Akademia Muzyczna w Łodzi

Pakiety publikacji Akademii Muzycznej

PAKIET 1 – QuantzPRZEJDŹ
Sonaty fletowe Johanna Joachima Quantza

Sonaty fletowe Johanna Joachima Quantza

Marek Nahajowski
 
Łódź 2013
ISBN 978-83-60929-29-2
objętość: 282 strony 

O zasadach gry na flecie poprzecznym

Nauka harmonii

Johann Joachim Quantz
 
Łódź 2021
wydanie II poprawione
tłumaczenie: Marek Nahajowski
redakcja: Marta Szoka 


cena pakietu: 85 zł



PAKIET 2 – Szkoły fletowe XVIII wieku PRZEJDŹ
O zasadach gry na flecie poprzecznym

Nauka harmonii

Johann Joachim Quantz
 
Łódź 2021
wydanie II poprawione
tłumaczenie: Marek Nahajowski
redakcja: Marta Szoka 

Zasady gry na flecie poprzecznym, flecie podłużnym i na oboju

Muzyka nieutracona. Kameralistyka fortepianowa Pawła Kleckiego

Hotteterre Le Romain Jacques-Martin
tłum. Magdalena Pilch
red. Marek Nahajowski

 
Łódź 2013
ISBN: 978-83-60929-36-0
objętość: 80 stron 

Szczegółowa i gruntowna szkoła gry na flecie

Szczegółowa i gruntowna szkoła gry na flecie


cena pakietu: 120 zł



PAKIET 3 – Historia muzyki XVIII wieku PRZEJDŹ
Europejskie teatry lat 1750-1815 w relacjach polskich podróżników

Europejskie teatry lat 1750-1815 w relacjach polskich podróżników

Zbigniew Chaniecki
Łódź 2019
ISBN 978-83-60929-61-2
objętość: 630 stron

Od Printza do Forkela. Wizje dziejów muzyki europejskiej w historiografii XVIII wieku

Od Printza do Forkela

Marek Nahajowski
Łódź 2019
ISBN: 978-83-60929-66-7
objętość: 440 stron

Symfonia w XVIII-wiecznej Polsce. Teoria, repertuar i cechy stylistyczne

Symfonia w XVIII–wiecznej Polsce. Teoria, repertuar i cechy stylistyczne

Beata Stróżyńska
Łódź 2015
ISBN: 978-83-60929-47-6
objętość: 587 stron


cena pakietu: 120 zł



PAKIET 4 – Świat operyPRZEJDŹ


Świat oper Zygmunta Krauzego

Świat oper Zygmunta Krauzego

red. Ryszard Daniel Golianek
Łódź 2016
ISBN: 978-83-60929-54-4
objętość: 260 stron

Reżyserski teatr operowy XXI wieku. Nurty i twórcy

Reżyserski teatr operowy w XXI wieku. Nurty i twórcy

Ryszard Daniel Golianek
Łódź 2020
ISBN: 978-83-60929-75-9
objętość: 398 stron

Prima la musica e poi le parole. Szkice o operze

Prima la musica e poi le parole. Szkice o operze

red. Ziemowit Wojtczak
 
Łódź 2012
ISBN: 978-83-60929-31-5
objętość: 244 strony


cena pakietu: 95 zł



PAKIET 5 – Kultura muzyczna ŁodziPRZEJDŹ
Pianistyka łódzka. Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”

Pianistyka łódzka

Z cyklu Kultura muzyczna Łodzi
 
red. Krystyna Juszyńska
Łódź 2007
ISBN: 978-83-60929-12-4
objętość: 348 stron

90 lat Filharmonii Łódzkiej. Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”

90 lat Filharmonii Łódzkiej

Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”
 
red. Krystyna Juszyńska
Łódź 2006
objętość: 360 stron

Łódzka scena operowa. Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”

Łódzka scena operowa

Materiały z konferencji naukowej z cyklu „Kultura muzyczna Łodzi”
 
red. Krystyna Juszyńska
Łódź 2005
objętość: 342 strony


cena pakietu: 60 zł



PAKIET 6 – Muzyka – Media – Prawo – MarketingPRZEJDŹ
Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom I

MUZYKA – MEDIA – PRAWO – MARKETING

red. Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska
Łódź 2020
ISBN: 978-83-60929-78-0
objętość: 376 stron

Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom II

MUZYKA – MEDIA – PRAWO – MARKETING

red. Beata Stróżyńska
Łódź 2022
ISBN 978-83-60929-85-8
objętość: 328 strony 


cena pakietu: 65 zł



ZASADY PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW I FINANSOWANIA PROJEKTÓW

Zasady zgłaszania i finansowania projektów wydawniczych

  1. Wydawnictwo przyjmuje wnioski o sfinansowanie wydawniczych projektów ogólnouczelnianych, wydziałowych, instytutowych i katedralnych oraz wnioski o dofinansowanie projektów indywidualnych (książki, płyty, nuty). Wydawnictwo nie finansuje i nie dofinansowuje projektów nagraniowych zarejestrowanych na żywo (live).
  2. Wniosek należy złożyć na odpowiednim formularzu (dostępnym za stronie internetowej)
  3. Wnioski dotyczące projektów realizowanych w danym roku kalendarzowym należy przesyłać nie później niż do 30 września roku poprzedniego, (np. wnioski dotyczące projektów mających być realizowanymi w roku 2025 powinny zostać złożone do 30 września 2024 r.)
  4. Wypełnione wnioski należy przesyłać na adres wydawnictwa drogą mailową (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) oraz złożyć w wersji papierowej w Dziale Wydawnictw.
  5. Decyzja o przyznaniu środków finansowych na realizację zgłoszonych projektów będzie ogłoszona na stronie internetowej Wydawnictwa w terminie do końca stycznia roku kalendarzowego, w którym realizowany jest projekt.
  6. Opiekę nad procesem wydawniczym projektów zakwalifikowanych do realizacji sprawować będą wskazani przez Kierownika Wydawnictwa członkowie Rady Redakcyjnej Wydawnictwa.
  7. Całość procesu wydawniczego (wraz z rozliczeniem na podstawie faktur) powinna zostać zakończona do 10 grudnia danego roku kalendarzowego.
  8. Jednostki lub osoby przeprowadzające projekt zobowiązane są do przedstawienia na piśmie – do końca maja danego roku – raportu ze stanu jego realizacji. W przypadku stwierdzenia zbyt małych postępów (lub ich braku) i związanego z tym ryzyka niezrealizowania przedsięwzięcia w odpowiednim terminie, Wydawnictwo zastrzega sobie prawo do odebrania funduszy i przekazania ich na inny projekt z listy oczekujących. Podpisany dokument należy złożyć w formie papierowej w siedzibie Wydawnictwa.

 
Kryteria rozpatrywania wniosków oraz finansowania (lub dofinansowywania) projektów wydawniczych

    Wydawnictwo przyjmuje następujące kryteria rozpatrywania wniosków:
  1. Każdy wniosek rozpatrywany jest indywidualnie, na podstawie informacji zawartych w formularzu, przez Kierownika Wydawnictwa przy głosie doradczym członków Rady Redakcyjnej Wydawnictwa.
  2. Plan wydawniczy na dany rok kalendarzowy ustala po zweryfikowaniu złożonych wniosków Kierownik Wydawnictwa przy głosie doradczym członków Rady Redakcyjnej Wydawnictwa.
  3. Pierwszeństwo w realizacji mają projekty ogólnouczelnianie, katedralne, instytutowe oraz związane z istotnymi dla Akademii Muzycznej w Łodzi rocznicami, a także inne (w tym indywidualne) posiadające istotne znaczenie z perspektywy ewaluacji dorobku artystycznego i naukowego pracowników Akademii Muzycznej w Łodzi. Projekty określone przez Wydawnictwo jako priorytetowe podlegają finansowaniu w całości, lub dofinansowaniu w niezbędnym zakresie, jeśli uzyskały także finansowanie ze źródeł zewnętrznych.
  4. Dofinansowaniu (w maksymalnej kwocie 7000 zł. brutto) podlegają projekty realizowane indywidualnie przez pracowników Akademii Muzycznej w Łodzi (wliczając w to projekty związane z przewodami doktorskimi i habilitacyjnymi).
  5. W przypadku publikacji recenzowanych, koszty recenzji wydawniczych każdorazowo pokrywa Wydawnictwo.

PROJEKT Nowe głosy, ponownie odkryte opery. Powołanie Polsko-Norweskiej Akademii Operowej

EEA Grants AMUZ Trondheim Ministerstwo

Decyzją Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu z 17 sierpnia 2021 r. projekt Nowe głosy, ponownie odkryte opery. Powołanie Polsko-Norweskiej Akademii Operowej otrzymał pozytywną decyzję o dofinansowaniu i dotację w kwocie 496198,98 € w ramach rozstrzygnięcia drugiego naboru wniosków do Działania 2 Poprawa dostępu do kultury i sztuki Programu Kultura w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021.

Na projekt finansowany z dotacji Funduszy EOG i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego przeznaczono łącznie 583 tys. € (2,6 mln zł).
Wartość dotacji celowej na rok 2022 ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z budżetu państwa: 146 680,00 zł.

Cel główny projektu to wzmocnienie współpracy polskich i norweskich środowisk artystycznych poprzez realizację dwóch spektakli operowych prezentowanych w Łodzi i w Trondheim z wykorzystaniem potencjału artystycznego środowiska muzycznego polskich i norweskich uczelni muzycznych i instytucji muzycznych obu krajów.
Stanowi innowacyjne rozszerzenie ich dotychczasowej działalności, gdyż Trondheim Symfoniorkester & Opera nie organizowała wcześniej wydarzeń mających związek z edukacją artystyczną, a Akademia Muzyczna po raz pierwszy podejmuje się współpracy z norweską orkiestrą przy realizacji spektaklu operowego. Spektakle będą poprzedzone przesłuchaniami i kursami mistrzowskimi i warsztatami. W 2022 planuje się realizację opery J. Haydna Il mondo della luna, a w 2023 opery norweskiej wybranej przez radę artystyczną powołaną w ramach projektu Akademii Operowej.
Spektakle będą dostępne online i dla publiczności w salach koncertowych. Projekt wpływa na rozwój publiczności i jest realizacją strategii rozwoju publiczności TSO i Strategii Rozwoju Akademii Muzycznej w Łodzi, poprzez realizację speaking koncertów.

Projekt będzie realizowany w okresie 5.07.2021 – 30.06.2023.
Łącznie odbędzie się 12 spektakli operowych oraz 4 speaking concerts w obu krajach.

Projekt wpływa na rozwój przedsiębiorczości, przez udział w międzynarodowych produkcjach operowych przygotowuje studentów do wejścia na rynek pracy. Ponadto wzbogaca kompetencje młodych artystów w zakresie funkcjonowania w roli samodzielnych artystów i przedsiębiorców.

Flaga i Godło

PROJEKT Mobilność w szkolnictwie wyższym w ramach Programu Edukacja, Komponent II

EEA GRANTS
UIS
FRSE

 

Program Edukacja - Komponent II - "Mobilność w Szkolnictwie Wyższym" (projekt EOG/21/K2/W/0014) korzysta z dofinansowania o wartości 36550 € otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG.
Celem projektu EOG/21/K2/W/0014 jest realizacja wymiany studentów i pedagogów między Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oraz Wydziałem Sztuk Wykonawczych Uniwersytetu w Stavanger.
Celem realizacji niniejszego projektu jest również zmniejszanie różnic ekonomicznych i społecznych w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz wzmacnianie stosunków dwustronnych pomiędzy Polską, a Państwami – Darczyńcami (Islandia, Liechtenstein, Norwegia) w obszarze edukacji, a także wzmacnianie potencjału ludzkiego oraz poszerzanie wiedzy w Polsce.

The Education Programme - Component II - Mobility Projects in Higher Education (the project EOG/21/K2/W/0014) benefits from a € 36550 grant from Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA Grants.
The aim of the project EOG/21/K2/W/0014 is to implement the exchange mobilities of students and academic teachers from the Grazyna and Kiejstut Bacewicz University of Music in Lodz, Poland and Faculty of Performing Arts, University of Stavanger, Norway.
The above project aims also to reduce economic and social disparities within the European Economic Area and to strengthen bilateral relations between Poland and the Donor States (Iceland, Liechtenstein, Norway) in the field of education, as well as to strengthen human potential and expand knowledge in Poland.

 

Wizyta pedagogów z University of Stavanger

4–6 maja 2023

KURS MISTRZOWSKI
pedagogów z Faculty of Performing Arts, University of Stavanger ZOBACZ

KURS MISTRZOWSKI
pedagogów z Faculty of Performing Arts, University of Stavanger ZOBACZ

KURS MISTRZOWSKI
pedagogów z Faculty of Performing Arts, University of Stavanger ZOBACZ

 

Wizyta pedagogów z University of Stavanger

21–25 listopada 2022

Ogólny plan wizyty Pedagogów z University of Stavanger w Akademii Muzycznej w Łodzi POBIERZ

KURSY MISTRZOWSKIE
pedagogów z Faculty of Performing Arts, University of Stavanger ZOBACZ

Recital fortepianowy prof. Daniela Röhma ZOBACZ

Informacje zamieszczone w serwisie Facebook ZOBACZ

 

Wyniki kwalifikacji – wyjazdy studenckie do Stavanger

Decyzją Komisji w dniu 22 marca, 2022 r. w składzie: prof. dr hab. Mariusz Drzewicki, dr hab. Wojciech Kubica, dr hab. Łukasz Kwiatkowski, do wyjazdu do Stavanger w ramach projektu "Mobilność w szkolnictwie wyższym" w ramach Programu Edukacja, Komponent II finansowanego przez Fundusze Norweskie, zostali zakwalifikowani następujący studenci:

  • Pan Franciszek Bawoł
  • Pani Rozanna Granda
  • Pan Łukasz Paczkowski

 

Linki i pliki do pobrania

INFORMACJE O PROGRAMIE  POBIERZ 

STUDENT APLICATION FORM  POBIERZ 

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH  POBIERZ 

PROCEDURA ZALICZANIA OKRESU STUDIÓW POBIERZ 

WZÓR LEARNING AGREEMENT  POBIERZ 

WZÓR ANKIETY EWALUACYJNEJ EX-POST  POBIERZ 

STRONA INTERNETOWA OPERATORA PROGRAMU ZOBACZ 

UNIVERSITY OF STAVANGER – FACULTY OF PERFORMING ARTS ZOBACZ 

OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIA

PRACE KONSERWATORSKIE W SALI BALOWEJ

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013, Priorytet V Infrastruktura Społeczna, Działanie V.4 Infrastruktura Kultury oraz środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Termin realizacji projektu: 01.11.2010 – 31.12.2012 roku.
Całkowita wartość projektu: 2 835 868 zł
Kwota dofinansowania z EFRR: 1 417 934 zł
Ogólnym celem projektu było zwiększenie udziału kultury jako czynnika przyspieszającego rozwój społeczno-gospodarczy regionu łódzkiego oraz kreowanie i wzmocnienie regionalnej tożsamości kulturowej, poprzez ochronę oraz zachowanie architektonicznego dziedzictwa kulturowego regionu w ramach zrealizowanych prac konserwatorskich w Sali Balowej Pałacu Karola Poznańskiego przy ul. Gdańskiej 32.

Prace konserwatorskie przeprowadzone w Sali Balowej przywróciły świetność najokazalszemu w całym pałacu wnętrzu. Projekt łączył szeroko zakrojone prace konserwatorskie zachowanych w wystroju elementów z pracami rekonstrukcyjnymi. Dążeniem było doprowadzenie wnętrza do hipotetycznego stanu pierwotnego. Jak czytamy w dokumentacji konserwatorskiej: [stanu] „hipotetycznego li tylko, gdyż nie zachowały się żadne przekazy historyczne i archiwalia ikonograficzne, mogące zaświadczyć w jednoznaczny sposób o jej pierwotnym wyglądzie”. Z dawnego wyposażenia Sali Balowej zachowały się wystroje boazeryjne i sztukatorskie ścian oraz stropów głównego jej wnętrza i przylegających do niego wykuszy, stolarki drzwiowe i okienne, panneau zwierciadlane, kominek, szafki grzejnikowe. Dekoracje sztukatorskie ścian i stropu szczęśliwie zachowały się do dnia dzisiejszego (zachowała się również duża część złoceń), jedynie w niektórych miejscach w wykuszach uległy zniszczeniu, ale dzięki układom symetrycznym tych elementów łatwo je było odbudować.

Z prac rekonstrukcyjnych wymienić trzeba unikatowe, specjalnie dla tego wnętrza zaprojektowane następujące elementy, m.in.:
  • tkaninę żakardową do pokrycia pozbawionych oryginalnych tapiserii panneau ściennych,
  • portiery okienne z lambrekinami, wykonane z atłasów dostosowanych kolorystycznie do wystroje wnętrza (z licznymi aplikacjami, lamówkami, szamerowaniem, frędzlami i chowstami),
  • przeszklenia witrażowe w oknach (szkła witrażowe w odcieniach słomki, jasnego beżu i jasnej ambry, tworzącymi z siatki spoin ołowianych dekoracyjną koronkę),
  • żyrandol oraz kinkiety (ramiona z dekoracją ornamentalną i zawieszkami ze szkła kryształowego, zawierają kryształki Swarovskiego),
  • posadzkę parkietową (bogata kompozycja z wielu gatunków drewna z bordiurami i elementami dekoracyjnymi).
Wszystkie elementy zrekonstruowane zostały z najwyższą dbałością o jednorodność z neorokokowym stylem, w którym utrzymana jest Sala balowa.

BUDOWA SALI KONCERTOWEJ

Logotypy

Projekt jest realizowany przy współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej XI „Kultura i dziedzictwo kulturowe” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (działanie 11.3 Infrastruktura szkolnictwa artystycznego).
www.pois.gov.pl

Z początkiem października 2013 roku Akademia Muzyczna w Łodzi oddała do użytku nową Salę koncertową, wybudowaną w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską.

Uczelnia zyskała dla swoich studentów i pedagogów pięć i pół tysiąca metrów kwadratowych nowoczesnej i komfortowej przestrzeni do pracy i nauki, Łódź i region – nowe przyjazne miejsce dla muzyki.  – Mamy nadzieję, że wkrótce nasza nowa sala na stałe wpisze się w kulturalny pejzaż Łodzi – zapowiada rektor łódzkiej Akademii prof. Cezary Sanecki. Uroczysty koncert inauguracyjny w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej AM, który 17 października poprowadzi Jerzy Swoboda, będzie pierwszym z wydarzeń wielotygodniowego festiwalu prezentującego projekty artystyczne i artystyczno-naukowe przygotowane przez pedagogów i studentów oraz zaproszonych gości.

UNIWERSALNA SALA KONCERTOWA

Sercem nowego budynku jest nowocześnie wyposażona Sala koncertowa, która dzięki znakomitej akustyce i wysokiej klasy nagłośnieniu stwarza komfortowe warunki do koncertów symfonicznych, oratoryjnych i kameralnych oraz nagrań różnych gatunków muzyki, szczególnie muzyki klasycznej i jazzowej. Na widowni znajduje się blisko 300 miejsc dla słuchaczy, a rozległa scena pomieści jednocześnie wielki aparat wykonawczy – 160 muzyków, w tym 80-osobową orkiestrę symfoniczną i 80-osobowy chór. Przed sceną usytuowana jest fosa dla orkiestry z zapadnią, niezbędna w realizacjach planowanych spektakli operowych i tanecznych. Ponad 300 m2 estrady i zamieszczona ponad nią kurtyna umożliwiają realizację przedstawień teatralnych. Istotną rolę odgrywa oświetlenie: w pełni zautomatyzowane i zdalnie sterowane z pomieszczenia nad widownią daje możliwość bardzo precyzyjnego operowania światłem, współdziałania z dźwiękiem oraz tworzenia interaktywnych spektakli. Multimedialne prezentacje będą realizowane m.in. w oparciu o nowoczesny system kamer, ekrany i wysokiej klasy rzutniki, umożliwiające projekcje filmów w jakości Full HD, porównywalnej z prezentacjami kinowymi.
Na techniczne zaplecze sali koncertowej składają się m.in. zascenie, magazyny instrumentów oraz funkcjonalne garderoby, wszystkie wyposażone w węzeł sanitarny i monitory systemu digital signage. System ten ułatwia koordynację przedsięwzięć artystycznych poprzez możliwość transmitowania zróżnicowanych informacji na ponad 20 monitorach znajdujących się w całym budynku.


KOMFORTOWE WARUNKI AKUSTYCZNE

Wszystkie elementy wyposażenia sali, umiejscowionej centralnie wewnątrz budynku, dla wytłumienia wszelkich zakłóceń dobiegających z zewnątrz, są podporządkowane akustyce. Wielowarstwowe, grube ściany i podłogi, konstrukcja i pokrycie foteli, liczne ustroje akustyczne, w tym efektowne kuliste soczewki widoczne nad sceną, tysiące ukrytych w ścianach rezonatorów pozwoliły osiągnąć znakomitą akustykę dostosowaną do wykonywania muzyki klasycznej: z dużym pogłosem, szlachetnym wybrzmieniem dźwięku, który równomiernie wypełnia salę. Dzięki temu wszystkie miejsca na sali – od pierwszego do ostatniego rzędu – są komfortowe pod względem odbioru muzyki.
PROFESJONALNE NAGŁOŚNIENIE I STUDIO NAGRAŃ
Zastosowany w sali wysokiej klasy system nagłośnieniowy o audiofilskich parametrach daje możliwość kwadrofonicznego odtwarzania i interaktywnego dysponowania dźwiękiem, co jest szczególnie istotne we współczesnej muzyce, gdzie operowanie panoramą dźwięku ma duże znaczenie. Doskonałej jakości mikrofony pozwalają uzyskać naturalny efekt dzięki wielorakim systemom realizacji, które można dostosowywać do wykonywanego gatunku muzycznego czy obsady. Zaawansowane rozwiązanie technologiczne w zakresie nagłośnienia oraz instalacji teleinformatycznych i elektroakustycznych otwierają nieograniczone możliwości realizacji koncertów, spektakli, nagrań oraz transmisji do telewizji, radia i internetu. System umożliwia nagłośnienie sali przy równoczesnej niezależnej realizacji transmisji na żywo, rejestracji 48-śladowej oraz wyświetlanie na telebimie bieżących realizacji ze zdalnie sterowanych kamer i rejestrację wideo.

DO BADAŃ NAUKOWYCH
Nowoczesne wyposażenie Sali koncertowej oraz znajdującego się w budynku studia nagrań stanowi znaczącą bazę umożliwiającą badania naukowe, m.in. w zakresie fizyki dźwięku i wpływu warunków akustycznych na percepcję muzyki.

DLA CELÓW DYDAKTYCZNYCH
Nowy obiekt z czterema kondygnacjami ma bogate zaplecze dydaktyczne w postaci sal ćwiczeniowych i sal prób. Mieszczą się w nim pomieszczenia przeznaczone na próby orkiestr i chórów, sale wykładowe, sale akustycznie przystosowane do zajęć dla studentów klas perkusji czy instrumentów dętych blaszanych. Dla studentek rytmiki oraz tancerzy specjalności choreografia i techniki tańca zostały zaprojektowane sale przeznaczone do zajęć ruchowych.
Budynek tworzy jeden zespół przestrzenny z istniejącym wcześniej Domem Studenckim uczelni. Powstał w ten sposób funkcjonalny kompleks, który znacznie zwiększa komfort i atrakcyjność studiowania w Akademii Muzycznej w Łodzi.
DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Gmach Sali koncertowej jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych i daje możliwość poruszania się po wszystkich kondygnacjach bez przeszkód, przy wykorzystaniu szybkobieżnych wind. Na widowni znajdują się specjalnie zaprojektowane miejsca przeznaczone dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Przy budynku znajduje się parking liczący 70 miejsc.   

Z HISTORII PROJEKTU
Projekt architektoniczny budynku, autorstwa Włodzimierza Nowakowskiego, pochodzi z 2005 r. Autorką projektu akustyki sali jest wysoko ceniona w świecie muzycznym Ewa Więckowska-Kosmala. Pierwszy etap prac budowlanych rozpoczął się jesienią 2008 r., drugi – wiosną 2010 r. i obejmował m.in. prace związane z budową sali koncertowej, prace instalacyjne, wyposażenie obiektu, w tym technologię sceny, i zagospodarowanie otoczenia obiektu. Od maja 2009 r. budowa była realizowana jako projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Nakłady inwestycyjne na realizację projektu to około 44 mln zł.

W SKRÓCIE O PROJEKCIE
Nazwa projektu: Budowa Sali koncertowej dla celów dydaktycznych Akademii Muzycznej w Łodzi
Inwestor: Akademia Muzyczna, 90-716 Łódź, ul. Gdańska 32
Autor projektu: NOW Biuro Architektoniczne sp. z o. o
Lokalizacja: Łódź, ul. Żubardzka 2a
Wykonawca budowy: REMO-BUD Łódź, ERBUD SA Warszawa
Podstawowe dane dotyczące wielkości obiektu:
  • Powierzchnia zabudowy: 5 486 m2
  • Kubatura: 34 580 m3
  • Liczba kondygnacji: cztery
Źródła finansowania projektu: Projekt realizowany jest ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko lata 2007-2013 w ramach XI Osi Priorytetowej Kultura i dziedzictwo kulturowe, działanie 11.3 Infrastruktura szkolnictwa artystycznego.

Nakłady finansowe na realizację projektu:
  • Wartość projektu zgodnie z umową o dofinansowanie: 30 191 194,60 zł
  • Całkowita wartość projektu: 44 634 765,40 zł, w tym: 
  • dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 25 490 568,35 zł
  • dofinansowanie z budżetu państwa (wkład krajowy) : 4 700 626,25 zł
  • pozostałe środki: 14 443 570,80 zł
  • Okres realizacji projektu: 23 maja 2009 – 30 września 2013 roku

UTWORZENIE ROKEIDM

logo_projekty_ue

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Priorytet V „Infrastruktura Społeczna”, Działanie V.4 „Infrastruktura Kultury”, oraz ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Składają się na niego: budowa i wyposażenie gmachu Regionalnego Ośrodka Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej, stworzenie Cyfrowego Archiwum Utworów Muzycznych oraz budowa Sceny Letniej. Na realizację projektu przeznaczono blisko 30 mln złotych. Choć jego zakończenie nastąpi w grudniu 2014 roku, już w październiku Akademia rozpocznie w nowym budynku działalność dydaktyczną i koncertową. Uroczysta inauguracja Ośrodka została zaplanowana na 25 września 2014 roku i uświetni ją koncert w wykonaniu studentów i absolwentów AM. – Utworzenie Ośrodka ma ogromne znaczenie dla rozwoju Uczelni, ponieważ zyskujemy nowoczesną przestrzeń do nauki – mówi prof. Cezary Sanecki, Rektor Akademii Muzycznej w Łodzi. – Trzeba jednak podkreślić, że powstaje Ośrodek otwarty nie tylko dla naszych studentów i pedagogów, ale również dla szerszego grona odbiorców, choćby dzięki portalowi internetowemu, który będzie miejscem gromadzenia i udostępniania zbiorów muzycznych Akademii.

Regionalny Ośrodek Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej. Budynek Regionalnego Ośrodka Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej (ROKEiDM) jest usytuowany przy al. 1 Maja 4, w bezpośrednim sąsiedztwie głównej siedziby Uczelni – zabytkowego Pałacu Karola Poznańskiego. Obiekt powstał z połączenia dawnej kamienicy mieszkalnej, przebudowanej i zaadaptowanej do nowych celów, oraz zaprojektowanego od podstaw nowoczesnego budynku. Obydwie części łączy pokryte szklanym dachem patio (dawne podwórze), pełniące funkcją foyer, z przeszklonym szybem windowym otoczonym otwartą klatką schodową. Całość od strony przypałacowego dziedzińca została zamknięta szklaną elewacją, w której jak w lustrze odbija się zabytkowy pałac i otaczający go park. Na czterech kondygnacjach nowego budynku znajdują się: biblioteka i fonoteka, archiwum, sala kameralna dla 200 osób, studio nagrań i laboratorium dźwiękowe, pracownie językowe, pracownie komputerowe, pracownie kształcenia słuchu i badań nad percepcją słuchową dzieła muzycznego, pracownie przeznaczone na realizację inicjatyw kulturalnych. Powierzchnia użytkowa nowego obiektu to ponad 3,5 tysiąca m2. Ośrodek został zaprojektowany przez Pracownię Architektury Formart, a jego wykonawcą jest firma Mostostal Warszawa SA.

Cyfrowe Archiwum Utworów Muzycznych. Powstanie portalu internetowego pn. Cyfrowe Archiwum Utworów Muzycznych (CAUM) stanowi część projektu znaczącą pod względem promocji i rozpowszechniania kultury muzycznej. Portal umożliwi udostępnianie zdigitalizowanych zasobów muzycznych Uczelni. Zostanie podzielony na dwie części: w pierwszej będą przechowywane utwory w wersji cyfrowej zarejestrowane w pełnej jakości (z ograniczonym dostępem), w drugiej  –  utwory w wersji skompresowanej, w zakresie umożliwiającym ich odtwarzanie w Internecie zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich (dostęp nieograniczony). Uzupełnieniem systemu będzie portal społecznościowy dla studentów, umożliwiający samodzielne tworzenie stron internetowych i umieszczanie plików muzycznych. Uruchomienie portalu zaplanowano w październiku 2014 roku.

Scena Letnia. Integralnym elementem projektu jest budowa Sceny Letniej w wewnętrznym dziedzińcu pałacu, ze sceną i widownią dla około 200 osób, gdzie będą się odbywać plenerowe wydarzenia kulturalne.

W SKRÓCIE O PROJEKCIE

Nazwa projektu: Utworzenie Regionalnego Ośrodka Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej przez Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
Inwestor: Akademia Muzyczna, 90-716 Łódź, ul. Gdańska 32
Autor projektu: FormArt S.C. Pracownia Architektury
Lokalizacja: ul. 1-go Maja 4
Pełna wartość projektu: 29.599.361 zł
Okres realizacji projektu: 01.04.2010 r. – 30.12.2014 r.
Wykonawca budowy: Mostostal Warszawa SA
Podstawowe dane dotyczące wielkości obiektu:

  • Powierzchnia zabudowy: 1 324,4 m2
  • Powierzchnia użytkowa: 3 562,8 m2
  • Kubatura: 23 587,6 m3
  • Liczba kondygnacji nadziemnych: cztery

REWITALIZACJA PAŁACU

Logo Projekty UE

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa VI „Odnowa Obszarów Miejskich”, Działanie VI.1 „Rewitalizacja obszarów problemowych”, oraz ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Realizacja projektu polega na przeprowadzeniu kompleksowej rewitalizacji głównej siedziby Akademii Muzycznej w Łodzi jako zespołu pałacowo-parkowego wpisanego do rejestru Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
1
Prace konserwatorskie, restauratorskie i budowlane obejmują: renowację elewacji pałacu, wraz ze wszystkimi balkonami, tarasami i wykuszami, renowację stolarki okiennej oraz rolet, drzwi zewnętrznych od strony dziedzińca i od strony podjazdu przy al. 1 Maja, remont podjazdu, ogrodzenia, dachu i kopuł ogrodu zimowego. Ponadto będzie przeprowadzona rewaloryzacja przypałacowego parku i dostosowanie budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Rewitalizacji zostanie poddany także słynny witraż znajdujący się w głównej klatce schodowej pałacu przedstawiający boginię Florę. – Zgodnie z założeniem autorów projektu chcielibyśmy, poprzez renowację pałacu i jego otoczenia, osiągnąć coś niezwykle trudnego i nieuchwytnego: chcielibyśmy ożywić przeszłość, ożywić czas, który minął. Odtworzyć oryginał wraz z czasem, który minął – wyjaśnia Kanclerz AM Agnieszka Grochulska.
W SKRÓCIE O PROJEKCIE

Źródła finansowania projektu: Projekt realizowany jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 w ramach Osi Priorytetowej VI (Odnowa Obszarów Miejskich) dla działania VI.1 (Rewitalizacja obszarów problemowych)
Nakłady finansowe na realizację projektu:
całkowita wartość projektu: 22 026 393, 66 zł, w tym:  
  • dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 15 317 620, 37 zł, co stanowi 85% kosztów kwalifikowanych.
  • wkład własny Akademii Muzycznej w Łodzi: 2 703 109,47 zł, czyli 15% kosztów kwalifikowanych oraz 4 005 663,82 zł – koszty niekwalifikowane. Wkład własny sfinansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Przewidziany czas realizacji projektu: 1 stycznia 2012 – 30 czerwca 2015 roku

  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37