Akademia Muzyczna w Łodzi
  • START
  • Akademia
    • WYBORY 2024-2028
    • O nas
      • Historia
      • Patroni
      • Doktorzy Honoris Causa
      • Dokumenty Akademii
      • Zespoły artystyczne
      • Biuro Promocji
      • Biuro wydarzeń artystycznych
      • Biuro Współpracy Międzynarodowej
      • Biuro karier
      • Studio Nagrań
      • Klip o uczelni
      • Partnerzy Uczelni
      • BHP
      • Deklaracja dostępności cyfrowej
    • Oferta Uczelni
    • Oferty pracy
    • Sukcesy
    • Budynki
      • Pałac
      • ROKEiDM
      • Sala koncertowa
      • Dom studencki
    • Pałac Muzyki – wirtualna wycieczka
    • Pałac zwiedzanie | wynajem
    • Sala koncertowa wynajem
    • Strategia/Nauka
      • Strategie wydziałowe
    • Raporty akredytacyjne
    • Tytuły profesorskie, doktoraty i habilitacje
    • Biblioteka i Fonoteka
      • Godziny otwarcia
      • Katalogi
      • Katalogi i bazy bibliograficzne
      • Zasoby cyfrowe
      • Zapytaj bibliotekarza
    • Projekty
    • Fundusze norweskie
    • Akademia w AEC
    • European Opera Academy
    • Stowarzyszenie OPERATIVA
    • Wydawnictwo
      • Zakup i forma płatności
      • Oferta publikacje
      • Rada redakcyjna
      • Regulamin Wydawnictwa
      • Notes Muzyczny
      • Konteksty Kształcenia Muzycznego
      • Zasady przyjmowania wniosków i finansowania projektów
      • Komunikaty
      • Druki do pobrania
      • Materiały promocyjne AM
      • Dział Obsługi Wydawnictwa
    • Kontakt
      • Dla mediów
      • Godziny otwarcia
    • Zgłoszenia wewnętrzne sygnalistów
  • Struktura
    • Władze uczelni
    • Senat
    • Rada uczelni
    • Wydziały
    • Instytuty
    • Katedry
    • Zakłady
    • Pracownie
    • Jednostki międzywydziałowe
    • Koła naukowe
    • Komisje i zespoły
    • Szkoła Doktorska
    • Wykładający pedagodzy
      • Profesorowie tytularni
      • Profesorowie uczelni
      • Doktorzy habilitowani
      • Doktorzy
      • Asystenci
      • Starsi wykładowcy
      • Wykładowcy
      • Pozostali pedagodzy
  • Dla studenta
    • Organizacja roku akademickiego
    • Plany zajęć 2024/2025
    • Letnia sesja egzaminacyjna w roku akademickim 2024/2025
    • Dydaktyka
      • Sylabusy
      • Programy studiów 2020/2021
      • Programy studiów 2021/2022
      • Programy studiów 2022/2023
      • Programy studiów 2023/2024
      • Programy studiów 2024/2025
      • Jakość kształcenia
    • Projekty artystyczne
    • Poczta WWW
    • Nowa Wirtualna Uczelnia
    • Ogłoszenia
    • Dyżury i komunikaty dziekanów
    • Opłaty za studia
    • Wymogi egzaminacyjne
    • Zasady dyplomowania
    • Efekty uczenia się
    • British Council EnglishScore
    • System antyplagiatowy
    • Stypendia
    • Dział Nauczania
    • Dom studencki
    • Samorząd studencki
    • Współpraca międzynarodowa
    • FAQ
    • Pliki do pobrania
  • Dla kandydata
    • Dodatkowa rekrutacja na studia na rok akademicki 2025/2026
    • Rekrutacja 2025/2026 –bieżące informacje | WYNIKI
    • Rekrutacja online
    • Rekrutacja 2025/2026 – informacje ogólne
    • Egzaminy wstępne
    • Harmonogram egzaminów wstępnych
    • Oferta dydaktyczna
    • Szkoła Doktorska
    • Staż doktorski dla cudzoziemców
    • Staże artystyczne
    • Rok zerowy – przygotowawczy
    • Udogodnienia dla studentów z niepełnosprawnościami
    • Potwierdzanie efektów uczenia się
    • British Council EnglishScore
  • Dla pracownika
    • Pracownicze Plany Kapitałowe
    • Nowa Wirtualna Uczelnia
    • Poczta www dla pracownika
    • Organizacja wydarzeń
    • E-Sprawozdanie
    • Konkursy na stanowiska
    • Ogłoszenia
    • Pliki do pobrania
  • Wydarzenia
    • Koncerty i wydarzenia – zapowiedzi
    • Koncerty cykliczne
    • Inne wydarzenia cykliczne
    • Konkursy muzyczne
    • Koncerty i wydarzenia – archiwum
    • 80 lat Akademii Muzycznej w Łodzi
    • Muzyczne Matinée
    • Letnie Koncerty w Altanie
    • VII Ogólnopolskie Spotkania Ruchu, Muzyki i Improwizacji
    • 13. AŻ Festiwal
    • Translating Music #1
    • Jazz Boat Competition
    • III Międzynarodowy Konkurs Fletowy
  • Aktualności
    • Aktualne informacje

Dodatkowa rekrutacja na studia na rok akademicki 2025/2026

Rekrutacja wrześniowa

Rekrutacja trwa do 10 września 2025 roku.

ZALOGUJ SIĘ DO SYSTEMU REKRUTACYJNEGO

 
REKRUTACJA

Wszelkie pytania związane z rekrutacją prosimy kierować na adres:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 
STUDIA STACJONARNE I stopnia w specjalnościach:
  • akordeon
  • obój
  • fagot
  • perkusja
  • instrumenty dawne
    (skrzypce barokowe, altówka barokowa, wiolonczela barokowa, viola da gamba, flet traverso, flet podłużny, obój barokowy, lutnia)
  • teoria muzyki
  • dyrygentura chóralna
  • dyrygentura symfoniczna
  • edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
  • rytmika
 
STUDIA STACJONARNE II stopnia w specjalnościach:
  • akordeon
  • obój
  • fagot
  • perkusja
  • instrumenty dawne
    (skrzypce barokowe, altówka barokowa, wiolonczela barokowa, viola da gamba, flet traverso, flet podłużny, obój barokowy, lutnia)
  • teoria muzyki
  • dyrygentura chóralna
  • dyrygentura symfoniczno-operowa
  • edukacja i animacja muzyczna
 
STUDIA NIESTACJONARNE I stopnia w specjalnościach:
  • muzykoterapia
  • choreografia i techniki tańca
  • wokalistyka jazzowa i estradowa
 
STUDIA NIESTACJONARNE II stopnia w specjalnościach:
  • muzykoterapia
  • choreografia
  • somatyka w tańcu i terapii
  • wokalistyka jazzowa
  • oraz
  • w ramach Europejskiej Akademii Operowej
    Rekrutacja na wszystkie moduły dostępne w ramach „European Opera Academy” odbywa się przez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie: www.europeanopera.academy, zgodnie z podanymi tam zasadami.

    APLIKUJ

 
STUDIA PODYPLOMOWE w zakresie:
  • instrumentalistyki
  • prowadzenia zespołów kameralnych (kierunek: instrumentalistyka)
  • wykonawstwa muzyki nowej
  • wokalistyki
  • prowadzenie zespołów kameralnych (kierunek: sztuki sceniczne)
  • teorii i krytyki tańca

Oferta studiów podyplomowych obowiązuje wyłącznie w systemie niestacjonarnym.

 
STUDY IN ENGLISH w specjalnościach:
  • rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia (studia II stopnia)
  • fortepian, organy, klawesyn, akordeon, gitara, harfa, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, flet, klarnet, obój, fagot, saksofon, róg, trąbka, puzon, tuba, perkusja (studia I i II stopnia)
  • wokalno-aktorska (studia I i II stopnia)

Oferta STUDY IN ENGLISH obowiązuje wyłącznie w systemie stacjonarnym.

 
SZKOŁA DOKTORSKA

Uwaga! Rejestracja kandydatów w elektronicznym systemie rekrutacyjnym oraz składanie dokumentów rekrutacyjnych odbywa się w terminie 25 sierpnia – 12 września 2025.

WIĘCEJ INFORMACJI O REKRUTACJI DO SZKOŁY DOKTORSKIEJ

Wszelkie pytania związane z rekrutacją do szkoły doktorskiej prosimy kierować na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 
Kandydacie, stąd dowiesz się więcej!

REKRUTACJA – INFORMACJE OGÓLNE

Tu przeczytasz o naszej Uczelni, poznasz kierunki i specjalności kształcenia, dowiesz się o wymaganiach egzaminacyjnych oraz niezbędnych dokumentach i opłatach, poznasz też efekty kształcenia:

INFORMATOR REKRUTACYJNY na rok akademicki 2025/2026

BIEŻĄCE INFORMACJE | WYNIKI

 
LISTY OSÓB PRZYJĘTYCH NA PIERWSZY ROK STUDIÓW STACJONARNYCH

w rok akademickim 2025/2026

 

WYDZIAŁ TWÓRCZOŚCI, INTERPRETACJI, EDUKACJI I PRODUKCJI MUZYCZNEJ

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

 

 
WYDZIAŁ WYKONAWSTWA INSTRUMENTALNEGO

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

 

 
WYDZIAŁ SZTUK SCENICZNYCH

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

 

 
WYDZIAŁ JAZZU I MUZYKI ESTRADOWEJ

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

 

 

 
LISTY OSÓB, KTÓRE ZDAŁY EGZAMINY WSTĘPNE

UWAGA!!!

Informacja o zdaniu egzaminu wstępnego nie oznacza przyjęcia na studia.
Listy osób przyjętych na studia stacjonarne będą 14 lipca 2025, a na studia niestacjonarne po zakończeniu egzaminów wrześniowych.

 

WYDZIAŁ TWÓRCZOŚCI, INTERPRETACJI, EDUKACJI I PRODUKCJI MUZYCZNEJ

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

STUDIA NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

 

 
WYDZIAŁ WYKONAWSTWA INSTRUMENTALNEGO

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

ROK ZEROWY – STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

STUDY IN ENGLISH – STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDY IN ENGLISH – STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

 

 
WYDZIAŁ SZTUK SCENICZNYCH

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

STUDIA NIESTACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

STUDY IN ENGLISH – STUDIA DRUGIEGO STOPNIA

 

 
WYDZIAŁ JAZZU I MUZYKI ESTRADOWEJ

STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA NIESTACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

STUDIA NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

 

 
Drodzy Kandydaci!

w systemie rekrutacyjny po zakończonych egzaminach wstępnych ukaże się informacja czy egzamin został zdany czy nie. Nie jest to równoznaczne z przyjęciem na studia.

Listy osób przyjętych i nieprzyjętych na studia zostaną opublikowane na stronie internetowej 14 lipca 2025 po południu (będzie też ta informacja widoczna w systemie rekrutacyjnym). Dopiero po ogłoszeniu list osób przyjętych na studia będzie opublikowany komunikat do kiedy należy przesłać do Akademii dokumenty w formie papierowej.

Po 14 lipca można wysyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podania z prośbą o przydział do konkretnego pedagoga. Podania wysłane wcześniej nie będą rozpatrywane.

UWAGA tegoroczni maturzyści!
Od 8 do 11 lipca konieczne jest wgranie do systemu świadectwa maturalnego.

 

 
Uwaga Kandydaci!

Osoby zarejestrowane w systemie rekrutacyjnym, które mają braki w dokumentach, mogą je uzupełnić najpóźniej do 16 czerwca 2025 r.

 
Uwaga Kandydaci bez polskiego obywatelstwa!

Od każdego kandydata wymagany jest certyfikat znajomości języka, w którym podejmuje studia. Na studia pierwszego stopnia poziom B1, a na studia drugiego stopnia B2.

 
Uwaga Maturzyści!

Każdy tegoroczny maturzysta musi mieć wgrane do systemu zaświadczenie podpisane przez Dyrektora lub zastępcę o przystąpieniu do matury.
W systemie cały czas będzie widniał komunikat, że nie dostarczono matury – ten komunikat musi się pojawiać. Komunikat zniknie dopiero wtedy, gdy 8 lipca po rozdaniu matur wgrają Państwo świadectwo maturalne do systemu.

British Council EnglishScore

 
Czym jest EnglishScore?

EnglishScore to globalny test i certyfikat z języka angielskiego dla rynku pracy. Test zdawany jest przez ponad 2 miliony osób rocznie w ponad 150 krajach.
Dzięki EnglishScore możesz ocenić swoje umiejętności językowe w zakresie słuchania, czytania, pisania i mówienia. A wszystko to zrobisz na telefonie komórkowym.
Akademia Muzyczna w Łodzi jest oficjalnym partnerem British Council EnglishScore (Approved Partner), dzięki czemu po zakończeniu testu otrzymasz zniżkę w wysokości 25% na certyfikat po wpisaniu tego kodu: PLAML25

 
Jak to działa?

Test EnglishScore Core Skills, który ocenia gramatykę, czytanie i słuchanie zajmuje ok. 40 minut. Podejście do testu jest bardzo proste i szybkie, a wyniki dostępne natychmiast.
Dostępne są również testy Speaking (Mówienie) i Writing (pisanie), które trwają ok. 30 min, a wyniki dostępne są w czasie do 24 godzin.

Aby podejść do testu:

  1. Ściągnij aplikację EnglishScore na swój telefon z Android lub iOS.
  2. Wykonaj test Core Skills.
  3. Przy płatności za certyfikat wprowadź kod Voucher Code: PLAML25 aby otrzymać 25% zniżki.
  4. Po otrzymaniu wyników Core Skills możesz również wykonać testy i zakupić certyfikaty Speaking i Writing.

W przygotowaniu do testów pomogą Ci nasze przewodniki (Core Skills oraz Speaking).

 
Punktacja

EnglishScore prezentuje wynik za pomocą znanej na świecie europejskiej skali CEFR (poziomy od A2 do C1), jak również skali punktowej od 0 do 599 punktów.
Za każdy test (Core Skills, Speaking and Writing) otrzymasz osobny wynik w skali CEFR i punkty EnglishScore.

Punktacja wygląda następująco:

  • A2: 200-299
  • B1: 300-399
  • B2: 400-499
  • C1: 500-599
 
Dlaczego warto zdobyć certyfikat EnglishScore?
  • Międzynarodowy certyfikat: Zdąbądź globalnie rozpoznawalny certyfikat z języka angielskiego od British Council.
  • Dokładny i rzetelny: Stworzony przez ekspertów ds. Oceny kompetencji językowych, wyniki są dokładne i wiarygodne.
  • Wygodny i szybki: Możesz go zdać w dowolnym miejscu i czasie na swoim telefonie komórkowym.
  • Oszczędność pieniędzy: EnglishScore jest bardziej dostępny cenowo niż inne znane egzaminy z języka angielskiego.

Studenci Akademii Muzycznej w Łodzi, jako oficjalnego partnera EnglishScore (Approved Partner) są uprawnieni do 25% zniżki na certyfikat EnglishScore. Wystarczy wpisać kod Voucher Code voucher code PLAML25 po zakończeniu testu aby odebrać swoją zniżkę na certyfikat.

 
Video

 

 
Do pobrania

EnglishScore Brochure 2025

Core Skills – Step-by-Step Test Walkthrough – Model 1 PL

 
Przydatne linki

Strona internetowa EnglishScore

Strona pomocy

Materiały przygotowujące

Kanał YouTube z instrukcjami video

ROK ZEROWY – PRZYGOTOWAWCZY

Kurs ten skierowany jest do obcokrajowców planujących rozpocząć studia w naszej Akademii.

Pełny program kursu realizowany jest podczas dwóch semestrów. W ramach kursu odbywają się następujące zajęcia:

  • przedmiot główny – 2 godz. lekcyjne tygodniowo,
  • akompaniament – 1 godz. lekcyjna tygodniowo (jeśli dotyczy),
  • język polski – 4 godz. lekcyjne tygodniowo,
  • język angielski – 8 godz. lekcyjnych tygodniowo.

Kurs rozpoczyna się wraz z rozpoczęciem roku akademickiego. Na koniec każdego semestru kursu przewidywany jest egzamin z przedmiotu głównego.

ne
 
WYMAGANIA PROGRAMOWE

FORTEPIAN

  • Utwór J. S. Bacha
  • Jedna część sonaty klasycznej
  • Utwór dowolny

SPECJALNOŚĆ WOKALNO-AKTORSKA

  • dwa utwory z repertuaru pochodzącego z kręgu kultury europejskiej

Egzamin wstępny może się odbyć "na żywo" w Akademii lub na podstawie nagrań wgranych do Systemu Rekrutacji Online

Płatność za kurs wynosi 22 000 PLN + 180 PLN wpisowe.

Zgłoszenia na rok zerowy trwają do 31 maja.

SZKOŁA DOKTORSKA

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O SZKOLE DOKTORSKIEJ

Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi ZOBACZ

 

REKRUTACJA NA ROK AKADEMICKI 2025/2026

Wszelkie pytania związane z rekrutacją do Szkoły Doktorskiej

prosimy kierować na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

  • Tryb rekrutacji w drodze konkursu do Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej w Łodzi został zawarty w Regulaminie Rekrutacyjnym Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej w Łodzi.
  • Rekrutacja do SDAMŁ odbędzie się we wrześniu 2025 r. Egzaminy w II i III etapie postępowania rekrutacyjnego zostaną przeprowadzone w dniach 25‑26 września 2025 r.
  • Egzaminy w II i III etapie postępowania rekrutacyjnego prowadzone będą w języku polskim. Uczelnia nie zapewnia Kandydatom akompaniatorów.
  • W roku akademickim 2025/2026 limit przyjęć do Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej w Łodzi wynosi 2 miejsca.
 
HARMONOGRAM POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
  • 25 sierpnia - 12 września 2025 r.
    • Rejestracja kandydatów w elektronicznym systemie rekrutacyjnym AM w Łodzi oraz składanie dokumentów rekrutacyjnych przez kandydatów wg wytycznych zawartych w Regulaminie Rekrutacyjnym Szkoły Doktorskiej.
  • 13-15 września 2025 r.
    • Weryfikacja kompletności dokumentacji złożonej przez kandydatów.
  • 15 września 2025 r.
    • Ogłoszenie listy kandydatów dopuszczonych do I etapu postępowania rekrutacyjnego.
  • 17 wrzesnia 2025 r.
    • I etap postępowania rekrutacyjnego - preselekcja kandydatów na podstawie dokumentacji dorobku artystycznego i naukowego.
    • Ogłoszenie listy kandydatów dopuszczonych do II etapu postępowania rekrutacyjnego.
  • 25-26 września 2025 r.
    • II etap postępowania rekrutacyjnego – autoprezentacja umiejętności w ramach wybranej specjalności w formie występu oraz ustne przedstawienie założeń planowanej pracy doktorskiej.
    • III etap postępowania rekrutacyjnego - rozmowa kwalifikacyjna poruszająca tematykę z zakresu dydaktyki w reprezentowanej przez kandydata specjalności w formie omówienia wskazanego przez komisję egzaminacyjną zagadnienia dotyczącego metodycznego opracowania problematyki w zakresie dydaktyki w wybranej specjalności.
    • Ogłoszenie listy rankingowej kandydatów z postępowania rekrutacyjnego.
  • 29 września 2025 r.
    • Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do Szkoły Doktorskiej na rok akademicki 2025/2026.

HARMONOGRAM POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO pobierz plik .pdf

 
OPŁATA REKRUTACYJNA

Rekrutacja do SDAMŁ wiąże się z wniesieniem jednorazowej, bezzwrotnej opłaty rekrutacyjnej w wysokości 150 zł. Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną na indywidualny numer rachunku bankowego, przydzielony na potrzeby rekrutacji w Systemie Elektronicznej Rekrutacji.

 
WYKAZ DOKUMENTÓW, KTÓRE ZOBOWIĄZANI SĄ ZŁOŻYĆ KANDYDACI DO SZKOŁY DOKTORSKIEJ
  • do weryfikacji formalnej:
    • podpisane podanie o przyjęcie do SDAMŁ (po ukończeniu rejestracji online),
    • dyplom magistra sztuki lub równorzędny lub zgodnie z §2 Regulaminu Rekrutacyjnego,
    • certyfikat znajomości nowożytnego języka obcego zgodnie z §2 Regulaminu Rekrutacyjnego,
    • życiorys ze szczególnym uwzględnieniem ścieżki kształcenia i prowadzonej działalności,
    • jedna aktualna fotografia zgodna z wymogami przy wydawaniu dowodów osobistych,
    • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej do SDAMŁ;
  • do weryfikacji merytorycznej:
    • spis dokonań artystycznych/naukowych wraz z dokumentami poświadczającymi ten dorobek oraz ewentualnymi rekomendacjami, a także krótką informacją o dalszym kierunku rozwoju i tematyce planowanej pracy doktorskiej.
  • dodatkowo dla specjalności:
    • muzyka w mediach: minimum 4 teksty dziennikarskie lub 2 teksty i 1 audycja (audio, video) wraz z dokumentacją ich publikacji / prezentacji w mediach;
    • zarządzanie produkcją muzyczną: opis zrealizowanego projektu (organizacja bądź współorganizacja) wraz z dokumentacją;
    • realizacja dźwięku: 6-8 nagrań o zróżnicowanym instrumentarium (w tym jedno o większym składzie); maksymalnie 3 nagrania można zastąpić prezentacjami audiowizualnymi lub słuchowiskami.

Kandydatów nieposiadających certyfikatu znajomości nowożytnego języka obcego informujemy o możliwości uzyskania certyfikatu języka angielskiego.

British Council EnglishScore

 

 

Zarządzenie nr 2/2025 z dnia 11 lipca 2025 roku
Dyrektora Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
w sprawie: powołania specjalistycznych komisji egzaminacyjnych
do przeprowadzenie II i III etapu postępowania rekrutacyjnego
do Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
dla cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akademickim 2025/2026 POBIERZ

 

Uchwała nr 8/2025 z dnia 26 marca 2025 roku
Senatu Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
w sprawie: Limitu przyjęć do Szkoły Doktorskiej
Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi POBIERZ

 

Uchwała nr 11/2024 z dnia 13 marca 2024 roku
Senatu Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
w sprawie korekty Regulaminu rekrutacyjnego Szkoły Doktorskiej
Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi POBIERZ

Regulamin rekrutacyjny Szkoły Doktorskiej
Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
Załącznik do uchwały Senatu nr 1 1 /2024 z dnia 13 marca 2024 roku POBIERZ

The Rules and Regulations
of Enrolment for the Doctoral School of the University of Music in Lodz DOWNLOAD

STAŻ DOKTORSKI DLA CUDZOZIEMCÓW

 
Rekrutacja na staż odbywa się wyłącznie poprzez system Internetowej Rekrutacji Kandydata (IRK)
SYSTEM INTERNETOWEJ REKRUTACJI KANDYDATA
 
TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW
  • nagrania i skany dokumentów w systemie IRK – do 30 czerwca 2025 r.
  • dokumenty w formie papierowej (tylko dla przyjętych osób) – do 20 października 2025 r.

 

  1. Staż doktorski jest formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci – cudzoziemcy posiadający kwalifikacje studiów magisterskich (jednolitych) lub studiów drugiego stopnia.
  2. Akademia może prowadzić staż doktorski w zakresie obszaru kształcenia, z którym związany jest co najmniej jeden kierunek studiów prowadzonych przez Akademię.
  3. Akademia może prowadzi staż doktorski na kierunkach:
    a) instrumentalistyka w specjalnościach: fortepian, organy, klawesyn, akordeon, gitara, harfa, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, flet, klarnet, obój, fagot, saksofon, róg, trąbka, puzon, tuba, perkusja
    b) sztuki sceniczne w specjalności wokalno-aktorskiej.
Opłata za jeden rok stażu dla kierunku instrumentalistyka wynosi 23 600 PLN / 5 500 EURO
Opłata za jeden rok stażu dla kierunku sztuki sceniczne wynosi 29 300 PLN / 6 820 EURO
 
DOKUMENTY REKRUTACUJNE
  1. Kandydat zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów:
    • do weryfikacji formalnej:
      – podpisanego podania o przyjęcie o staż doktorski,
      – dyplomu magistra sztuki lub równorzędnego przetłumaczonego przez biegłego przysięgłego na język polski,
      – życiorysu ze szczególnym uwzględnieniem ścieżki kształcenia i prowadzonej działalności,
      – jednej aktualnej fotografii zgodnej z wymogami przy wydawaniu dowodów osobistych,
      – potwierdzenia dokonania opłaty rekrutacyjnej (150 PLN),
    • do weryfikacji merytorycznej:
      – spis dokonań artystycznych/naukowych wraz z dokumentami poświadczającymi ten dorobek.
  2. Ponadto każdy kandydat zobowiązany jest do przesłania prezentacji - nagrania do oceny umiejętności przez Komisję Egzaminacyjną.

Kontakt – Rui Liu, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

2024/2025 – SIATKA GODZIN STAŻU DOKTORSKIEGO
instrumentalistyka | sztuki sceniczne POBIERZ

2024/2025 – THE DOCTORAL TRAINEESHIP PROGRAM FOR FOREIHNERS
instrumental performance | performing arts DOWNLOAD

 

2022/2023 i 2023/2024 – SIATKA GODZIN STAŻU DOKTORSKIEGO
instrumentalistyka | sztuki sceniczne POBIERZ

2022/2023 & 2023/2024 – THE DOCTORAL TRAINEESHIP PROGRAM FOR FOREIHNERS
instrumental performance | performing arts DOWNLOAD

 

Zarządzenie Nr 3/2022 JM Rektor z dnia 29 kwietnia 2022
w sprawie wprowadzenia Regulaminu stażu doktorskiego w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
oraz Regulaminu stażu doktorskiego w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi POBIERZ

plik do wymiany

Rules and Regulations of the Doctoral Traineeship Program
at the Grazyna and Kiejstut Bacewicz University of Music in Lodz DOWNLOAD

POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

Regulamin potwierdzania efektów uczenia się
uzyskanych poza systemem studiów obowiązujący w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi POBIERZ

UDOGODNIENIA DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oferuje udogodnienia w studiowaniu osobom z niepełnosprawnościami:
INFASTRUKTURA

Nowoczesne obiekty Uczelni są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Budynki mają szerokie korytarze, windy (z komunikatorem głosowym) i przystosowane toalety. Wszyscy studenci mogą korzystać z sieci wi-fi.

DZIAŁ NAUCZANIA

Obsługę bieżącą studentów z niepełnosprawnościami oraz kandydatów na studia prowadzą pracownicy Działu Nauczania.

STYPENDIA DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI

Uczelnia zapewnia studentom z niepełnosprawnościami pomoc materialną. Stypendium specjalne dla osób z niepełnosprawnościami może otrzymywać student lub doktorant  z tytułu niepełnosprawności potwierdzonej orzeczeniem właściwego organu, po przedłożeniu w Dziale Nauczania, Studiów i Spraw Bytowych Studentów odpowiedniego dokumentu wraz z wnioskiem. Wysokość stypendium specjalnego dla osób z niepełnosprawnościami jest uzależniona od stopnia orzeczonej niepełnosprawności studenta/doktoranta (tj. stopień znaczny, umiarkowany, lekki). Zasady przyznawania i wypłacania świadczeń, w tym szczegółowe kryteria i tryb udzielania świadczeń pomocy materialnej, ustala Regulamin przyznawania pomocy materialnej dla studentów i doktorantów.

POMOC PSYCHOLOGICZNA

Uczelnia zapewnia studentom z niepełnosprawnościami pomoc psychologiczną.

BIBLIOTEKA
  • Budynek w którym znajduje się Biblioteka pozbawiony jest barier architektonicznych. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w tym wypożyczalni i czytelni zlokalizowanych na I piętrze ułatwiają: winda oraz szerokie korytarze.
  • Stanowiska do pracy w czytelni pozwalają na dowolne ich przestawienie, a także regulowanie wysokości stolików, dzięki czemu można je dostosować np. dla potrzeb osób na wózkach inwalidzkich.
  • Oprogramowanie komputerów w czytelni standardowo pozwala na dostosowanie ich dla osób słabo widzących lub nie mogących korzystać z myszy lub klawiatury.
  • Każdy użytkownik Biblioteki ma możliwość skorzystania z Internetu poprzez wifi, w razie potrzeby istnieje również możliwość podłączenia własnego sprzętu oraz łącza stałego.
  • Osoby z niepełnosprawnościami w każdej chwili mogą skorzystać z asysty pracowników Biblioteki w dostępie do zbiorów i usług (np. zaniesienie materiałów do skopiowania).
FONOTEKA

Biblioteka i Fonoteka są usytuowane w nowoczesnym budynku Akademii.
Szerokie drzwi, brak progów oraz konferencyjny układ stołów odsłuchowych z bocznym dostępem do stanowisk słuchawkowych, umożliwia bezproblemowe skorzystanie ze zbiorów na miejscu, tym bardziej, że cała obsługa techniczna pozostaje w gestii pracownika Fonoteki.
Podobnie ustawione są stanowiska do samodzielnego digitalizowania nagrań z płyt analogowych do formatu mp3 oraz zamawiania kopii płyt CD dla potrzeb edukacyjnych.

DNI OTWARTE 2023

DNI OTWARTE 2023

 
W dniach 9–11 marca 2023 roku Akademia Muzyczna w Łodzi otwiera się dla kandydatów na studia. W odróżnieniu od lat ubiegłych tym razem Dni Otwarte odbędą się stacjonarnie. Każdy zainteresowany podjęciem studiów w naszej Uczelni będzie miał możliwość przekonania się na żywo, jak wyglądają studia na wybranym przez siebie kierunku.
 
W programie Dni Otwartych znajdują się:
  • bezpłatne indywidualne konsultacje z pedagogami dla kandydatów na studia,
  • spotkania z kierownikami studiów,
  • otwarte lekcje i wykłady,
  • koncerty z udziałem studentów.

 
OTWARTE LEKCJE I WYKŁADY

Wszystkie lekcje otwarte i wykłady będą odbywać się według planu Dni Otwartych, udział w nich nie wymaga wcześniejszych zgłoszeń. Osoby zainteresowane udziałem w lekcjach otwartych powinny dołączać na początku planowanych zajęć, nie w trakcie ich trwania. Wszystkie lekcje są regularnymi zajęciami studentów poszczególnych specjalności i istotne jest zachowanie ciągłości i jakości lekcji.

 
BEZPŁATNE KONSULTACJE STACJONARNE I ONLINE Z PEDAGOGAMI DLA KANDYDATÓW NA STUDIA

W ramach Dni Otwartych kandydaci na studia mogą skorzystać z bezpłatnych konsultacji z pedagogami Akademii Muzycznej w Łodzi. Na indywidualne konsultacje stacjonarne i online można umówić się, zgłaszając się wcześniej (począwszy od 20 lutego 2023 roku) drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Forma indywidualnych bezpłatnych konsultacji (stacjonarnie lub online) na zapisy będzie uwarunkowana możliwościami wybranego pedagoga. Indywidualne bezpłatne konsultacje stacjonarne lub online na zapisy będą możliwe do realizacji w terminie Dni Otwartych i dodatkowo: od 12 marca do 5 kwietnia 2023.

 
SPOTKANIA Z DZIEKANAMI I KIEROWNIKAMI INSTYTUTÓW

W ramach Dni Otwartych zapraszamy na spotkania z Dziekanami i Kierownikami Instytutów, którzy opowiedzą Wam, jak wygląda studiowanie na wybranych specjalnościach. Postarają się również odpowiedzieć na Wasze pytania.

 
TEST Z KSZTAŁCENIA SŁUCHU

DLA KANDYDATÓW NA KIERUNKI INSTRUMENTALNE NA WYDZIALE WYKONAWSTWA INSTRUMENTALNEGO

Dla kandydatów na specjalności instrumentalne przygotowaliśmy testy badające predyspozycje i umiejętności słuchowe. Przyjmą formę badań umiejętności z kształcenia słuchu, które wchodzą w skład egzaminów wstępnych.

 
KONCERTY

W ramach tegorocznych Dni Otwartych zapraszamy na wydarzenia artystyczne, organizowane specjalnie z myślą o kandydatach. W tym roku w koncertach i spektaklach będą brać udział studenci z studenckich kół naukowych, działających w Akademii Muzycznej w Łodzi.

 

DNI OTWARTE 2023