NOWE PRYZMATY. 40-lecie Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej w Łodzi
Pracownicy, współpracownicy, studenci i goście Katedry Instrumentów Dętych
Ars Sonora | ARSO-CD-220
Łódź, 2022
cena: 30 zł
Nagrania zrealizowano w Sali Balowej Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi, w czasie koncertów Międzynarodowego Kongresu Instrumentów Dętych NOWE PRYZMATY w ramach obchodów 40-lecia Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Zadanie „Międzynarodowy Kongres Instrumentów Dętych NOWE PRYZMATY” jest realizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi.
Wydawca – Fundacja „Muzyka do Potęgi”
Z książeczki płytowej:
Kompozycje powstałe w naszym stuleciu stały się przedmiotem uwagi członków Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, czego dowodem jest prezentacja podczas Kongresu sześciu prawykonań, w tym pięciu interpretacji artystów-pedagogów z tejże Katedry. Idee wyrażone poprzez te utwory oraz zauważalne w nich koncepcje formalne determinują wiele zagadnień badawczych, wynikających z wcześniejszej analizy przedstawionego materiału twórczego. Charakter tych dzieł inspiruje artystów do indywidualnych odkryć i kreowania nowych, własnych interpretacji z wykorzystaniem możliwości technicznych, estetyki brzmieniowej i ekspresji swojej osobowości. Ważnym elementem rejestracji prezentowanych dzieł był kontakt muzyków z publicznością, która uległa swoistej hipnozie, urzeczona pięknem muzyki połączona z artystami wspólną emocją. Wierzę, że zaproponowany nowy materiał muzyczny pomoże Państwu lepiej zrozumieć złożoność problematyki wykonawczej instrumentów dętych, pozwoli głębiej doświadczyć muzyki w wielu jej wymiarach, a także otworzyć się na nowe doświadczenia, które oferuje sztuka i kultura.
dr hab. Ewelina Zawiślak, prof. AM
Kierownik Katedry Instrumentów Dętych
Zawartość wydawnictwa
- Krzysztof Grzeszczak – Aria na flet altowy i klawesyn
Ewelina Zawiślak – flet altowy, Ewa Rzetecka-Niewiadomska – klawesyn - Krzysztof Grzeszczak – Impresja na klarnet i fortepian
Mariusz Barszcz – klarnet, Piotr Saciuk – fortepian - Jan Pawlak – Far Beyond na flügelhorn i wibrafon
Konrad Boniński – flügelhorn, Jan Pawlak – wibrafon - Sławomir Cichor – Slavish Tales na flügelhorn solo
Sławomir Cichor – trąbka - Antoni Stolpe – Nokturn na flügelhorn i fortepian (opr. Mirosław Gąsieniec)
Igor Cecocho – trąbka, Piotr Cłapiński – fortepian - Maciej Kabza – Quasi Toccata na tubę solo
Michał Walczak – tuba - Charles-Marie Widor – Introduction et Rondo op. 72 na klarnet i fortepian
Julian Paprocki – klarnet basowy, Agnieszka Sucheniak-Wójcicka – fortepian - Tsutomu Narita – Place where wind blows op. 24b na saksofon altowy i fortepian
Łukasz Wójcicki – saksofon altowy, Agnieszka Sucheniak-Wójcicka – fortepian - Béla Kovács – Sholem-alekhem, rov Feidman! na klarnet i akordeon
Robert Stefański – klarnet, Leszek Kołodziejski – akordeon - Russell Peterson – Trio #2 na flet, saksofon altowy i fortepian
I. Slowly, Rubato, Allegro | II. Moderato
Ewelina Zawiślak – flet, Paweł Gusnar – saksofon, Agnieszka Przybylska – fortepian - Henri Tomasi – Etre Ou Ne Pas Etre (Być albo nie być) na kwartet puzonowy
Dariusz Sprawka – puzon basowy (partia solowa)
Michał Mazurkiewicz – puzon tenorowy, Robert Żelazko – puzon tenorowy, Maciej Łakomy – puzon basowy - Antonín Dvořák – Serenade d-moll na zespół kameralny
II. Minuetto
Agata Piotrowska-Bartoszek – obój, Natalia Kok – obój, Roman Pryliński – klarnet, Mariusz Barszcz – klarnet, Michał Owczarek – fagot, Anna Szwedzka – fagot, Dorota Cegielska – kontrafagot, Wiktoria Krawczyk – róg, Jakub Zygmunt – róg, Katarzyna Karpińska – róg, Konrad Bukowian – wiolonczela, Grzegorz Wieczorek – kontrabas
Krzysztof Kamiński – dyrygent