REALIZACJA DŹWIĘKU
studia stacjonarne I i II stopnia
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Instytut Mediów i Produkcji Muzycznej
Chcesz nagrywać muzykę klasyczną lub rozrywkową i nagłaśniać koncerty, muzyka to Twoja pasja i w dodatku masz bardzo dobry słuch – specjalność realizacja dźwięku jest stworzona właśnie dla Ciebie!
W czasie studiów nauczysz się montażu nagrań, miksowania i masteringu, realizacji spektakli muzycznych, poznasz podstawy operowania dźwiękiem na planie filmowym i emisji na żywo. Profesjonalne wykształcenie zapewnia wyspecjalizowana kadra naukowo-dydaktyczna, w tym uznani na rynku muzycznym specjaliści, którzy mają na koncie setki zrealizowanych projektów w tej dziedzinie.
Uczelnia dysponuje świetnym zapleczem technicznym (sale koncertowe i studia nagraniowe) oraz nowoczesnym sprzętem (najwyższej klasy mikrofony, miksery, oprogramowanie). W oparciu o tę infrastrukturę można zdobywać doświadczenie praktyczne w ramach wielu projektów koncertowych i spektakli muzycznych organizowanych przez Akademię.
EGZAMINY WSTĘPNE
studia stacjonarne I stopnia
studia stacjonarne II stopnia
PEDAGODZY SPECJALNOŚCI REALIZACJA DŹWIĘKU
| PEDAGOG | PRZEDMIOT |
| dr hab. Dawid Ber, prof. AM | chór ogólnouczelniany |
| dr Piotr Deptuch | historia wykonawstwa muzycznego |
| mgr Halina Dulikowska | kształcenie słuchu |
| mgr Jakub Garbacz |
realizacja nagrań specyfika działalności firmy fonograficznej realizacja transmisji internetowych online |
| dr inż. Piotr Górski | fizyka |
| mgr Wojciech Grabowski | montaż i mastering dźwięku |
| dr Krzysztof Grzegorzewski | słowo i muzyka w reklamie |
| mgr Maria Hubluk-Kaszuba | chór ogólnouczelniany |
| mgr Tomasz Kąkolewski |
akustyka podstawy elektroniki |
| mgr Michał Kocimski | analiza partytury |
| dr Agnieszka Kołodziejczyk | matematyka |
| mgr Kamil Kraska | emisja programów na żywo (telewizja) |
| dr Julia Laskowska | fortepian |
| mgr Adam Lewandowski |
instrumentoznawstwo harmonia |
| mgr Magdalena Miśka | historia muzyki filmowej |
| dr Tomasz Mońko |
systemy operacyjne i oprogramowanie multimedia na scenie |
| dr Arleta Nawrocka-Wysocka |
wprowadzenie do pracy naukowej metodologia pracy naukowej |
| mgr Jacek Partyka | muzyka elektroakustyczna |
| mgr Przemysław Psikuta | historia fonografii |
| mgr Tomasz Podwysocki | emisja programów na żywo (radio) |
| mgr Vadim Radishevskiy | nagłośnienie i konfiguracja sprzętu |
| dr hab. Beata Stróżyńska, prof. AM | style i gatunki muzyki |
| mgr Marta Szeliga-Frynia |
analiza obrazu fonograficznego dokumentacja koncertów fonografia klasyczna język angielski specjalistyczny montaż i mastering dźwięku ocena jakości nagrań podcasty realizacja nagrań realizacja efektu dźwiękowego solfeż barwy |
| dr Krzysztof Sztekmiler |
diagnostyka toru fonicznego dokumentacja koncertów elektroakustyka montaż i mastering dźwięku nagłośnienie i konfiguracja sprzętu nagrania sesyjne realizacja nagrań serwisowanie sprzętu elektroakustycznego technika studyjna |
| dr hab. Marian Szukalski, prof. AM |
dźwięk w etiudzie filmowej dźwięk w filmie i teatrze estetyka dźwięku w filmie metody pracy na planie filmowym organizacja pracy zawodowej |
| mgr Maciej Walczak | warsztaty technik multimedialnych |
| prof. dr hab. Artur Zagajewski | style muzyki popularnej |
| mgr Marcin Zawada | historia musicalu |
