świetle badań własnych (s. 57)POBIERZ
Jarosław Domagała
Statystyka szkolnictwa muzycznego w Polsce w okresie międzywojennym (s. 79)POBIERZ
Danuta Pietraszewska
„Śpiew” w szkole powszechnej dwudziestolecia międzywojennego
w kontekście założeń wychowawczo-ideowych państwa – analiza źródeł (s. 125)POBIERZ
Anna Pawelec
Zespół „szyty na miarę” – szkic o muzykowaniu zespołowym w szkole I stopnia (s. 143)POBIERZ
Adam Porębski
Nauka kompozycji w szkole muzycznej na przykładzie działalności
Szkolnego Koła Twórczości Kompozytorskiej SzKoT w OSM I i II st. im. K. Szymanowskiego
we Wrocławiu (s. 155)POBIERZ
Agnieszka Łuczyńska
Zajęcia grupowe a kształtowanie indywidualności
studentów specjalności choreografia i musical (s. 167)POBIERZ
Wiktoria Kuncewicz
Recenzja książki „Emisja głosu w przestrzeni edukacyjnej, artystycznej i terapeutycznej”,
redakcja naukowa Lidia Kataryńczuk-Mania, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii
Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2020, s. 324, ISBN: 978-83-945714-5-0 (s. 181)POBIERZ
Od Redakcji (s. 5)
POBIERZ
Note from the Editor (s. 7)
POBIERZ
Jarosław Domagała
Janusz Miketta - organizator i reformator szkolnictwa muzycznego w Polsce (s. 11)POBIERZ
Krystyna Juszyńska
Walory dydaktyczne utworów fortepianowych dla dzieci Miłosza Magina (1929-1999) (s. 27)POBIERZ
Aleksandra Zeman
Komunikacja między wykonawcą a słuchaczem podczas koncertu chóralnego (s. 45)POBIERZ
Milena Wiśniewska
Edukacja muzyczna osób niewidomych – uwarunkowania i sugestie metodyczne (s. 57)POBIERZ
Magdalena Micherda
Upowszechnianie kultury muzycznej przez działalność pozalekcyjną
polskich szkół na Zaolziu w 2019 roku – z badań prasy zaolziańskiej (s. 73)POBIERZ
Joanna Jemielnik
Dialog czy kompromis – w poszukiwaniu nowych relacji pedagogicznych
w edukacji muzycznej (s. 85)POBIERZ
Paulina Lubecka-Stawowska
Narcyzm u muzyków. Poziom narcyzmu u studentów Akademii Muzycznej w Łodzi
na Wydziale Instrumentalnym i Wokalno-Aktorskim (s. 105)POBIERZ
Elżbieta Hoffman
Nauka umiejętności odczytania kodu zapisu muzycznego – podstawowym obowiązkiem
nauczyciela instrumentalisty (s. 123)POBIERZ
Ewa Kochanowska
Sprawozdanie z V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu
„Kultura-Muzyka-Edukacja” (s. 141)POBIERZ
Mirosław Grusiewicz
Sprawozdanie z VI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu
„Konteksty kształcenia muzycznego” (s. 143)POBIERZ
Od Redakcji (s. 5)
POBIERZ
Note from the Editor
POBIERZ
Ewa Wojtyga
Proces powstawania interpretacji ruchowych utworów muzycznych (s. 11)POBIERZ
Agnieszka Kościelak-Nadolska
Problematyka pamięci mięśniowej w kontekście przygotowania utworu muzycznego (s. 19)POBIERZ
Marta Włodarczyk
Psychologiczne aspekty pamięci i pamięci muzycznej (s. 35)POBIERZ
Aleksandra Orczykowska
Ewolucja rozmieszczenia scenicznego orkiestry symfonicznej (s. 49)POBIERZ
Bogusława Opolska-Targosz
Na granicy tańca i kreacji ruchowej utworu muzycznego (s. 71)POBIERZ
Rafał Sowik, Kamil Laszuk, Ida Laszuk, Jakub Kozik
Musicon – narzędzie rozwijające aktywność muzyczną dzieci (s. 75)POBIERZ
Dawid Ber
Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiej Konferencji Harmonicznej
(ZSM im. S. Moniuszki w Łodzi) (s. 89)POBIERZ
Beata Stróżyńska
Sprawozdanie z III Muzycznego Forum Młodych Artystów i Naukowców w Łodzi (s. 91)POBIERZ
Dawid Ber
Sprawozdanie z IV Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej
„Konteksty Sztuki Dyrygenckiej” (s. 95)POBIERZ
Dawid Ber
Sprawozdanie z I Międzynarodowego Konkursu Chóralnego „Fala dźwięku” (s. 97)POBIERZ
Dawid Ber
Sprawozdanie z I Łódzkiego Forum Naukowego z okazji Światowego Dnia Głosu (s. 101)POBIERZ
Od Redakcji (s. 5)
POBIERZ
Note from the Editor (s. 7)
POBIERZ
Stella Kaczmarek
Przyszłość kultury i edukacji kulturalnej w Polsce (s. 11)POBIERZ
Dominika Lenska
Różnorodność form ludowego dziecięcego śpiewu i zabaw ludowych (s. 29)POBIERZ
Barbara Dominiak
Realizacja zadania jako sposób pracy nad interpretacją ruchową dzieła muzycznego (s. 45)POBIERZ
Joanna Buczyńska, Barbara Dutkiewicz
Elementy „plastique animée” stosowane w czasie zajęć rytmiki
w pracy z dziećmi przedszkolnymi w świetle współczesnych koncepcji
myślenia twórczego (s. 59)POBIERZ
Anetta Pasternak
W labiryncie interpretacji – „plastique animée” w kontekście dzieła otwartego (s. 75)POBIERZ
Anetta Pasternak, Agata Trzepierczyńska
O dezintegracji metody Emila Jaques-Dalcroze’a w polskim systemie
kształcenia muzycznego. Refleksje na temat roli solfeżu Dalcroze’owskiego
w szkole muzycznej I stopnia (s. 85)POBIERZ
Martyna Romanowicz
Ku zachowaniu higieny psychicznej artysty. Praktyczne wskazówki (s. 97)POBIERZ
Ewa Kumik
Sprawozdanie z V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu
„Konteksty kształcenia muzycznego” (s. 109)POBIERZ
Klaudia Kukiełczyńska-Krawczyk
Sprawozdanie z VI Międzynarodowej Konferencji Studentów Muzykoterapii
we Wrocławiu (s. 111)POBIERZ
Beata Stróżyńska
Sprawozdanie z II Muzycznego Forum Młodych Naukowców i Artystów
w Łodzi (s. 117)POBIERZ
Od Redakcji (s. 5)
POBIERZ
Note from the Editor (s. 7)
POBIERZ
Krystyna Ferenz
Edukacja artystyczna jako budowanie kompetencji odbiorcy.
Podejścia metodologiczne badań (s. 11)POBIERZ
Marek Nahajowski
Johann Joachim Quantz jako pedagog. Wizja kształcenia instrumentalisty
w połowie XVIII wieku (s. 27)POBIERZ
Agata Jarecka
Przygotowanie utworu muzycznego do publicznej prezentacji
z perspektywy wykonawcy i pedagoga (s. 43)POBIERZ
Małgorzata Suświłło
Zaangażowanie w muzykę jako determinanta rozwoju muzykalności dziecka (s. 57))POBIERZ
Joanna Glenc
Śpiew chóralny w szkolnictwie ogólnokształcącym jako czynna forma
uprawiania muzyki i sposób jej upowszechnienia (s. 73)POBIERZ
Natalie Moreno-Kamińska
Muzyka a zabawa – edukacja muzyczna w społeczeństwie ponowoczesnym (s. 85)POBIERZ
Milena Wiśniewska
Słuch osób niewidomych – przegląd badań (s. 97)POBIERZ
Od Redakcji (s. 5)
POBIERZ
Notes from the Editor (s. 7)
POBIERZ
Krzysztof Grzeszczak
Działalność artystyczna Profesora Zygmunta Gzelli (s. 11)POBIERZ
Barbara Sobolczyk
Profesor Zygmunt Gzella – Kierownik Katedry Wychowania Muzycznego
w latach 1976–1999 (s. 17)POBIERZ
Jakub Chrenowicz
Walerian Bierdiajew, dyrektor Państwowej Opery im. S. Moniuszki w Poznaniu
i profesor Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Poznaniu (s. 29)POBIERZ
Krystyna Juszyńska
Osiągnięcia dyrygenckie Witolda Rowickiego w Polsce i na świecie (s. 37)POBIERZ
Barbara Halec
Profesor Jan Szyrocki – pionier chóralistyki Pomorza Zachodniego (s. 57)POBIERZ
Michał Sławecki
Konteksty kreacji dzieła artystycznego z gatunku monodii liturgicznej (s. 71)POBIERZ
Maryia Yanushkevich
Przygotowawcza praca nad utworem jako forma rozwoju
twórczej samodzielności studenta (s. 81)POBIERZ
Joanna Piech-Sławecka
Korzyści pracy nad improwizacją w chórze dla rozwoju kompetencji scenicznych (s. 89)POBIERZ
Marianna Majchrzak
Dyrygent – artysta i osoba w kontekście „Listu do artystów” Jana Pawła II (s. 103)POBIERZ
Rafał Sowik
Wybrane podręczniki do edukacji muzycznej w klasach I–III
na tle reform oświatowych w latach 1997–2011 (s. 113)POBIERZ
Ewa Wilczyńska
Recenzja książki: „Kształcenie słuchu. Historia – teoria – praktyka.
Działalność Międzyuczelnianej Katedry Kształcenia Słuchu w latach 1995–2012” (s. 125)POBIERZ
Magdalena Włodarczyk
Sprawozdanie z Konkursu Solfeżowego „Poznajemy muzykę Aleksandra Tansmana” (s. 129)POBIERZ
Katarzyna Broj
Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiej Konferencji Metodycznej dla nauczycieli
przedmiotów ogólnomuzycznych i rytmiki (s. 133)POBIERZ
Anna Suska
Sprawozdanie z warsztatów muzycznych prowadzonych z młodzieżą niedowidzącą (s. 141)POBIERZ
Dawid Ber
Sprawozdanie z III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej
„Konteksty Sztuki Dyrygenckiej” (s. 145)POBIERZ
Dawid Ber
Sprawozdanie z VI Konferencji Harmonicznej (ZSM im. S. Moniuszki w Łodzi) (s. 147)POBIERZ
Ewa Kumik
Sprawozdanie z Muzycznego Forum Młodych Naukowców i Artystów (s. 149)POBIERZ