6. Konferencja naukowo-artystyczna MUZYKA–MEDIA– MARKETING
20-21 marca 2024, środa – czwartek
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32 oraz ONLINE
wstęp wolny
Koło Naukowe Dziennikarstwa i Krytyki Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi zaprasza do uczestnictwa w 6. Konferencji naukowo-artystycznej „Muzyka – Media – Marketing”, która odbędzie się w formule hybrydowej (online i stacjonarnie) w dniach 20‑21 marca 2024 roku.
W czasie pierwszego dnia Konferencji słuchacze będą mogli wziąć udział w prelekcjach, dyskusjach oraz warsztatach prowadzonych przez specjalistki i specjalistów w dziedzinie mediów i marketingu muzycznego. Do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy dziennikarzy, krytyków muzycznych, producentów i pisarzy. Podobnie jak w czasie zeszłorocznej edycji drugi dzień poświęcimy prezentacji efektów badań oraz prac studentów i doktorantów. Nasz pomysł kierujemy do młodych badaczy, którzy w formie referatu chcą podzielić się swoimi refleksjami na tematy związane z krytyką sztuki, organizacją wydarzeń kulturalnych czy promocją muzyki. Wszystkie osoby zainteresowane tematyką Konferencji zapraszamy również do przysłuchiwania się wykładom w formie online lub stacjonarnie, w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi.
HARMONOGRAM KONFERENCJI
20 marca 2024, środa
21 marca 2024, czwartek
Kontrapunktem dla dwóch dni wypełnionych prelekcjami i dyskusjami będzie koncert zespołu Kosmos. Młody (ale już ceniony w środowisku!) jazzowy skład wystąpi w środę 20 marca 2024 roku o godz. 18.15 w Sali Kameralnej Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. 1 Maja 4.
KONCERT ZESPOŁU KOSMOS
w ramach 6. Konferencji naukowo-artystycznej „Muzyka-Media-Marketing"
WAŻNE INFORMACJE
- Opieka merytoryczna – dr Małgorzata Sułek
- Opieka organizacyjna – Alicja Janowska, Magdalena Juroszek, Julia Miniak, Konstanty Kosiński
- Konferencja odbędzie się w formie hybrydowej. Bierne uczestnictwo możliwe jest w formie stacjonarnej lub online (link zostanie opublikowany na kilka dni przed wydarzeniem na stronie internetowej Uczelni i w wydarzeniu na Facebooku)
- Wystąpienia studentów i doktorantów w ramach drugiego dnia Konferencji mogą być wygłaszane wyłącznie stacjonarnie, z Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi.
- Zgłoszenie wraz z abstraktem należy przysłać drogą mailową na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 25 lutego 2024 roku. - Czas trwania wystąpienia studentów i doktorantów to 20 minut.
- Językiem konferencji jest język polski.
- Bierne i czynne uczestnictwo w Konferencji jest darmowe.
REGULAMIN KONFERENCJI
OPEN CALL
Czynne uczestnictwo w wydarzeniu należy zgłosić drogą mailową (
Prelegenci, którzy zaprezentują swoje referaty drugiego dnia Konferencji (czwartek 21 marca 2024), zobowiązani są do wygłoszenia ich stacjonarnie w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. Gdańskiej 32.
Czekamy na zgłoszenia i liczymy na spotkanie w Łodzi!
Więcej o działalności Koła Naukowego Dziennikarstwa i Krytyki Muzycznej



Wybitny polski oboista, pedagog i dyrygent. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi, w klasie oboju Antoniego Olejnika, którą ukończył z wyróżnieniem w 1963 roku. W 1959 roku rozpoczął pracę w Orkiestrze Państwowej Filharmonii w Łodzi. W kolejnych latach grał w Orkiestrze Opery Łódzkiej, Orkiestrze Filharmonii Narodowej i w latach 1965-1992 ponownie w Orkiestrze Filharmonii Łódzkiej, pełniąc funkcję pierwszego oboisty. Współpracował również z Orkiestrą Łódzkiej Rozgłośni Polskiego Radia, orkiestrami Filharmonii Poznańskiej, Częstochowskiej, Orkiestrą Symfoniczną w Bautzen, Orkiestrą Kameralną Karola Teutscha w Warszawie oraz łódzką orkiestrą kameralną „Pro Musica”, wykonując z tymi zespołami koncerty obojowe z różnych epok. W swoim dorobku artystycznym miał także liczne recitale, nagrania dokonane dla rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych oraz wytwórni filmowych. Był współzałożycielem Kwintetu Dętego Filharmonii Łódzkiej z którym występował przez 20 lat. Współpracował także z zespołem instrumentów dawnych „Fistulatores et Tubicinatores Varsovienses” i innymi ansamblami. W 1978 roku utworzył Orkiestrę Kameralną Filharmonii Łódzkiej, przekształconą następnie w „Rubinstein Sinfonietta”, z którą – jako jej kierownik artystyczny i dyrygent – odbył szereg zagranicznych tournee zagranicznych. Pracę pedagogiczną rozpoczął w 1960 roku jako nauczyciel gry na oboju w łódzkich szkołach muzycznych. Od 1970 roku pracował Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi, która w 1981 roku została przekształcona w Akademię Muzyczną. Wychował wielu znakomitych oboistów. Liczne grono jego wychowanków zostało laureatami krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali. Od 1981 roku przez 25 lat pełnił funkcję Kierownika Katedry Instrumentów Dętych i Perkusyjnych. Wielokrotnie zapraszano prof. Ciepłuchę do jury krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych. Prowadził zajęcia z zespołami kameralnymi podczas letnich kursów muzycznych w Bayreuth, Miętnem, Dusznikach i Olsztynie. W 1996 i 1999 zorganizował Ogólnopolskie Konkursy Oboistów i Fagocistów w Sieradzu. Z jego inicjatywy i pod jego kierownictwem odbyły się w Łodzi dwie edycje Międzynarodowego Akademickiego Konkursu Oboistów i Fagocistów – w 2002 i 2005 roku. Był też twórcą i kierownikiem ogólnopolskich kursów dla nauczycieli. Przez wiele lat był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków. Za swą wszechstronną działalność został odznaczony Złotą Odznaką SPAM, Honorową Odznaką Miasta Łodzi, Srebrnym i Złotym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Stowarzyszenie Promocji Inicjatyw Artystycznych OPERATIVA
Koło Naukowe Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki