6-8 grudnia 2024
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
HARMONOGRAM
6 grudnia 2024 | PIĄTEK
- 10:30
Otwarcie Konferencji
Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Anna Liszewska, prof. AM - 11:00-13:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32- Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Promotor: dr hab. Agnieszka Draus, prof. AMKP
Karnawał postaci w opéra-bouffe. O Cyckach Tyrezjasza Francisa Poulenca i Bezdomnej jaskółce Szymona Laksa - Karolina Wahl, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. AMP dr hab. Mikołaj Rykowski
Koncepcja formy etiudy w twórczości fortepianowej Marii Szymanowskiej oraz Fryderyka Chopina – podobieństwa i różnice - Szymon Nehring, Szkoła Doktorska, V rok, specjalność instrumentalistyka – fortepian
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: Prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
Herman Nehring, Józef Hofmann, Ignacy Friedman - polscy pianiści-wirtuozi. Powiązania, konteksty, inspiracje - Mikołaj Durka, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab Monika Karwaszewska
O wpływie materiału na brzmienie instrumentów dętych
- Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
- 13:00-14:30
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność kompozycja
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Promotor: ad. dr hab. Aldona Nawrocka-Woźniak
Immersja jako strategia kompozytorska w twórczości multimedialnej i elektroakustycznej - Szymon Wieczorkiewicz, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność jazz i muzyka estradowa - gitara basowa
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. dr hab Wojciech Kazimierz Olszewski
Synteza apokrewnych wskazań metodycznych jako podstawa rozwoju nowatorskich technik wykonawczych na gitarze basowej bezprogowej w muzyce jazzowej XX i XXI wieku - Tomasz Herisz, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – perkusja
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk
Taśma, a live electronics – gdzie leży granica? Na przykładzie utworu Kierana Brunta pt. Cold Tingle of Infinity
- Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność kompozycja
- 14:30-15:30
przerwa obiadowa - 15:30-18:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność kompozycja
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Olczak
Dlaczego mikrotonowość - Anna Dańda, Szkoła Doktorska, IV rok, specjalność rytmika
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP
Promotor pomocniczy: dr Julia Kosk-Wojciechowska
III Symfonia Janusza Orlika jako przykład solowej ruchowej interpretacji utworu muzycznego - Karolina Kapela, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność budowa instrumentów muzycznych
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
Klawikord wiązany Johanna Christopha Maijwaldta (Pobiedna 1728 r., nr inw. MNP I 47) - Mateusz Pieróg, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność teoria muzyki
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. AMP dr hab. Monika Kędziora
Znaczenie mediów w życiu i twórczości Tadeusza Szeligowskiego
- Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność kompozycja
- 19:00
KONCERT I
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU
7 grudnia 2024 | SOBOTA
- 9:00-12:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność jazz i muzyka estradowa – fortepian
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Leszek Kułakowski
Otwarta improwizacja jako sposób na kreowanie wyrazu artystycznego - Mikołaj Sarad, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność instrumentalistyka – saksofon
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: dr. hab. Włodzimierz Spodymek, prof. AMFN
Nowe ujęcie etiudy saksofonowej w twórczości Christiana Lauby - Justyna Wróblewska, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – klawesyn
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
Klawesynowe transkrypcje Thomasa Billingtona – w poszukiwaniu orkiestrowego brzmienia w fakturze klawiszowej - Stanisław Stanicki, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – wiolonczela historyczna
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: prof. AMP dr hab. Jarosław Thiel
Tempo rubato. Sekrety zapisu tekstu muzycznego - Julia Malik, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
Analiza zagadnień wykonawczych na przykładzie cyklu pieśni op.13 Karola Szymanowskiego do poezji ekspresjonistycznych poetów niemieckich w zestawieniu z wybranymi pieśniami Wagnera (Der Engel/Wesendonck Lieder WWV91), Regera (Maria Wiegenlied op. 76 nr 2) i Straussa (Die Nacht op.10 nr 3) - Jakub Borowczyk, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
Problematyka adaptacji pieśni na głos kontratenorowy, na przykładzie wybranych utworów Michaela Nymana i Philipa Glassa - Łukasz Kurzawski, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność reżyseria dźwięku
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Promotor: prof. dr hab. Barbara Okoń-Makowska
Optymalizacja sposobu realizacji nagrań muzycznych i technik mikrofonowych pod kątem rozszerzenia stereofonii do systemów 3D.
- Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność jazz i muzyka estradowa – fortepian
- 12:30
KONCERT II
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU
- 14:00-15:00
przerwa obiadowa - 16:00-19:00
Zebranie Dyrektorów Szkół Doktorskich
Sala Konferencyjna, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4- dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi - dr hab. Elżbieta Szczurko, prof. AM
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy - prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku - prof. dr hab. Marek Stefański
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie - prof. dr hab. Warcisław Kunc
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu - dr hab. Jarosław Wróblewski, prof. UMFC
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie - dr hab. Tomasz Kienik, prof. AMKL
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
z udziałem
- JM Rektor prof. dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
oraz gośćmi specjalnymi
- prof. dr hab. Grzegorz Biegas
Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, członek KEN przy MNiSW - prof. dr hab. Urszula Kryger
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, członek RDN - dr Artur Żuchowski
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, członek RMN przy MNiSW
- dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
- 19:00
KONCERT III
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32PROGRAM KONCERTU
8 grudnia 2024 | NIEDZIELA
- 10:00-11:45
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – organy
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
Promotor: prof. dr hab. Dariusz Bąkowski-Kois
Dodekatonia w twórczości Hermanna Schroedera - Maciej Kończak, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność instrumentalistyka – lutnia
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: dr hab. Henryk Kasperczak
Strój instrumentów szarpanych z rodziny lutni oparty o cechy wspólne dla Accords nouveaux wariantu piątego i Nouvel accord ordinaire - Jan Staruch, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – skrzypce
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Promotor: dr hab. Karol Kisiel, prof. UWM
Wpływ ćwiczeń fizycznych na swobodę ruchową w grze na instrumencie oraz redukcję napięć związanych z intensywną eksploatacją mięśni
- Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – organy
- 11:45
przerwa – bufet kawowy - 12:00-15:00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – fortepian
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Promotor: dr hab. Małgorzata Sajna-Mataczyńska
Wpływ ćwiczeń plyometrycznych na wybrane aspekty gry na fortepianie - Maria Kożewnikow, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Promotor: prof. dr hab. Robert Cieśla
O kształceniu wokalisty-aktora według K.S. Stanisławskiego - Paweł Popko, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – kameralistyka fortepianowa
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
Promotor: dr hab. Robert Morawski, prof. UMFC
Problematyka artystycznej interpretacji muzyki współczesnej na przykładzie wybranych dzieł kameralnych na fortepian, klarnet i wiolonczelę Pawła Mykietyna, Marcela Chyrzyńskiego, Pawła Szymańskiego - Julian Paprocki, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – klarnet
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
Promotor: dr hab. Mariusz Barszcz
Relacja i zależność. Muzyka multimedialna w dobie cyfrowego panoptykonu - Tomasz Raff, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Promotor: prof. dr hab. Ewa Marciniec
Z liryki Afanasija Feta op. 134 – ostatni cykl pieśni Mieczysława Weinberga. Perspektywa wykonawcza, konteksty, okoliczności powstania, wykonywania i nagrania cyklu
- Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – fortepian
- 15:00
przerwa obiadowa - 17:00
KONCERT IV
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej, XIII edycji Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych, która odbędzie się w dniach 6‑8 grudnia 2024 roku w siedzibie łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy biorący aktywny udział w konferencji będą mogli zaprezentować swoje badania i dokonania zarówno w formie referatu, jak i występu artystycznego na jednym z czterech, zaplanowanych koncertów.
Na zgłoszenia online czekamy do 31 października 2024 roku.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Zakwaterowanie, utrzymanie oraz koszty przejazdu pokrywają uczestnicy OKDUM.
Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego
PATRONAT HONOROWY
PATRONAT MEDIALNY